Pikaista apua kelan hakemuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Olen juuri täyttämässä Kelan hoitovapaa-anomusta (kotihoidontuki) verkossa.
Heti eka sivulla tökkäsi: mistä alkaen ja mihin asti haen etuutta.

Isä pitää isäkuukauden siirrettynä ja hänelle siirtyvät päivät 3.1.-17.1.2011.
Laitanko oman hoitolisähakemukseni alkamaan siis heti 3.1.2011, joka on siis eka päivä, joka siirtyy minun vanhempainvapaista isälle isäkuukautta varten?

Entä päättymisaika, voinko laittaa siihen sen päivän, kun lapseni täyttää 3v ja jos laitan näin, voinko kuitenkin palata aiemmin töihin, jos se on työnantajan puolelta ok? Entä, jos en laita ollenkaan päättymispäivää? Pitääkö minun sitten hakea koko ajan uudestaan tukea?

Yritin soittaa Kelalle, mutta siellä on koko ajan ruuhkaa ja pyydetään vain soittamaan uudestaan. :(

jos isä on kotona 3.1.-17.1. etä saa ko. ajalta kotihoidontukea. jos isä pitää isäkuukauden myöhemmin, voit laittaa alkamaan 3.1. ilman päättymisaikaa, kela maksaa sitten siihen asti, kun lapsi on kolmevuotias, jos et itse keskeytä maksua eli laita lasta tarhaan.

[QUOTE="meikäläinen";22318203]jos isä on kotona 3.1.-17.1. etä saa ko. ajalta kotihoidontukea. jos isä pitää isäkuukauden myöhemmin, voit laittaa alkamaan 3.1. ilman päättymisaikaa, kela maksaa sitten siihen asti, kun lapsi on kolmevuotias, jos et itse keskeytä maksua eli laita lasta tarhaan.[/QUOTE]

Siis et saa isäkuukaudelta rahaa, kun isä saa silloin päivärahaa. Näpyttelen näköjään mitä sattuu...

Voit laittaa hoitorahan alkamispäiväksi 3.1. ja päättymispäiväksi sen päivän, jolloin lapsi täyttää kolme vuotta (tai sitten edellisen päivän, tästä en ole ihan varma). Hoitorahan saamisen voi keskeyttää, jos menetkin aikaisemmin töihin. Puhelinsoitto Kelaan riittää. Hoitorahaa voi myös hakea useassa eri pätkässä, hakemusten määrillä ei ole rajoitusta.

Tiedäthän kuitenkin, ettet voi saada hoitorahaa silloin, kun miehesi pitää isäkuukauden?

Yhteistyössä