Pika-apua! Miten saan näppäimen kiinni takaisin kannettavan näppäimistöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUJA!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos se kiinnike ei ole rikki, (koneen puolella sellainen valkoinen joka nousee kun kynnellä reunasta nostaa), niin nappula menee paikalleen kun nostaa niitä kiinnikkeen reunoja ja"räpeltää" sen nappulan kohdalleen. Ei välttämättä mene heti, vaan on juuri tuollaista räpeltämistä (pieni ruuvimeisseli voi olla avuksi sen kiinnikkeen nostamisessa, mutta sörki varovasti).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se kiinnike ei ole rikki, (koneen puolella sellainen valkoinen joka nousee kun kynnellä reunasta nostaa), niin nappula menee paikalleen kun nostaa niitä kiinnikkeen reunoja ja"räpeltää" sen nappulan kohdalleen. Ei välttämättä mene heti, vaan on juuri tuollaista räpeltämistä (pieni ruuvimeisseli voi olla avuksi sen kiinnikkeen nostamisessa, mutta sörki varovasti).

Ei tässä mitään näyttäisi olevan rikki ja tuon P-kirjaimenkin saa kun vaan painaa tuosta valkoisesta napukasta. Mutta pitäisihän tämä nyt paikalleen saada.

Alkuperäinen kirjoittaja betty:
keyboard key fell off- tulee linkki johonkin "101 tapaa korjata näppäimistö" tjsp. teksti englanniksi mutta kuvat sivuilla miten teet kaiken

Löysin tuon mutta enhän mä uskalla alkaa rassaamaan - menee viä rikki kun yritän. Huhhei; miten 2-vuotias saa tuon irti rikkomatta yhtään osaa ja mä en saa takaisin. :whistle:

No, mä olen itse ottanut niitä irti kun olen imuroinut vahingossa liian voimallisesti pullanmuruja sieltä pois, mutta aina ne on helposti saanut paikalleen. Eihän se enää toimi jos sä sen liimaat, vaan se kuuluu olla irti, pidikkeillään kiinni.
Kato mallia viereisistä näppäimistä, ei se mitään ruuvimensseleitä vaatinut kuhan on vaan kirkas valo et näkee mitä tekee

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
No, mä olen itse ottanut niitä irti kun olen imuroinut vahingossa liian voimallisesti pullanmuruja sieltä pois, mutta aina ne on helposti saanut paikalleen. Eihän se enää toimi jos sä sen liimaat, vaan se kuuluu olla irti, pidikkeillään kiinni.
Kato mallia viereisistä näppäimistä, ei se mitään ruuvimensseleitä vaatinut kuhan on vaan kirkas valo et näkee mitä tekee

Juu, no tuo liima tuli vaan ekana mieleen. :D Olen sellanen nakkisormi etten taida saada tuota omin avuin kohdilleen; täytynee kutsua naapuri avuksi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Juu, no tuo liima tuli vaan ekana mieleen. :D Olen sellanen nakkisormi etten taida saada tuota omin avuin kohdilleen; täytynee kutsua naapuri avuksi. :D

No, ei mullakaan pianistin sormet ole, mutta kenties joskus naapuri voi olla avuksi...

Alkuperäinen kirjoittaja jas:
no mä vaan painoin sen aina takas, siitä kuuluu naksahdus kun on paikoillaan.

Se on varmaan saksitekniikalla tuossa näppiksessä, eli ei mene painamalla. Sitä "saksea" pitää kohottaa sen verran, että saa näppäimessä olevat pykälät saksen vastaavien taakse, ja sitten se menee paikalleen.

Se on varmaan saksitekniikalla tuossa näppiksessä, eli ei mene painamalla. Sitä "saksea" pitää kohottaa sen verran, että saa näppäimessä olevat pykälät saksen vastaavien taakse, ja sitten se menee paikalleen.

Juuri tätä koitin tuolla ylempänä selittää. Se on tuurista kiinni koska saksia on vaikea kohottaa kun yrittää saada samalla nappulaa paikalleen.

Juuri tätä koitin tuolla ylempänä selittää. Se on tuurista kiinni koska saksia on vaikea kohottaa kun yrittää saada samalla nappulaa paikalleen.

Just tuolla tekniikalla tuo on ja ei onnistu minun sormilla.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja :

Just tuolla tekniikalla tuo on ja ei onnistu minun sormilla.

Miulla meni ilmeisesti sitten ihan tuurilla, koska tolla systeemillä ne on kiinni, ja se meni ihan vaan painamalla.

Mulla on tommone logitec näppäimistö niinku ipadiin ja siit irtos o kirjain ja en saa sitä miteenkään takas eli se ei siiis oo irronnu kokonaa vaa toiselt puolelt se on niinku pois paikoiltaa ja toinen reuna se on normaalist kiinni

Itse käytin vinkkejänne englanniksi kirjoittamisesta tuo netti sivu. Sieltä sitten menin jotenkin youtubeen. Joten kirjoitin vain youtubeen englanniksi tietokoneen näppäimistön näppäimen korjaus ja koneeni malli perään, tai oikeastaan omassatapauksessani perään vain Acer Aspire! Hyvin tuli! Hakua voi muotoilla ja saada tuhansia videoin avustettuja korjausapuja! Nyt pysyy m kirjiankin hyvin matkassa mukana!

Eli just oli tytön koneessa sama eli kiinnitin Lenovon läppärin A:n ensin valkoisen saksen keskiosan ylä laitaan laittamalla näppäimen pystysuoraan ja saksen vaalean keskiosan osan 90asteen kulmassa uraan, jonka jälkeen käänsin loput näppäimestä alaosaa kohti ja naps alaosa meni kanssa kiinni

Yhteistyössä