pikkuinen lensi taivaaseen

viime yönä menetin pienokaiseni,kaikki tapahtui nopeasti ja yllättäen,täydellinen keskenmeno,yö oli elämäni kamalin,en ole pystynyt nukkumaan en syömään.keskenmeno oli jo kolmas.vuoto ja supistukset tulivat nopeasti jota gyne ihmetteli että meni niin nopesti.
en tiedä mitä on vialla kun aina käy näin???miten enää voin iloita uusista raskauksista??
se minua on nyt alkanut kalvaa että neuvolan mukaan viikkoja olisi 11 +5 mutta ultran mukaan(jossa kävin raskauden alussa yksityisllä) vain 10 +1 ja hedelmöityksen ajankohta oli selvillä eli kierron 15pvä,ei siittiöt ole voineet elää yli viikkoa,olisiko keskenmeno voinut johtua liian hitaasti kasvavasta sikiöstä ??siis pienestä koosta
 
cristina
Voimia sinulle, minulla todettiin tänään keskenmeno, tämä tuntuu niin pahalta ettei löydä edes sanoja kuvaamaan tätä tuskaa.Minulla oli ensimmäinen raskaus, viikkoja 10+5.Minua painaa lisäksi tässä vielä se, että olen melko iäkäs, joten tuntuu aivan, että aika loppuu, vaikka monen tuttavani mukaan se ei lopu ja lapsen saanti onnistuu ennemmin tai myöhemmin jos on onnistuakseen.Ainut ilon aihe tässä asiassa on se, että tulin todella helposti raskaaksi vaikka ikä "painaakin".Pahalta tämä kuitenkin nyt tällähetkellä tuntuu, on todellakin näin että pikkuinen lensi taivaaseen.
 
anniina67
osaanottoni myös minulta. Itse sain tänään tietää, että raskaus 12+6 päätetään loppuviikosta kromosomihäiriön vuoksi. Meillä on onneksi yksi tyttö 1v 8 kk täällä.
Mutta suru ja murhe on valtava!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 15:04 anniina67 kirjoitti:
osaanottoni myös minulta. Itse sain tänään tietää, että raskaus 12+6 päätetään loppuviikosta kromosomihäiriön vuoksi. Meillä on onneksi yksi tyttö 1v 8 kk täällä.
Mutta suru ja murhe on valtava!!
:hug: Voimia teille raskaan päätöksenne kanssa. Saanko kysyä mistä kromosomihäiriöstä oli kyse?

Voimia myös muille keskenmenon kokeneille. Meillä oli kaksi keskenmenoa ennen esikoista ja nyt kakkosta yrittäessä ensimmäinen raskaus päättyi viikoilla 12+3. :'(
 
aranka
Osanottoni.Älä anna periksi;mene yksityiselle hedelmöitysklinikalle tutkimuksiin,he paneutuvat asiaasi ja tutkivat mistä toistuvat keskenmenot mahtavat johtua.Jos näyttää sille että munasolut ja siitiöt täytyy tutkia saat yksityiseltä avun siihen.Mulla oli neljä keskenmenoa ja keskussairaalassa todettiin ettei yksityisellä pystytä tekemään mitään sen kummempaa kuin kunnallisella puolellakaan.Mutta pystyttiinpäs;sain seuraavaan spontaanisti alkaneeseen raskauteen keltarauhashormonituen,jota käytetään myös hedelmöityshoitojen tukena.Niinpa sai alkunsa nyt kaksivuotias ja seuraava on tulossa.Älä masennu vaan toimi!
 
Mua lohdutti vastaavassa tilanteessa ajatus, että se lapsi menee tosiaan taivaaseen ja jos pääsen itse sinne joku päivä, niin tapaan sen siellä eikä se siis ole mihinkään hävinnyt, vaan se lapsi mulla on olemassa, vaikkei täällä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 22:51 Lotta kirjoitti:
Mua lohdutti vastaavassa tilanteessa ajatus, että se lapsi menee tosiaan taivaaseen ja jos pääsen itse sinne joku päivä, niin tapaan sen siellä eikä se siis ole mihinkään hävinnyt, vaan se lapsi mulla on olemassa, vaikkei täällä.
:'( Nyt alkoi itkettää.Toivottavasti tapaan pikku enkelini siellä myös.
 
juliuksenäitiharmaan
voimia sinulle... :hug: minulla taivaassa kaksoseni sekä heti perään tulleesta raskaudestani pikkuinen. toivottavasti nämä 3 tapaan vielä joskus. elämä on todella vaikeaa :'(
 
lohduton
voimia teille kaikille. itse sain tänään tietää rv 10+5, että meidänkin pikkuinen lensi taivaaseen. suru on kamala ja vauva on vielä kohdussa. huomenna alkaa lääkkeellinen abortti, en tiedä miten sen jaksan...

ei sitä vain koskaan osaa tällaiseen valmistautua.
 
Sain eilen nähdä pienen, pienen sikiön, jolla sydän ei sykkinyt. Koko ei vastannut viikkoja, oli ollut jo pari viikkoa kuolleena. Vuoto alkoi eilen ja jatkuu tänään runsaampana.
Ilta meni aivan sumussa ja tämä päivä on alkanut itkukohtauksilla. Järki löytää hyvät perustelut ja välillä on rauhallinen olo, välillä kyyneleet tulee vauhdilla ja olo on aivan lohduton....
Sitä suunnitteli mielessään paljon ja oli onnellinen tulevasta esikoisesta.
On helpottavaa lukea muiden kokemuksia ja tietää ettei ole kummajainen. Tuntuu niin raskaalta, mutta toivoa ei ole menetetty ja tiedän että täältä noustaan, nyt on vain tämän surun ja itkun aika :'(
 
Lohdutus
Minulle on sanottu lohdutuksena keskenmenoon: sellaiset lapset jotka tulee kesken, on tarkoitettu taivaaseen elämään, ei maan päälle. Eli tuossa on myös tavallaan se, että monesti tulee kesken sellainen sikiö jolla on jotain vikana. Se on tuolta ylhäältä tapa sanoa: tämän lapsen on parempi olla täällä ylhäällä, kuin siellä alhaalla tuskissaan.
 

Yhteistyössä