Pikkukakkonen ei tärppää :(

• Viestiketjun aloittaja kärsimätön
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tulin raskaaksi heti, kun lopetin pillerit. Raskaus meni kesken ja uusi alkoi vasta 3 vuoden kuluttua IVF:llä. Minulla on endometrioosi.
Tota olen kans miettinyt... Tulin kans esikoisen kohdalla heti raskaaksi, kun olin pilsut lopettanut. Tässä välissä (reipas 2v.) en ole pillereitä syönyt vaan ehkäisynä on ollut kondomi. Olen siis miettinyt, että josko minullakin on endoa... Pillerit vaan ehkä piti sen kurissa??! Ja siksi siis raskauduin ekalla kerralla heti. Suvussamme on nimittäin endoa ja sen vuoksi sitä pelkäänkin... Kivut on kyllä menkkojen aikaan aika kovat ja muitakin oireita löytyy. Voiko endon todeta gynellä ultrassa?
Laitapa googleen pco. Muistaakseni on joitakin samoja oireita kuin endossa ja hankaloittaa myös raskautumista. Näin jälkikäteen ajateltuna mulla on oireillut teini-iästä lähtien, mutta lievemmin. Vasta jonkin aikaa lapsen saannin jälkeen (Lapsi oli reilun vuoeden ja menkat palanneet puolen vuoden kohdalla) alkoi oireilla voimakkaasti (jonkin verran voimistui oireet jo aikaisemmin) ja nyt tosiaan haittaa raskautumista. Päätettiinkin jo miehen kanssa, että kolmas yritetään sitten piakoin toisen perään, jos se toinen onnistutaan saamaan. Raskaus nimittäin hoitaa pco:ta ja menkkojen alettua synnytyksen jälkeen ja hormonitoiminnan tasoituttua on paremmat mahdollisuudet raskautua helpommin. :)

Ajattelinkin, että saatat olla "tuttu". :) Tsemppiä! :hug:

typy 88
Heips vähän myöhään hyppään tähän ketjuun mutta tahtoisin tietää mikä on aloittajan tilanne? Onko tärpänyt?
Meillä esikko syntyi 11/09 ja menkat alkoi 01/10 ja siitä lähtien yritys päällä elikkäs nyt n 8kk eikä pikku kakkosta kuulu, oon ottanu ihan rennosti et tulee kun on tullakseen mut nyt alkaa harmittaa kun ei kuulukaan toista nyyttiä. Imetin vain 2kk joten en usko et senkään pitäis olla ollu haittana?
Ovulaatio testiä olen tehnyt nyt 4kk eikä koskaan siihen tule mtn voiko olla merkki jostain?
Esikko tärppäsi heti kun haluttiin...

T:hmmm

Esikoinen sai alkunsa helposti, mutta kakkosta odoteltiin. Olin jo siinä hantissa, että mittasin aamulämpöä itseltäni. Ehkä kaksi viikkoa ehdin mitata, kun tuli tutut oireet ja sain plussan.
Kolmonen sai alkunsa tosi helposti, mutta tämä neljäs raskaus oli taas oikein työn alla.

vierailija
Meillä esikoinen tärppäsi heti pillereiden lopetuksen jälkeen, ekasta yrityskierrosta ja tasan yhdestä kerrasta. Tuntuu niin uskomattomalta nyt, kun toista lasta ollaan yritetty 10 pitkää kuukautta ja ahdistus kasvaa koko ajan. Kävimme jo puolen vuoden jälkeen yksityisellä lapsettomuustutkimuksissa ja mitään ei löytynyt, kaikki on kunnossa. Ainoa muuttunut tekijä on tietysti ikä, esikoisen raskaudessa oli 29 v, nyt on ikää ehtinyt tulla 33 v mittariin. Saa nähdä joudutaanko inseminaatioon, se olisi lääkärin mukaan seuraava askel. Mulla ei ole ovulaatiossa tai hormonitoiminnassa mitään häikkää, joten lääkkeet eivät meillä ole vaihtoehto.

Yhteistyössä