PIKA: avattu tonnikalapurkki jääkaapissa, kauanko uskaltaa syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4567
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4567

Vieras
Kalan värihän muuttuu nopeasti punertavasta rusehtavaksi kun purkin avaa. Yleensä käytän purkin loppuun avaamista seuraavana päivänä, mutta nyt avaamisesta on ainakin kaksi päivää (en muista tarkasti). Heitänkö roskiin?

parin päivän päästäkin ilman mitään oireita, turhan hysteeristä tuo hössötys jostakin tonnikalapurkista. :) Te just olette ihan paniikissa kun joku jotain outoa sanoo.

Tonnikala aina toiseen purkkiin avaamisen jälkeen. Ei bakteerien vuoksi vaan sen purkin vuoksi josta avattuna lähtee alumiinia tms.. Suljettuna ei niinkään. Nuo iha perusjuttuja.

"Metallipurkkisäilykettä, kuten tonnikalaa tai ananasta, ei saa säilyttää avattuna jääkaapissa, koska purkista liukenee säilykkeeseen tinaa.

Oikein. Avattua tuotetta ei saa säilyttää metallipurkissa, koska siitä voi liueta terveydelle haitallisia aineita. Etenkin happamat tuotteet pitää siirtää toiseen säilytysastiaan."

Ap - itse heitäisin ehdottomasti tonnikalan jo poijjes..
..*siitä avattusta metalli purkkista alkaapi alumiinia nopsaan irtoamaan kun hapen kanssa tekemisissä.

Siirrä jatkossa yli jäänyt tonnikala eri astiaan - siinä säilyy sen parisen päivää(hyvin suljetussa)=)

*Eikä tuo ole mitään hysterisoimista.;)

Viimeksi muokattu:
Mitään ruokaa ei saa säilyttää siinä metallipurkissa, ei tonnikalaa, ei ananasta eikä muuta. Jos purkin avaa ja sitä ei kerralla syö niin ehdottomasti loppu ruoka siirrettävä muoviastiaan jääkaappiin. Niin säilytettyä itse syön pari päivää - jopa kolme. Avatusta purkista liukenee "myrkkyjä", jotka pahimmillaan voivat saada ihmisen tehohoitoon sairaalaan.

"voi liueta metalli"... mitä helvettiä jos saan kysyä? :D
Jos tuollaista pitää vaarallisena niin paranee samalla miettiä uskaltaako ulkona hengittää?
Entä sisällä?
Mutta takaisin asiaan :D
Kyllä se säilyy muutaman päivän helposti! http://www.kuinka.fi/vastaus/kuinkakauans%C3%A4ilyy/tonnikala.php

Itellä aina persikka- ja ananassäilykkeet metallipurkissa jääkaapissa avattuna usein pari kolme päivää, kun sieltä välillä napostelen. Samoin tonnikalat avattuna usein yön yli. En mihinkään purkkeihin niitä siirtele, näin oon toiminut yli 20 vuotta eikä mitään ongelmia koskaan ollut.

Yhteistyössä