Pikkasen alko eilen naurattaa..ostin siis hamsterin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hamsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hamsteri

Vieras
Ollut jo kauan puhetta et tyttö sais uuden hamsterin ku edellinen kuoli 3 vuotta sitten..
no eilen sit olin shoppailemassa ja ku eläinkauppa sattu olee siin(meil täs lähel siis ei oo eläinkauppaa)ni päätin et hitto nyt sen käyn ostaa...
No tulin kotiin,kannoin häkin jossa pieni ruskea pahvilaatikko sisällä tytön huoneeseen..tyttö innoissaan et sä toit mulle jonkun eläimen vai?Annoin laatikon tytölle ja sanoin et joo katoppa sinne sisään..tyttö ottaa laatikon,kattoo mua ja kysyy "onko se elävä"...
Meinasin pikkasen revetä mut en kehannu nauraa toiselle...en kai mä kuollutta eläintä kannakotiin sille =)

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Hih, tais olla hamsteri uudesta tilanteesta niin stressaantunut, että oli jähmettynyt? : D

Juu,kovin hiljaa se siel laatikossa oli..mut ku saatii häkki sisustettua sille ni kaveri alko menee tuhatta ja sataa putkista,kopista ruokakuppiin jne..ihana söpöläinen se on..

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Ihaniahan nuo on. Lyhytikäisiä vaan : ( Mutta pitäkäähän pienestä huolta!

Nii,se on harmi et elävät niin vähän aikaa.Mutta sen pienen ajan kun tuo elää nii täytyy rakastaa ja hoitaa sitä hyvin,antaa sille hyvä elämä.

Olipa ihana yllätys tytölle!

Minäkin haaveilen jostain pienestä jyrsijästä, ehkä sitten kun pienet kasvavat eikä meillä ole enään kissaa.
Naapurissa on lintuja ja hamsteri sekä kissa. Meidän kissa on kuitenkin melkoinen hiirikissa, joten uskon että saisi hamsteri paran todelliseen stressiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:

Minäkin haaveilen jostain pienestä jyrsijästä, ehkä sitten kun pienet kasvavat eikä meillä ole enään kissaa.
Naapurissa on lintuja ja hamsteri sekä kissa. Meidän kissa on kuitenkin melkoinen hiirikissa, joten uskon että saisi hamsteri paran todelliseen stressiin..

Meilläkin on kissoja,ne oli ihan täpnöissään uudesta tulokkaasta..kuvittelivat kai et mammeli tuo paistia niille.
Ostin kissojen takia hamsterille sellasen duna/häkin jossa alaosa todella suojaisa että pääsee sinne kunnolla piiloon kissoja,yläosassa on tiheetä kalteria et kissojen tassut ei mahdu siitä edes puoliksi sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hamsteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:

Meilläkin on kissoja,ne oli ihan täpnöissään uudesta tulokkaasta..kuvittelivat kai et mammeli tuo paistia niille.
Ostin kissojen takia hamsterille sellasen duna/häkin jossa alaosa todella suojaisa että pääsee sinne kunnolla piiloon kissoja,yläosassa on tiheetä kalteria et kissojen tassut ei mahdu siitä edes puoliksi sisälle.

Hyvä järjestely sulla.

:) Meilläkin on kissoja, mutta minä kyllä tykkäisin jostain jyrsijästä. Osaatko yhtään sanoa, paljonko maksaa hamsterin ylläpito? Eläinlääkärireissujen hintataso on tiedossa, mutta entä ruoka ja kuivikkeet?

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Hyvä järjestely sulla.

:) Meilläkin on kissoja, mutta minä kyllä tykkäisin jostain jyrsijästä. Osaatko yhtään sanoa, minkähintaista hamsterin ylläpito on? Eläinlääkärireissujen hintataso on tiedossa, mutta entä ruoka ja kuivikkeet?

Purut ovat pikkupusseissa kalliita, esim. kotimainen Pesäpuru maksaa kilon pussissa noin 1 e ja purut vaihdan joka toinen viikko. Hamsterin laadukkaat siemensekoitukset maksavat eläinkaupassa noin 2,50 e/200 g ja pussi kestää pari kuukautta. Muutoin hamsu syö meillä samaa ruokaa (suolattomana ja mausteettomana) kuin mekin; kasviksia, juureksia, perunaa (muusina herkkua), lihaa, kalaa, leipää ja jopa maksalaatikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Hyvä järjestely sulla.

:) Meilläkin on kissoja, mutta minä kyllä tykkäisin jostain jyrsijästä. Osaatko yhtään sanoa, minkähintaista hamsterin ylläpito on? Eläinlääkärireissujen hintataso on tiedossa, mutta entä ruoka ja kuivikkeet?

Purut ovat pikkupusseissa kalliita, esim. kotimainen Pesäpuru maksaa kilon pussissa noin 1 e ja purut vaihdan joka toinen viikko. Hamsterin laadukkaat siemensekoitukset maksavat eläinkaupassa noin 2,50 e/200 g ja pussi kestää pari kuukautta. Muutoin hamsu syö meillä samaa ruokaa (suolattomana ja mausteettomana) kuin mekin; kasviksia, juureksia, perunaa (muusina herkkua), lihaa, kalaa, leipää ja jopa maksalaatikkoa.

Kiitos tiedosta! Ei kuulosta kalliilta, ainakaan jos vertaa meidän kissoihin. :laugh: Pitääpä mennä narrailemaan miestä, jos vaikka saatais meillekin pieni vipeltäjä.

Yhteistyössä