**Pikkukakkosen saaneet 2009**

Tämä pino on takoitettu meille kaikille pikkukakkosen saaneille 0-12kk ikäisille vauvoille,uudetkin on tervetulleita mukaan =)

Syntyneet:


8.9.2008 poika 3420g 52cm 40+1 daydreams(poika 06/06)
10.2008 tyttö 3565g 38+0 Jonskis
30.1.2009 tyttö 3530g 47cm SeSa (tyttö 01/07)
23.2.2009 poika 3610g 50cm pipo 34,5cm iitukka(tyttö 08/06)
18.3.2009 poika 3005g 50cm Lis69
03/09 tyttö 3610g 41+1 Pilkkis
03/09 tyttö 3450g 50cm pipo 34cm Hani-
03/09 tyttö 3160g 50cm rimata (poika 09/07)
21.3.2009 tyttö 3560g 50cm pipo 34cm marza(poika 06/07)
9.3.2009 poika 46,5cm 3110g 38+2 Emppu788(tyttö 16.1.07)
22.3.2009 tyttö 3,5kg 39+6 Halfcafnonfatlatte
24.4.2009 tyttö 4315g 53cm pipo 35cm parasta a-ryhmää
04/09 tyttö 3550g 47cm millipilli (poika 04/06)
04/09 tyttö 3920g 51cm Talvitie (tyttö 8/07)
9.5.2009 tyttö 2635g 48cm pipo 33,5cm 36+6 Bad Virgin (tyttö 10/06)

 
Onkos kaikkien esikoiset muuten olleet läpeensä ihania pikkukakkosen kotiuduttua? Meillä kohta 1v9kk pojan kanssa meinaa hetkittäin olla yhtä kaaosta.. Auttaakin kyllä kykynsä (ja sen hetkisen intonsa) mukaan vauvapuuhissa ja paljon leikkii itsekseen niinkuin ennenkin, mutta hetkittäin tosiaan mopo keulii tosi pahasti. Heittelisi tavaroita kohti vauvaa, löisi ja retkottaisi kantokoppaa tosi rajusti. :( Sen lisäksi on alkanut tehdä kovin innokkaasti muitakin kiellettyjä asioita ja jo opitut asiat tuntuvat jääneen unholaan.. Tänään oppi kiipeämään myös pois pinnasängystä ja päiväunista ei sitten ollut enää tietoakaan. Mies on vielä isyyslomalla ja ollaan parhaamme mukaan vietetty pojan kanssa aikaa ja huomioitu häntä jatkuvasti. Hirvittää, miten sitten ens viikolla käy, kun oonkin yksin lasten kanssa kotona. Oon kyllä tietonen, et sisaruskateus saattaa aiheuttaa tämmöstä taantumaa ja tottelemattomuutta, mut olis kiva tietää et onko muilla oikeesti kokemusta ja miten ootte selvinneet.. Täällä pikkukakkosten keskuudessa oon tähän saakka kuullu lähinnä vaan positiivisia kokemuksia. Meiän vauva on ollut tähän mennessä tosi helppo tapaus, eikä siis vaadi juurikaan huomiota tissin ja puhtaan vaipan lisäksi. Mitenköhän nyt kannattaisi toimia, jottei tilanne menisi ainakaan pahempaan suuntaan..? Auttakee. :D

Pilkkis ja typy 8pv
 
Glow
mä taisin odotusaikana kirjottaa pari kertaa jonkinmoiseen pikkukakkos pinoon mut se sitten jäi....
Tääl on tuo esikoinen 5v ja pikkunen nyt vähä reilu 3 viikkonen.
Eipä hirveemmin oo aikaa koneella enää istuskella B)
 
Heissan!

Kiva kun uusi ketju avattu niin muistaa taas kirjoitella! Edellinen tais kuivua kasaan.

Täällä arki rullaa enemmän ja vähemmän mukavasti. Esikoisella on uhmaikä päällänsä ja välillä on päiviä jolloin mikään ei suju ja toisinaan menee taas ihan kuin ajatuksen voimalla. On se omasta asenteestakin jonkin verran kiinni, jos ite jaksaa hömpöttää ja koko ajan keksiä ja jutella jotain niin kiukut harvoin yltyy, joskus tosin ei auta sitten mikään. Nukkumaanmenot meillä stressaa mua eniten, on päiviä jolloin esikoista on lähes mahdoton saada asettumaan päikkäreille, yöunille usein ihan hyvin jää, tosin huoneessa saa käydä useaan kertaan tassuttelemassa. Ja välillä ravata viereisessä huoneessa vauvalle tuttia laittamassa.

Aika kivasti on nyt rytmiä löytynyt kun kuopuskin lähenee jo 5kk ikää. Imetän edelleen mutta kiinteät aloitin 4kk iässä toiveena yösyöntien väheneminen kun tyttö jo meinas syödä tunnin välein!

Nyt yöt menee pääosin kahdella syönnillä, joskus jopa yhdellä. Meillä nukuttiin aamusin pitkään yhdeksään, nyt valon lisäännyttyä herätään seitsemältä mutta ihan hyvin jaksaa kun yöllä saa nukkua kuitenkin aina yhden pidemmän pätkän.

Terveinä ollaan oltu onneksi, sairastellessa on aina rankkaa oli lapsia yks tai kaks.

Pilkkis meillä poika välillä testailee, saattaa läpsästä siskoa ja jos alan kovaan ääneen kieltämään niin suuttuu ja ly uudestaan. Ollaankin otettu käyttöön pehmeämpi malli, eli sanotaan ihan normaalilla äänellä että ei saa, siskoa sattuu, ketään ei saa lyödä, anna mieluummin pusu siskolle. Näin yleensä menee tilanne ohi. Tuo tavaroiden heittely lienee joku ikäkausi juttu koska meillä on sitä kanssa paljon. Jäähypenkkiä ollaan ajateltu koittaa kun poika vähän kasvaa. Muttei liiemmin kyllä uhmaa/mustasukkaisuutta kohdista vauvaan, äitiin enemmänkin. Ja tuossa iässä on ainakin meillä hirmu vaikea aina tietää mikä johtuu uhmaiän alusta ja mikä on sit mustasukkaisuutta.

BV Mulle vois laittaa listaa tiedot: Poika 06/07, Tyttö 10/08, 3565g, rv 38+0, kiitos sinulle listan teosta jo etukäteen ja jaksamisia loppuraskauteen!

Jonskis
 
Eilen oli eka neuvola ja kaikki onneksi ok! :) Paino,3430g ja pituus 49cm :) Jäbä ei yhtään tykännyt olla alasti neuvolassa ja päätti pissata lattialle :D Sitten neuvolatäti kertas kaikki samat asiat kun esikoisestaki...Ihan kun
en ois koskaan vauvaa hoitanutkaan :eek:Sit saatiin vauvan hoito opaskin:D
Tänään vaan kotona lasten kanssa oleskelua jne...
 
Iltapaivaa!

Vihdoinkin saatiin tama tytto ulos- kylla odottavan aika oli pitka! :D Onneksi on ihanaa keskusteluseuraa! :D

3.5kg tytto siis syntyi 39+6 22.3! :heart:

Isoveli on aivan myyty, mutta huomaa, etta tuntee olonsa ulkopuoliseksi, kun tulee vieraita eika huomio olekaan hanessa koko aikaa... Aitia ei myoskaan halailla yhta usein kuin ennen... :/ Kylla se varmasti pian tasaantuu, toivon.

Maito on noussut nyt rintoihin ja kipu on... :kieh: :kieh: Yritan hieroa niita ja kaaliakin ostin. Vinkkeja please!!! |O

Nyt vaipan vaihtoon!

:wave:

Latte
 
BV Laitatko mulle tytön syntymäajaks ihan vaan 03/09?

Jonskis Tutulta kuulostaa, pehmeämpää mallia meilläkin kokeiltu ja ihan ok on nyt mennyt. Muutaman kerran päivässä silti kokeilee rajojaan, eli tarkkana saa olla.

Latte Ihana kun pääsit vihdoin tälle puolelle! :heart: Mulla ei tällä kertaa oo noussu maito niin rajusti rintoihin kun viimeks. Esikoisen kanssa oli kyllä melkoset kivut, kun rinnat oli koko ajan ihan täynnä ja rinnanpäät oli ekat 6 viikkoa rikki.. :/ Mä koitin lämpösessä suihkussa hieroa sieltä vähän maitoa ulos, mut ainoa mikä oikeestaan autto siihen, oli imetys ja se taas teki niin pirun kipeää haavaumien takia. Hankalaa. Tällä kertaa nännit on kestäny tosi hyvin imetystä, vaikka meilläkin tyttö pitää mua huvituttina hetkittäin. Ollaan sitte suosiolla tuupattu välillä tutti suuhun, jos yrittää koko päivän roikkua tississä kiinni.

Josko täälläkin pikkuhiljaa alkais vilkastua tää pino, kun odotuspuolelta alkaa kohta valua aktiivista porukkaa oikeen urakalla.. :) Kerhoa vois kyllä ehkä miettiä tälläkin puolella.

Pilkkis
 

Yhteistyössä