PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitu 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piitu 1

Vieras
Haaveilijat:

meitei 28/28, y/12/06, poika 11/05
Herukka 27/28, y08/06, tyttö 01/05
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04
Tia 26/28, y07/06, tyttö 09/05
Myy 25/25, y09/06, poika 11/05
Piitu 25/33 y10/06, poika 12/04
Ilona 31/37, y2003, tyttö 07/06
mopsis 29/30, y10/06, tyttö 03/05
Niksu 27/27, poika 12/05, tjot 06/06 (tm 10/06)
Niiskuneiti 29/27, poika 04/06, tjot 09/06
Kapris 27/28, tyttö 09/05, y11/06 (km 10/06)
Ruusa07 31/32, tyttö 08/04, y7/06 (tm 10/06)
Saara 22/22, tjot 10/06, poika 06/06
Marsipaani 35/32, y08/06, poika 10/05
Omppu75 31/33, poika 03/04, y:ehkä vielä joskus..(km 11/06)
Min 23/21, tjot, tyttö 06/06
miima84 -- poika 05/06 (km12/06)
Craviz 24/22 tjot 12/06, tyttö 10/06
Sofia84
Ulpu74 32/33, y01/07, poika 08/05
Leeni 25/25 y01/07, tyttö 02/06
Mae3 25/29 y10/06, tyttö 03/06
Mami74 32/33, y01/07, poika 08/05
Ompula 33/31, y01/07, poika 01/06
Ellelle 23/31, y02/07, poika 06/06
Lellu81 25/25 y01/07, poika 08/06
Minna 83 24/30 y02/07, poika 06/06
Satu 28/29 y02/07, tyttö 07/06
Huppiainen 31/33 y02/07, poika 01/06
katriina- 29/29 tjot 8/06, tyttö 06/06
Odotus-puolelle siirtyneet:

Pinski-70, tyttö 12/04 (+08/06 )
Minni, poika 10/05 (+08/06 )
Rosalinda 27/30, tyttö 12/03 (+08/06)
Maya80 26/27, poika 11/05 (+09/06).
Nirppu, tyttö 10/05 (+09/06)
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)
Puh 28/29, y08/06, poika 12/04 (+11/06)
Claire77, 29/29, y 11/06, poika 07/05 (+11/06)
Sinda 35/37, tyttö 08/05, y9/06 (+12/06)
takorautaa 35/36, tyttö 09/05, y06/06, (+12/06)
Ida81 24/30 y09/06, poika 09/04 (+12/06)
Pioni 30/35, y09/06, tyttö 01/06 (+01/07)
Mii83 23/25, y08/06, poika 11/04 (+01/07)
Liamalia 26/26, ya12/06, tyttö 09/05 (+02/07)
Punapiika 35/36, y01/07, poika 03/06 (+02/07)
Ninni83 23/24, tyttö 01/04 ,km 12/06 (+02/07)
Mammaliini:) 28/27, km 02/04 ,tyttö 11/04, km 01/07(+03/07)

Mammaliiinille hurjasti onnea! Toivottavasti kaikki menee nyt oikein hyvin :)

Hipsulle jaksuja testituloksen odotteluun. Enpäs tiedä tuosta viivan vahvistumisesta. Joskin esikoisesta testasin viikon ajan melkoista haamua, ja siihen sitten luotin, en ole eläissäni vahvaa plussaa siis nähnytkään :)

Mulla vahvistuvat epäilykset, että elimistö ei ehkä toimikaan ihan optimaalisesti vielä :/ Menkat tulivat siis ke-to yönä ja eilen käytännössä olivat jo loppuneet?? Normaalisti kestävät viikon verran. Hohhoijaa.

Huppiainen kp5/27-28

surku!
alkoi tossa puolen pvän aikaan vuoto, joka on jatkunu koko pvän eli siis vahvasti epäilen menkkoja tai aikaista keskenmenoa...sellasta kirkasta on...mahakaan ei oo enää yhtään sellanen pömppä niin ku oli vielä eilen. Huomenna neuvolan terkka soittaa sen verikokeen tuloksen, täytyy sitte kysellä jatkotoimenpiteistä pitääkö mennä johonkin vielä tutkimuksiin.

Hipsu voi ei.... mutta ehkä se on harmitonta vuotoa.... useinhan sellasta tulee eikä välttämättä ole vaarallista..

Paljon onnea mammaliinille, todella hienoa!!!!! On se vaan ihanaa kuulla että jotkut meistä plussaa ainakin, antaa toivoa ja sitten jaksetaan taas yrittää :))

Täällä ei mitään uutisia oikeastaan, yritän havaita oireita suuntaan tai toiseen vaan ei oo mitään. Ihan hyvä vaan. Viikko pitänee vielä odotella..

Kiva Piitu kun aloitit uuden ketjun! :))

Onnea kaikille plussanneille! Ja tervetuloa uusille...

Minä olen se joka taustailee ja lukee, mutta ennättää kirjoitella tosi harvoin. Täällä mennään entiseen malliin ja noita päiviäkin on jätetty jo laskematta.... Niin ja vaikka tulis jouluvauva, niin ei haittaa kun ykkönen on tammikuun alun eli nipin napin päästään joulusta.

Tämän odottamisen ja piinamisen sijasta sitten keskityin työhön ja kun illalla tulee kotiin ja saa hommat hoidettua, niin hyvin on tuo sänky puoleensa vetänyt...

Ekan viestin vei bittiavaruus toivottavasti tää tulee perille...

mallum ja kp tuntematon loppua kohti kääntymässä luultavasti kuitenkin.

Voi hipsua, toivotaan parasta. Ja sanon tämän sydämestäni. Menetyksen tuska tuoreena vielä sydämessäni.

Jotenkin elämä vain löytää tien. Se tie ei aina kulje sitä kautta, kun olemme ajatelleet tai edes uskaltaneet toivoa. Se valitsee ihan omat polkunsa ja kuljettaa meitä pieniä suuntaan, jossa voi tulla vastaan ihmeitä. Olen itse todennut olevani vain nöyrä kulkija, jolla on sydän valmiina rakastamaan, jos siihen mahdollisuus annetaan. Mutta sen on olen oppinut, että positiivisuus on ihan oikeasti avain suuriin lukkoihin. Sen avulla saa voima, uskallusta yrittää ja iloa siitä, mitä on saanut. Mutta ennenkuin on löytänyt positiivisuuden täytyy olla nenäkkäin sen vihollisen kanssa, jotta tietää mitä vastaan taistelee.

Lähetän teille kaikille iloa ja positiivisuutta. Olen taistellut sen vihollista vastaan, ja olen voitolla aina välillä:) Valoa jokaisen elämään...ollaan rohkeita ja vahvoja!

en taas pysy erossa näiltä palstoilta, joten kirjottelempa sitten... meillä ei mies oo suostunu yrittämään vieläkään tässä kuussa, joten aika laimeeta on, ite oon ihan masentunu ku ei ees yritetä. pientä toivoo kuitenki on ku viikonloppuna kävi "vahinko" ja sain lastit sisään, et josko siitä onnistais. en tiä, yritän vielä kääntää miehen päätä, ovista kohti kuljetaan nyt kp 10.

oon tänään menossa lääkäriin, saa luvan tarkastaa että missä vika vai onko vikaa, ilmoittelen sit teillekkin...

onnea plussasta. ja toivotaan et me kaikki pian plussattais..

Huomenta kaikille
Niin Meitei eihän sitä tiedä vaikka se tosiaan tapahtuisi juuri nyt kun ette yritä! Yksi kertakin oviksen lähellä voi hyvin olla tarpeeksi :)

Piitu sanoit eijemmin että epäilet endoa?? Miksi niin?

Mammaliinille kiitos positiivisesta kannustuksesta kaikille :))

Ilona kp 19 (laskin just)

Ilona: kun nuo menkkakivut alkaa jo viikkoa ennen varsinaista vuotoa ja ovat todella toispuoleiset. Joskus yhdyntäkipua, joka on ihan outoa, ei ole ennen ollut. Menkkakipujen alkaessa samalla tulee tuo jatkuva pissihätä... Ja se että menkkakivut ovat ihan erilaiset kuin ennen: Koskee tuonne sisään, ihan kuin luut liikkuisi, ihan kuin sillion kuin rupesi synnyttämään siis kun kohdunkaula aukesi(?).. En tiedä jotain outoa on menneillään ja unohdinkin aamulla soittaa sinne neuvolaan. Että sellasta, pitää se selvittää ainakin sillä ultralla..

Pitää ruveta syömään, vapaa päivä :)

Kyllä olis hyvä tarkistuttaa ihan vaan oman mielenrauhan takia. Mulla on endoa, muttei mitään tommosta, tosin mun endo ei pahemmin oireile, mutta siellä se vaan lymyää.. Niin ja se voi hyvinkin olla syy tärppäämättömyyteen sullakin!
Mutta toivottavasti kaikki on kuitenkin ihan ok :))

Mammaliinille kiitos ajatuksista :)

Piitu: Siis tuliko sulla tuollaiset kivut sun muut synnytyksen jälkeen, vai? Ajattelin vaan, kun mullakin on nyt viime kierroissa ollut kipuilua jo viikkoa ennen menkkoja ja juuri tuollaisia kohdunkaulatuntemuksia. Olen vaan ajatellut, että elimistö toimii hiukka eri tavalla raskauden jälkeen :/

Täällähän ei tietenkään mitään. Ei toki yritystäkään, mitä sitä turhaan rasittaa itseään näinä turhina päivinä ;)

Huppiainen kp 6/27-28

Taas sitä joutui tämän systeemin hampaisiin.

Soitin neuvolaan ja sanoin, että ei ole tullut kuukautisia vielä kaavinnan jälkeen ja plussaa näyttää, mitä teen? Käskivät soittaa naistentauteihin, kun kuulun vielä sinne. Soitin sinne, niin sanoivat, että soita neuvolaan, koska heillä on nyt resurssipulaa naistentaudeissa. Käy neuvolassa ultrassa. Sanoin, että ei neuvola ultra näytä mitään ennen 14 viikkoa.( Meillä täällä niin huono ultra) Käskivät sinne menemään kuitenkin näytti tai ei. No soitin taaaaas neuvolaan ja sanoin, että tulisin nyt sinne kuitenkin ja mä en odota 14 viikkoa, että pääsen ultraan. Sanoi, että soita omalääkärille!!!! Nauroin ja kerroin, että ei mun omalääkäri osaa katsoa sillä ultralla kokemusta on. Sanoin, että en mielelläni kokisi uudestaan samaa kohtelua jossa mun täytyy itse katsoa ultrasta, kun lääkäri ei osaa.No lopulta neuvola sanoi, että ei heidän ultra näytä mitään vielä, tule hakemaan heti täältä lähete naistentautien polille. Lähden kävellen sitten kilometrien päähän hangessa tarpomaan kohti neuvolaa ton likan kanssa:) mutta kyllä tämä kiukku antaa kummasti energiaa...taidan lentää hankien päällä:D Ei tämä yksinkertainen maalaismieli tajua, että miksi eivät heti voineet ottaa naistentauteihin, kun olen vielä asiakaskin keskenmenon jälkeen jälkitarkastukseen asti!

Voi, tätä pyöritystä...

Paljon onnea mammaliinille!

Ja toivottavasti Hipsulla on kaikki kunnossa!

Mä kävin tänään lääkärissä siitä mun laihtumisesta ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri sanoi, että imettäminen on vaan niin energiaa kuluttavaa,että toisilla paino tippuu enemmän kuin toisilla. Eiköhän se paino taas nouse sitten kun imetys loppuu.

Tänne ei kuulu muuten mitää uutta, edelleen odotellaan menkkoja alkavaksi synnytyksen jälkeen.

Saara

Huppiainen: Nuo kivut ja muut oireet tuli vasta sen jälkeen kun lopetin nyt pillerit, eli ovat olleet vasta puoli vuotta. Eli ennen raskautta ja pillereiden aikaan ei ole ollut mitään oireita. Voihan se liittyäkkin tuohon elimistön oirehtimiseen eritavalla, mutta nuo yhdyntäkivut ja mahan toispuoleinen juiliminen sekä oviksen että menkkojen aikaan on outoa ja pissitys.. Yhdyntäkivut ovat olleet sellaisia että tuntuu että "seinä" tulee vastaan ja koskee vaikkei miehellä mikään megaiso ole, mutta etenkin kun noita kipuja ei ole ennen ollut se ihmetyttää. Myös tuo ettei ole tärppiä vielä tullut voisi johtua siitä, mutta eihän se aina heti tärppääkkään..

Katsotaan mitä ne neuvolassa sanovat, kunhan saisi aikaiseksi soitella... huoh..

piitu positiivisuutta peliin, kyllä se plussa sieltä pärähtää teillekkin, ehkäpä ja toivottavasti jo pikemmin kuin uskotkaan.

ilona mitens siellä, onko tullu jo oireita, kävitkö tässäkin kierrossa siellä lääkärillä ja todettiinko ovis???? toivotaan plussaa sinnekin, niinkuin meille muillekin tietty.

kävin eilen gynellä, ultras ja tarkasti että kaikki onko kaikki kunnossa. noo olihan siellä, löyty folliikkeli tai parikin joka vastas kierto päiviä, eli täällä on ovis varmaan parin päivän neljän sisällä. voi kun sais ton miehen suostumaan. ilmeisesti limiksetkin oli ihan hyvät, muistaakseni se mainitsi... sain ultra kuvat itelleni, siis niistä folliikkeleista et jos tästä kierrosta tärppäis sais vauvakirjaan kaiken aivan alusta asti kuvitettuna, hih!!!!! kyllä on mukava käydä yksityisellä kun homma toimii ja palvelu on hyvää ja tarkastetaan kaikki vaikka liiankin kanssa.

huomenia
piitu oletko nyt varannut ajan? helpottaa varmasti jos saat itsesi tarkastettua... ymmärrän kuinka turhauttavaa tämä yrittäminen on, jotenkin tuntuu että kaikki plussaa ympärillä! :) sitten on hyvä kun on tutkittu ja itse tietää tasan missä mennään, sitten ei aikaakaan tuhlaannu turhaan!

meitei, ei mulla mitään oireita ole. joskus mahaan "pistää" mutta sitähän kai pistelee aina. ovis mulla oli, yhdellä follikkelilla viime viikolla, joten ensi viikkoon pitäisi vielä jaksaa pinnistellä ellei menkat ala jo pian. viimeksi ne alkoivat aivan ilman varoitusta, yleensä mulla on AINA kivut ja oireet ja kaikki, mutta viime kierrossa vuoto vaan alkoi tosta vaan, kamala shokki ;) toivottavasti ei tuu sama..
hienoa että sullakin on siellä ovis tuloillaan, jännää! älä mainitse asiasta miehelle sen enempää vaan käy kimppuun muina miehinä :)

toivotaan sulle plussaa ilona, ilmottelet sitten heti. vähän on toi ukko ollu taipumaan päin mut ei oo luvannu kuitenkaan vielä mitään. kohta alkaakin olla sit jo kiire, tää juna lähtee kohta. katotaan saisko sen kaadettuu tänään illalla. se kyl tietää tän kierron vaiheen et huijata sitä ei voi enkä haluukkaan... viime kierrossa se sano jo et sit jos nyt tärppää ni se ei haluu kuulla enää ikinä mistään oviksista sun muista, alkaa oleen täynnä koko touhuu, vaikka neljäs kiertohan tää meneillään oleva vasta on.

piitu joo meet sinne lekuriin vaan, mullekkin tuli paljon parempi mieli kun lääkäri totes et kaikki on kunnossa.

hei muuten, kertokaas vähän te joilla esikoinen on nyt hoidossa et, koska se hoito lähti sujumaan. meillä nimittäin toi poju on ollu nyt kaks päivää päiväkodissa ja itkeskeslly vaan päivät pitkät, tuntuu tosi pahalta!! viime viikkohan me treenattiin yhdessä sielä päiväkodissa oloo ja sillon meni kaikki hyvin, nyt se vaan ikävöi, nyyh!!!! hitto ei oo paljoo tätä työmotivaatioo...

Meidän terkka lomalla tän viikon, että jää ensi viikkoon.. Mutta kyllä minä sen tarkistutan, että onko siellä mitään epäilyttävää. Antaa muitten vaan plussailla, ei se ole minulta pois, ei juuri se vauva olisi voinut tulla minulle mitenkään!

Mutta asiasta kolmanteen, minä menen naimisiin huhtikuun ekalla viikolla :))) Iik iik iik iik, niin pian, paniikki pukkaa vaikkei olekkaan mitkään oikeat häät :) Kakku pitää kyllä väsätä!

Pitäis ruveta vääntämään lihapullia valmiiksi iltaruokaa varten, koko päivä meni muutenkin jo hukkaan liukkaalla radalla autolla leikkiessä ;)

Meitei: Meidän poika pisti pohjat varmaan kaikelle itkeskelylle päivähoidon alottaessa :) Ikää oli 1 vuosi ja 3 kk. Pikkumies itki KOKO päivän ensimmäiset kolme viikkoa, itki kun lähdin ja itki koko pitkän päivän isin tuloon saakka, huusi naama punaisena ei siis mitään kitinöitä... Siitä se sitten helpotti kun sai ottaa mukaan oman lelun/kirjan/tms. mitä vaan omaa ja minä koko ajomatkan aamulla puhuin että äitin ja isin pitää olla töissä että saadaan rahaa ja rahalla ruokaa ja leluja (oleellista) ja isi ja äiti ei koskaan jätä sinua sinne, isi tulee aina illalla hakemaan, hoitopaikassa on sinun työpaikka (vrt. meidän työpaikkaan) ja siellä työ on leikkiä ja syödä jne. jne.. On ihan normaalia, mutta niin raastavaa... Liekö ollut ikävä vai juuri ensimmäisen hoitopäivän aamuna annettu MPR-rokote?? Sehän tekee kiukkuiseksi... Neuvolaankin sitten soitin hätäpäissäni kun itkusta ei tuntunut tuleva loppua, sanoivat että kannattaa jutella noita juttuja ja illalla sitten sylitellä töiden jälkeen ennen kun rupeaa muihin hommiin. Ja sitten se rupesi tosiaan helpottamaan kun höpötteli aamusella, mutta kuitenkin vielä puolen vuoden jälkeenkin joutui joinain aamuina lähtemään salaa ettei itku tulisi. Ja mietit varmaan että miten sinun lähtö kannattaa tehdä sieltä hoitopaikasta, on tapauskohtaista tietenkin mutta, meillä aluksi lähdettiin salaa ja jossain vaiheessa asiat vaan meni niin että vilkutettiin vaan, eli tarkkaile tilannette, jos ei tunnu päästävän irti niin hoitotädin syliin vaan ja huomio muualle ja menoks. Kaikki ei tuota suosittele, mutta vain sinä tiedät miten teidän muksu reagoi mihinkin...

Tsemiä ja kohtalotovereita löytyy varmasti!

Heip,
täällä menossa kp 25/29, luulisin. Eli laskujen mukaan lauantaina tai sunnuntaina pitäis sitten menkkojen alkaa, jos alkaa.
Kyllä tää odottelu on aivan toista kun on jo yksi lapsi. Aika menee pojan kanssa touhuillessa, eikä mieti koko ajan asiaa.
Kun poikaa yritettiin olin joka kk valeraskaana, Oli muka kaikenlaisia oireita.
Sitten kun olinkin raskaana, en huomannut mitään. Ainoastaan testipäivänä oli koko ajan kamala pissahätä.

Nyt on ollut muutamana aamuna huono olo, mutta en odota sen merkkaavan mitään...

Palailen asiaan myöhemmin. Onnea kaikille plussanneille, siitä se alkaa, se ihana aika. Ainakin minun mielestäni.

Teille jotka kanssa yritätte: älkää yrittäkö liikaa. Mulle kävi niin viimeksi ja lääkäri arveli että tuon stressin takia raskaaksi tuleminen kesti niin kauan. Ei jaksettu enää sextailla rennosti kun se oli kummallekin "pakko". Mieskin oli niin puhki koko hommasta, että ei välillä saanut enää hommaa toimimaan. Sitten "lopettetiin" yrittäminen ja päätettiin pitää taukoa, lähdettiin lomalle ja sen jälkeen poika saikin alkunsa ihan spontaanisti.
Lapsia ei todellakaan tehdä vaan niitä saadaan. =)

Minna

Yhteistyössä