Pika-apua poskiontelon tulehdukseen?

  • Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti
auts
Oikea puoli kasvoista ja osa otsasta on kauhean paineen alaisuudessa. Nuhassa olen ollut jo pari viikkoa ja nyt sitten tämä tähän kylkiäisiksi.
Miten helpotan oloa, huomenna kai pitäisi mennä päivystykseen näyttäytymään. Entä jos tämä on sitä sikaa? :(
 
ei jaksa kirjautua
mulla oli just sama, ja ny antibiootti kuuri poskiontelon tulehdukseen.. mulla oli viel silleen et silmissäki tuntu se sama.. kannattaahan se näyttämäs käyä..
 
vieras
Hengitä höyryä, että saat röörit auki. Tai jos sulla on jotain nenäsumutetta tukkoisuuteen, niin laita sitä. Mulla autaa joskus ihan antihistamiini, sekun vähentää limakalvojen turvotusta.
Jos ihan särkee, ota lääkettä. Niin - ja laita ylimääräinen tyyny petauspatjan alle, päähieman koholla se paine ei ole niin paha....
En usko että on possuflunssa :)
 
vieras
Mulla oloa hiukan helpotti aikoinaan (sairastin poskiontelotulehdusta kroonisena), kun hieroin kasvojani sormenpäällä. Otsalta alas pitkin nenänvartta-nenänpielistä kohti korvia eli siitä poskiontelon päältä. Näin neuvoi vyöhyketerapeutti, joka "paransi" minut :) Ja homeopaattisia otin lisäksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oloa hiukan helpotti aikoinaan (sairastin poskiontelotulehdusta kroonisena), kun hieroin kasvojani sormenpäällä. Otsalta alas pitkin nenänvartta-nenänpielistä kohti korvia eli siitä poskiontelon päältä. Näin neuvoi vyöhyketerapeutti, joka "paransi" minut :) Ja homeopaattisia otin lisäksi.
Tuohan oikeasti helpottaa tuota paineentunnetta, vau!
 
Meillä mies on saanut poskiontelontulehdukseen jotakin limakalvoja supistavaa alleria lääkettä ja se autto. Ei tarvittu antibiootteja. Ja on auttanut myöheminkin, ei oo tarttenut käydä lääkärissä kun on eka koittanut josko tollanen lääke auttaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oloa hiukan helpotti aikoinaan (sairastin poskiontelotulehdusta kroonisena), kun hieroin kasvojani sormenpäällä. Otsalta alas pitkin nenänvartta-nenänpielistä kohti korvia eli siitä poskiontelon päältä. Näin neuvoi vyöhyketerapeutti, joka "paransi" minut :) Ja homeopaattisia otin lisäksi.
Tuohan oikeasti helpottaa tuota paineentunnetta, vau!
Ja kun pitää sormea paikoillaan hetken vaikka ihan nenänpäässä, se tuntuu "jännältä" :) Siis ei paina, vaan pitää vaan sitä siinä. Samoin kun kuljettaa sormea nenänvartta alas ja pysähtyy vaikka siihen suunnilleen silmien korkeudelle ja pitää hetken siinä.
 
paina
Otsaonteloissa tulehdus on tosi kivuliasta. Pää tosi kipeä. Nenä onteloissa paineen tunne 30 % otsaontelokivuista.
muista !!!! TIETENKIN TILANNE- JA HENKILÖKOHTAINEN KIPU TUNTEMUS.
 
vieras
Jos se paine otsassa tuntuu niin hyvinki mahdollista,jos kuume nousee käy päivystykses koska jos se sinne menee se on sairaalareissu.Tutulla oli ja joutui sairaalaan jossa se hoidettiin.(ei kiva toimenpide)
 
"Kokeilija"
Vanhaan viestiin uusi vastaus :) Nenähuuhtelukannu "Sarvikuono" on tosi hyvä, kunhan oppii käytön: sopiva määrä (luonnon meri)suolaa ja oikea lämpötila (mahd.lähellä omaa ruumiinlämpöä). Ei todellakaan tunnu hukkumiselta kuten joku mainitsi. Paremminkin ihanalta. Ilmeisesti tämä "hukkuja" piti päätään väärässä asennossa ja vesi huuhtoutui nieluun.
Avaa nenän ja huuhtoo poskionteloita ja rauhoittaa limakalvoja. Itse käytän heti aina kun tulee nuha. Astmaatikkoisäni käyttää jatkuvasti aamuin illoin.
Ja poskiontelotulehduksista jatkuvasti kärsivä ystäväni sai synttärilahjaksi kannun, sen koommin ei ole niitä tulehduksia ollut.
Kannattaa kokeilla :)
 

Yhteistyössä