Osaako joku tulkita noita ravintoarvoja ja vääntää mulle rautalangasta, että voinko antaa 2v lapselle tällasta iltapuuroksi / söisitkö itse tällasta esim.aamupalaksi:
per 100g:
Energiaa 1500 kJ/360 kcal
Proteiinia 10 g
Hiilihydr. 64 g
josta sokereita 18 g
josta laktooria 0 g
Rasvaa 6,2 g
josta tyydytt. 1,0 g
Ravintokuitua 9,0 g
josta betagluk. 3,4 g
Natriumia 0,6 g
Rautaa 3,3 mikrog
Magnesiumia 108 mikrog
B1-vitamiinia 0,3 mikrog
Ittelä pisti silmään tuo aika suuri rasvamäärä 6,2 g..? Onko se paljon kerralla ton ikäselle? Muu päivän ruoka on tavallista, terveellistä kotiruokaa, ei mitenkään rasvaista... Ja jos tyydyttyneitä rasvahappoja on siitä 1,0 g niin onko se loppu ns.hyvää rasvaa?
Entäs tuo sokerin määrä, onko se paljon?
Ja voiko tuosta energiamäärästä suoraan päätellä, että pitääkö se hyvin nälän poissa pitemmän aikaa (yöunet 10-11 h) vai miten se katsotaan?
Oikeesti, mä en oo koskaan lukenut näitä ravintosisältöjä enkä osaa ajatella, että onko tuo terveellistä vai ei ? Jotenkin sitä on aina ajatellut, että puurohan nyt on aina terveellistä mutta onkos sittenkään? :ashamed:
Kiitos, jos joku jaksaa ja viitsii auttaa :flower:
per 100g:
Energiaa 1500 kJ/360 kcal
Proteiinia 10 g
Hiilihydr. 64 g
josta sokereita 18 g
josta laktooria 0 g
Rasvaa 6,2 g
josta tyydytt. 1,0 g
Ravintokuitua 9,0 g
josta betagluk. 3,4 g
Natriumia 0,6 g
Rautaa 3,3 mikrog
Magnesiumia 108 mikrog
B1-vitamiinia 0,3 mikrog
Ittelä pisti silmään tuo aika suuri rasvamäärä 6,2 g..? Onko se paljon kerralla ton ikäselle? Muu päivän ruoka on tavallista, terveellistä kotiruokaa, ei mitenkään rasvaista... Ja jos tyydyttyneitä rasvahappoja on siitä 1,0 g niin onko se loppu ns.hyvää rasvaa?
Entäs tuo sokerin määrä, onko se paljon?
Ja voiko tuosta energiamäärästä suoraan päätellä, että pitääkö se hyvin nälän poissa pitemmän aikaa (yöunet 10-11 h) vai miten se katsotaan?
Oikeesti, mä en oo koskaan lukenut näitä ravintosisältöjä enkä osaa ajatella, että onko tuo terveellistä vai ei ? Jotenkin sitä on aina ajatellut, että puurohan nyt on aina terveellistä mutta onkos sittenkään? :ashamed:
Kiitos, jos joku jaksaa ja viitsii auttaa :flower: