Pikkarit pikkutytöllä yöasun alla

Juuri 3v täyttävä tyttäremme käyttää väljää kaksiosaista yöasua. Erittäin mukavat, väljät puuvillaiset housut ja paita. Vaippa on jäänyt jo tarpeettomaksi. Vaimoni haluaa pukea tytölle yöksi myös pikkarit. Mielestäni pikkarit ovat aivan turhat, on sitä mukavampaa mitä vähemmän on kuminauhoja puristamassa.
Onko joku muukin sitä mieltä, että pikkulapsella kuuluu olla öisin pikkarit yöasun alla, ja jos, niin miksi?
Tästä meinasi tulla riita, itse nukun aina alasti koska se on mielestäni mukavaa mutta vaimo aina pikkareissa. Argumentti tälle lapsen pikkariyöasulle oli "miksi ihmiset ylipäätään käyttävät alushousuja?"
-j
 
Ammattilainen
No kyl meillä ainakin tytöillä on alushousut yöasun alla. ne vaan "kuuluu" olla, en osaa perustella sen tarkemmin. :saint: Itsekin pidän aina yöllä alushousuja jalassa.
 
Itse pidän kyllä alushousuja yöpuvun alla, jos joskus yöpukua käytän. Mutta lapset, sekä tyttö että poika nukkuvat yöpuvussa ilman alushousuja. Just siksi, että olisi mukavampaa. Mitä sitä kaksilla housuilla päälekkäin lapsi yöllä tekee, tulee turhan kuumakin. Ei yöpuvut ole sama asia kun vaikka farkut, joitten alla alushousut on ihan tarpeelliset.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
No tuota.. riippuu vähän siitäkin kuinka usein vaihdatte/pesette tytön yöasun? Jos joka ilta on puhdas pesty yöasu, niin eikai siinä mitään vaikkei pikkuhousuja oliskaan jos muuten on mukava päällä. Onhan se jo hygieniakysymys, vaihdetaanhan alushousutkin joka päivä puhtaisiin?! tai minä ainakin vaihdan..
 
Kyllä vaatteet ovat aina puhtaat. Kyllähän sillä samalla yöasulla aina useampi yö nukutaan mutta aina käydään iltapesulla. Hygieniasta ei siis ole kysymys, vaan periaatteessa minä haluaisin vaatettaa lapsen yöksi mahdollisimman kevyesti, varsinkin näin kesäkuumalla. Sitä paisi, eipä kyse ole lämpimyydestä kun yöasu on kuitenkin. Itse kun en edes pikkupoikana ole yöasua suostunut käyttämään, kysynkin, käyttääkö joku aikuinen, joka käyttää pyjamaa, sen alla vielä kalsareita? Ja jos, niin onko se oikeasti mukavaa vai miksi?
-j
 
  • Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Eiköhän se ole makuasia. Meillä 5v. tyttö haluaa nukkua ilman pikkareita eli näillä kesähelteillä on nukkunut alasti. Käyttää ns. mekkoyökkäreitä ja myös housuyökkäreitä yleensä ilman pikkareita. On riisunut ne itse sängyn jalkopäähän.
6v. poika taas haluaa pitää kalsarit yöpuvun alla. On nyt muutenkin tarkka ettei häntä nähdä ns. peppupaljaana. Annan siis lapsen itse päättää.
Me vanhemmat nukumme alasti.
Ehkä hyvä selittää, että kotona voi toimia erilailla, mutta yökylässä pikkarit/kalsarit pysyvät jalassa.
 
Ei TODELLAKAAN yöllä pidetä pikkuhousuja. Meidän tyttö 2v11kk nukkuu joko alasti tai talvella yökkärillä. Siis täytyyhän pimpinkin tuulettua (alapään olla vapaana). Ei tee hyvää jos pikkuhousut "hinkkaa" ja hautuu alapäätä 24/7.
Mä siis todella ihmettelen, että onko teidän tytöillä pikkarit jalassa AINA? :eek: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
No kyl meillä ainakin tytöillä on alushousut yöasun alla. ne vaan "kuuluu" olla, en osaa perustella sen tarkemmin. :saint: Itsekin pidän aina yöllä alushousuja jalassa.
Mä oon samaa mieltä :D Niiden vaan kuuluu olla yökkärin alla. En osaa kuvitellakaan, että nukkuisin ilman pikkareita jonkun pyjaman kanssa. Ensinnäkin tuntuisi oudolta ja toisekseen varmaan hiertäisi ja olisi muuten tosi vaikee olo :LOL:
 
No ei todellakaan täydy olla! Onko tämä joku ihmeellinen sisäistetty sivysjuttu, että jos tytöllä ei ole pikkareita niin pimppiin joutuu "jotain"? Itse olen ihan riippuvainen siitä, että oma pilde saa "tuulettua" öisin, en siis todellakaan käytä mitään pöksyjä. Siis MITÄÄN, edes pyjamahousuja. Ikinä. Enkä laittaisi lapsellekaan. Se on vaan niin ihanaa kun mikään sauma ei turhia purista ja haudo herkkiä paikkoja :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäsyNukke;21764990:
Ei TODELLAKAAN yöllä pidetä pikkuhousuja. Meidän tyttö 2v11kk nukkuu joko alasti tai talvella yökkärillä. Siis täytyyhän pimpinkin tuulettua (alapään olla vapaana). Ei tee hyvää jos pikkuhousut "hinkkaa" ja hautuu alapäätä 24/7.
Mä siis todella ihmettelen, että onko teidän tytöillä pikkarit jalassa AINA? :eek: :eek:

millaisia pikkareita käytät jos ne hautoo??
 
Kyllä vaatteet ovat aina puhtaat. Kyllähän sillä samalla yöasulla aina useampi yö nukutaan mutta aina käydään iltapesulla. Hygieniasta ei siis ole kysymys, vaan periaatteessa minä haluaisin vaatettaa lapsen yöksi mahdollisimman kevyesti, varsinkin näin kesäkuumalla. Sitä paisi, eipä kyse ole lämpimyydestä kun yöasu on kuitenkin. Itse kun en edes pikkupoikana ole yöasua suostunut käyttämään, kysynkin, käyttääkö joku aikuinen, joka käyttää pyjamaa, sen alla vielä kalsareita? Ja jos, niin onko se oikeasti mukavaa vai miksi?
-j
siis onko aina puhdas yöpaita joka yö. kirjoituksestasi päätellen ei, eli pikkarit alle. ei se iltapesut auta siihen ettäkö ei unipuku menisi "likaiseksi" yöllä. se on ihan sama kuin päivällä käytät vaatetta, jätätkö sitten pikkarit pois jos aamulla peset alapään? naisilla ja tytöillä on hieman erijuttu kuin miehillä tuo alapään kanssa. mutta entä jos jättäisi ne yöpuvun housut pois ja pikkarit tilalle? itsekkin nukun alasti mutta kyllä yönpuvun alle pikkarit laitetaan tässä talossa.
 
Minusta yöhousut eivät likaannu yhdessä - tai kahdessakaan - yössä, vaikka pikkareita ei olekaan välissä. Pikkuhousut ovat koko päivän, tiiviisti kiinni ja hosujen puristamana kohtaavat kaikenlaiset eritteet päivän puuhissa. Mutta yöhousut ovat löysät, lapsi makaa sängyssä, eikä käy keskellä yötä pissalla/kakalla, jolloin niitä vauhtiraitoja ainakin meillä pikkareihin tulee (kun itse pyyhkii, miten osaa).

En siis pakota laittamaan pikkareita.
 
meillä on myös aina pikkarit tytöillä ja naisilla yöllä, ekan kerran näin joskus about 10v ikäisenä lapissa pikkuserkkujeni ottavan yöksi pikkarit pois ja olin ihan ihmeissäni tästä.
Minä sitten taas näin joskus noin 9-10 vuotiaana, että serkkuni laittaa yökkärin alle pikkuhousut ja se oli minun mielestä ihmeellistä. Itse aloin käyttämään pikkuhousuja yökkärin alla joskus murrosikäisenä, kun tuli kuukautiset ja valkovuodot. Nykyään nukun vähän miten sattuu.

Lapset meillä nukkuu siis ilman pikkuhousuja, mutta jos haluavat pikkuhousut yöllä pitää, niin en heitä asiassa kiellä.
 
Juuri 3v täyttävä tyttäremme käyttää väljää kaksiosaista yöasua. Erittäin mukavat, väljät puuvillaiset housut ja paita. Vaippa on jäänyt jo tarpeettomaksi. Vaimoni haluaa pukea tytölle yöksi myös pikkarit. Mielestäni pikkarit ovat aivan turhat, on sitä mukavampaa mitä vähemmän on kuminauhoja puristamassa.
Onko joku muukin sitä mieltä, että pikkulapsella kuuluu olla öisin pikkarit yöasun alla, ja jos, niin miksi?
Tästä meinasi tulla riita, itse nukun aina alasti koska se on mielestäni mukavaa mutta vaimo aina pikkareissa. Argumentti tälle lapsen pikkariyöasulle oli "miksi ihmiset ylipäätään käyttävät alushousuja?"
-j
No yöasun alla ei tartte käyttää pikkareita mutta jotkut käyttää ja jotkut tekee niinkuin ite haluu
 

Yhteistyössä