pikku ukkeli kohta 2-v...apua

Juups, tää meijän jössikkä on nyt sitten lopettanut päiväunien nukkumisen ja ruuat sylkee vaan lattialle :( missähän miekkosen ruokahalu mahtaa olla, varmaan vois olla uhmaikä alkamassa .
Voi kun poika osaisi edes puhua niin olis helpompi mutta heittää vaan lattialle pienestäkin kiellosta!!

Mites teidän muiden pikkupirpanat?

äitä
Meillä pikkumies 1vja7kk ja ihan tutulta kuulostaa. Meillä myös tuo 2vuoden uhmaikä nostaa päätään oikein reippaasti ja isosiskotkin saa välillä olla varuillaan pikkumiehen päähän pistoja :D

Ja ruoka ei meinaa upota millään ei itse syömällä eikä syöttämällä. joten on taitolaji saada päivät rullaaman jotenkuten yhteisymmärryksessä ;)

Mutta onneksi puistossa ja keinumassa on oikein kivaa ja uhmis välillä jää sinne jokuseksi päiväksi :heart:

On ne niin ihania kun ne kasvaa.

Amfritrite
Nyt täällä sanotaan, että 2-vuotiaana uhma, toisella sivulla, että 4-vuotiaana, toisessa aloituksessa, että muka 5-vuotiaat ois vaikeita... En ole omien huomannut olevan missään iässä erityisen vaikeita. Jos itse on väsynyt eikä pitkään aikaa omaa aikaa tai lepoa, niin itse suuttuu ihan turhasta... kullanmuruja ja kilttejä ovat molemmat.

Nuo uhmailevat taitavat vain olla rajattoman kasvatuksen tulosta... Näin epäilen minä ympäristöäni tarkkailleena.

Unelma Anelma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 23:32 Amfritrite kirjoitti:
Nyt täällä sanotaan, että 2-vuotiaana uhma, toisella sivulla, että 4-vuotiaana, toisessa aloituksessa, että muka 5-vuotiaat ois vaikeita... En ole omien huomannut olevan missään iässä erityisen vaikeita. Jos itse on väsynyt eikä pitkään aikaa omaa aikaa tai lepoa, niin itse suuttuu ihan turhasta... kullanmuruja ja kilttejä ovat molemmat.

Nuo uhmailevat taitavat vain olla rajattoman kasvatuksen tulosta... Näin epäilen minä ympäristöäni tarkkailleena.
Hmm rajattoman kasvatuksen tulosta ei ainakaan meillä. Kaikki lapset erillaisilla tempperamenteillä varustettu. Lainaan ilo mielin meidän 1.8 vuoden ikäistä poikaa niin tiedät vaikean lapsen. Kullanmuru :heart:
on, mutta ei aina. Välillä meilläkin heitäydytään lattialle jos joku ei men niinkuin haluaa ja välillä ollan :saint: . Syöminen sujui tänään niin että ei saanut auttaa---> seurasi huuto jos yritti. Välillä saa auttaa jos ei meinaa onnistua yksin syöminen. Osaa sanoa jo kiitos jos haluaa. No ei meilläkään liian usein tapahdu...sitä tiitoksen sanomista, mutta ei oo mennyt omat kiitokset ohi korvien kun on jostain kiittänyt poikaa. :)

emmu
Hih, meidän kohta 1,5-vuotias pikku mies osaa kyllä osoittaa erinomaisesti mielipiteensä. Ihan hirveetä ollut välillä, kun pitää joka asiasta raivota. Pahentunut vaan tosta yhden vuoden iästä.
Osaa hänkin kiitos sanoa, mutta harvemmin sitä kuulee, jos ruoan jälkeen pyytäis sanomaan.

Välillä saa miettiä, että mitä tekis, kun pikku mies vaan raivoaa. Siis ei onneksi tällä hetkellä enää heittäydy lattialle makaamaan, mutta huutaa, kiljuu karjuu, tulee lyömään. Kavereiden kanssakin jos ollaan, niin saattaa yks kaks käydä lyömässä toista pientä tai lyö lelulla jos ei saa toisen kädestä..

Tuntuu itsellä välillä olevan pinna enemmä kuin vähemmän kireällä.. jospas se helpottais kohta puoliin tai sitten pahenee entisestään.. :x

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 23:32 Amfritrite kirjoitti:

just joo :eek:

jep
Uhmakaudet kuuluvat lapsen normaaliin kehitykseen. Itse olisin huolissani, jos lapsi ei yhtään osoittaisi omaa tahtoa tai kiinnostusta kokeilla, onko kiellot aina voimassa! Tätähän uhma on, toisilla voimakkaana ja toisilla lievempänä. Musta on ihanaa seurata, vaikka tietty välillä rankkaa, kun lapsen (kohta 2v) oma minä kehittyy! Totta on, et jos äidillä huono päivä tai väsy, uhma tuntuu paljon voimakkaammalta.

Yhteistyössä