pika: mitä ruokaa jauhelihasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Pää hakkaa tyhjää...

Ei kiitos makaroonilaaikko, mureke, lihapullat, jauhelihakastike ja keitto.

Keksiikö joku jonkun muun nopeahkosti valmistuvan sapuskan jonka äkkiseltään vasemmalla kädellä pyöräyttää?

Valmis paketti, niin eiköhän onnistu.. Mä teen kaiken oikeella ja pidän tyttöä sylissä vasemmalla, se kun tahtoo aina osallistua, ja mä uskon et se laittaa 5v täytettyään meille ruuat, niin jaksan... :)

mä tein eilen niin et paistoin jauhelihan heitin joukkoon riisin ja pusillisisen he-ma-pa + mausteita ja annoin nesteen imeytyä eli kiehu hiljalleen ja siinäpä oli maukas ruoka raikkaan salaatin kera.Voi kai sitä risotoksikin kutsua....Tänään vielä sitä samaa ja jos keittäis muutaman potun siihen kaveriks.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mä taidan valkata listalta tuon risoton...se on helppo ja nopea. Kiitos teille! :D

riisithän pitää kuullottaa ja sitähän pitää käännellä sen 20minsaa jatkuvasti ja lisätä nestettä vähän kerrallaan..ei multa onnistuis ihan vasemmalla kädellä muun ohessa..

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Mä taidan valkata listalta tuon risoton...se on helppo ja nopea. Kiitos teille! :D

riisithän pitää kuullottaa ja sitähän pitää käännellä sen 20minsaa jatkuvasti ja lisätä nestettä vähän kerrallaan..ei multa onnistuis ihan vasemmalla kädellä muun ohessa..

Mä teen risoton noin 100 kertaa helpommalla tavalla. Paistan jauhelihat, keitän riisit, sekoitan ne ja sekaan he-ma-pap pussi. Ja eikuin syömään :D

Samalla tavalla teen nakkirisoton.

Ja aina on maistunut :)

Hohhoh! Ei vaan meillä. Riisit keitetään kattilassa kypsiksi, ja jauheliha pannussa + kasvikset. Lopuksi kaikki seataan keskenään ja maustetaan. Ei tarvi mitään kuullottamisia :)

niin.toi on tollasta kouluruokalarisottoa.. kuulostaa..öö. ei niin herkulliselta..ettekä käytä risottoriisiä?

noh.mä tykkäänkin vähän erilaisesta ruuasta.. kukin tavallaan. :)

niin.toi on tollasta kouluruokalarisottoa.. kuulostaa..öö. ei niin herkulliselta..ettekä käytä risottoriisiä?

Ai että rupes himottamaan risotto, siis todella... Tarttis vaan kourallisen parmesaania ja muita härpäkkeitä mitkä eivät nyt tämän laihduttajan ruokalistalle sovi |O

En tiedä kuulostaako herkulliselta vai ei mutta kyllä se meille ihan maistuu. Ei käytetä risottoriisiä, kun sen saa ihan tavallisestakin riisistä tehtyä.

Mä en panosta ruokaan yhtään enempää kuin oon pakko sillä ruoanlaitto on mulle totaali ei-ei. Meillä mies kokkaa 95% ruoista ja hän sitten siihen enempi panostaakin. Mutta eiköhän tää perhe hengissä pysy vaikka joutuu 5% syömäänkin äidin tekemää kouoluruokatasoista sapuskaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
kebabcurry. voin heittää ohjeen..

Mie kiinnostuin tästä..kuulostaa ihan joltain mistä mies tykkäis :D
Laitatko ohjetta?

eli:
*900g jauhelihaa
*3tl jauhettuja fenkolinsiemeniä
*1½ tl jauhettua inkivääriä
*1½tl jauhettua chilijauhetta
*6 isoa mustaa kardemummaa
*1rkl öljyä
*suolaa
*1muna

kastike:
*5rkl jogurttia
*6rkl öljyä
*8neilikkaa
*5cm kanelitankoa
*4 pientä silputtua tomaattia
*1rkl tomaattipyreetä
*2rkl chilijauhetta
*1tl inkiväärijauhetta
*1tl jauhettuja fenkolinsiemeniä
*suolaa

*sekoita fenkoli ja inkivääri. kuori kardemummat ja rouhi siemenet. lisää mausteet jauhelihaan ja lisää öljy,suola ja muna ja sekoita.

*muodosta lihasta noin 7cm pituisia "makkaroita" .laita odottamaan lautaselle

*vatkaa jogurtti kastiketta varten

*kuumennä öljy isohkolla pannulla. lisää neilikat ja noin minuutin kuluttua tomaatit.paista kunnes neste haihtunut.lisää tomaattipyre.

*lisää chili ja paista 1min. lisää jogurtti,hämmennä kokoajan ettei juoksetu. lisää fenkoli ja inkivääri,suola.paista 5min kokoajan hämmentäen.

*lisää 1,2 litraa kuumaa vettä ja kuumenna kieuvaksi. laita kebabit varovasti pannulle ja hauduta 20min. kastiketta ei saa sekoittaa sen jälkeen kun kebabit lisätty. voi ravistella varovasti pannua.

*tarkista suola. curry on valmista kun kastikkeen pintaan nousee öljyä.
pannu otetaan pois liedeltä ja annetaan seisoa hetki.laitetaan sitten takaisn liedelle ja lämmitetään vielä 5-7 minsaa.
tarjoa hyvän ja aromaattisen riisin kanssa. aivan mahtava jauheliharuoka.

En tiedä kuulostaako herkulliselta vai ei mutta kyllä se meille ihan maistuu. Ei käytetä risottoriisiä, kun sen saa ihan tavallisestakin riisistä tehtyä.

Mä en panosta ruokaan yhtään enempää kuin oon pakko sillä ruoanlaitto on mulle totaali ei-ei. Meillä mies kokkaa 95% ruoista ja hän sitten siihen enempi panostaakin. Mutta eiköhän tää perhe hengissä pysy vaikka joutuu 5% syömäänkin äidin tekemää kouoluruokatasoista sapuskaa =)

:hug: en tarkoittanut pahalla. varmasti tekemäsi ruoka tiellä pitää. meillä tykätään ruuanlaitosta ja siihen vähän panostetaan. (ruokakulut on isot..mies on aikamoinen herkuttelija ja on kärttynen eläin jos ei ole ruokaa) jos olisi mahkut niin mielelläni tekisin sinulle aitoa italialaista sahramirisottoa.. voittaa he-ma-pa-risoton mennentullen..

Yhteistyössä