Pika-apua! kilpirauhasen vajaatoiminnasta, ja iho-oireista, millasia ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Minna";29972184]kutisiko iho? tai oliko mitään näppyjä tms?[/QUOTE]

Näppyjä ei ainakaan ollut. Tuskin kutinaakaan tai ei ainakaan ole mitään mielikuvia:)

Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta. Minulla tuli isoja ja pieniä patteja naamaan ja selkään ja hiusten alle. Ja ne lähti todella huonosti pois -> vasta lääkkeellä. Siis ei ollenkaan ennen..:( Ja tosi kuiva, jopa atooppinen iho käsissä ja naamassa. Muukin kroppa suhtkoht kuiva.

Mulla on kuiva iho. Jaloissa iho on ohut ja "verkkomainen". Sormienvälit hilseilee jatkuvasta rasvalla lotraamisesta huolimatta.
Välillä iho kutisee joka puolelta niin paljon, että on pakko ottaa vaatteet pois (kotona siis, töissä ei viitsi :D )
Kyynärpäiden kohdalta iho on paksu ja karhea.

Olen nyt syönyt thyroxinia kolmisen viikkoo. Jaksamisessa olen huomannut pientä parannusta, mutta iholle ei ole vielä ainakaan tapahtunut mitään. Kilpirauhasarvot mulla oli kivasti ihan sallituissa rajoissa, mutta oirelistan perusteella olen nyt lääkityksellä =)

[QUOTE="Henna";29972744]Mulla on kuiva iho. Jaloissa iho on ohut ja "verkkomainen". Sormienvälit hilseilee jatkuvasta rasvalla lotraamisesta huolimatta.
Välillä iho kutisee joka puolelta niin paljon, että on pakko ottaa vaatteet pois (kotona siis, töissä ei viitsi :D )
Kyynärpäiden kohdalta iho on paksu ja karhea.

Olen nyt syönyt thyroxinia kolmisen viikkoo. Jaksamisessa olen huomannut pientä parannusta, mutta iholle ei ole vielä ainakaan tapahtunut mitään. Kilpirauhasarvot mulla oli kivasti ihan sallituissa rajoissa, mutta oirelistan perusteella olen nyt lääkityksellä =)[/QUOTE]

Hei! Viittisitko kirjottaa tähän kaikkia muitakin oireita mitä sinulla oli? Kiitos

ja siis kertokaa muutkin kaikista oireista, kuulostaa vainoharhaselta mutta minusta tuntuu että mulla on kaikki maholliset oireet mitä netissä lukee, solisluun kuopan turvotuksesta lähtien...

Päästä varpaisiin jotakuinkin näin:

- hiusrajan pakeneminen
- päänahkaan, nenän ja suun ympärille sekä korvien taakse ja kaulalle ilmestynyt laikukas ihottuma, josta lähti pieniä punaisia näppyjä laajemmalle, rinnalle asti toisinaan. Päänahka ja "isot alueet" kutisee
- silmien ympärystön turvotus, kuumotus ja aristaminen, näköäiriöitä
- paineen tunne ja turvotus kaulalla, välillä niskassa, yläselässä ja kainaloissa asti. Myös jatkuva jumi ja lihaskivut, vaikka kuinka venyttelee ja jumppaa
- sydän muljuu ja pulssi heittelee, urheilusta palautuminen kestää tunteja, joskus toista vuorokautta
- yhtäkkinen reilu lihominen (11kg lyhyeen varteen)
- vatsa ei toimi ja jos toimii, toimii miten huvittaa
- nivelkivut kaikkialla, sormien ja varpaiden pieniä niveliä myöten
- nilkat ja jalkaterät niin turvoksissa, että kengänkoko pompannut kahdella

Ja kokonaisvaltaisesti vielä masentuneisuus, väsymys, keskittymishäiriöt, muisti ei toimi ja opiskeltu asia ei pysy mielessä, puheääni muuttunut.. kaikki tulehtuu: karvatupet, kynsinauhat, pienet pintanaarmut kehossa.. lisääntynyt karvoitus kaikkialla, eritoten naamassa, vatsassa ja reisissä. Mitäs vielä, ehkä unohdin jotain mutta nämä nyt tuli tässä suoriltaan mieleen.

Mulla vajaatoiminta ei ole vielä sinetöity, koska joudun odottelemaan tuloksia vielä muutaman päivän, kun tutkitaan paljon muitakin juttuja. Mutta kuulemma vähintään siihen kannattaa varautua. Perseestä on, mutta kuulemma lääkityksen ja vielä tarkemman elämäntaparemontin kanssa tulee olemaan ihan normaalia eloa taas joskus.

[QUOTE="Minna";29973438]Hei! Viittisitko kirjottaa tähän kaikkia muitakin oireita mitä sinulla oli? Kiitos[/QUOTE]

Jeps. Elikkäs
- alhainen ruumiinlämpö
- vilunväristykset
- ohuet ja liuskoittuvat kynnet
- kynsinauhat kuivat ja repaleiset
- keskenmenoja
- vaikeuksia tulla raskaaksi
- runsastunut kkvuoto
- ruokahaluttomuus
- paino noussut
- kertyneiden kilojen tiputtaminen ei onnistu
- näköhäiriöitä
- ajatuksen hitaus
- muistiongelmat
- jatkuva väsymys, torkahtelen jopa ruokapöydässä
- äänen käheytyminen
- kurkkua kuristaa
- soliskuoppa on hävinnyt
- turvotus kasvoilla, nilkoissa ja käsissä
- rytmihäiriöt
- paniikkikohtaukset
- tunne että happi loppuu
- en hikoile
- en tunne janoa
- nopeat mielialanvaihtelut
- kielen turvotus
- varmaan jotain muutakin mitä en nyt muista :D

Ihan oikeasti kuvittelin, että olen tulossa hulluksi! Onneksi lääkäri otti todesta =)
Tässä on muutaman kuukauden aikana labrakokein suljettu pois monia sairauksia, joten tuo vajaatoiminta oli oikeastaan ainoa mikä jäi jäljelle oireiden aiheuttajaksi.
Ja eiköhän tämä sitä nyt ole, kun kerran olossa on parannusta tapahtunut lääkityksen aloittamisen jälkeen. Lääkäri ainakin oli optimistinen asian suhteen.

[QUOTE="Henna";29973826]Jeps. Elikkäs
- alhainen ruumiinlämpö
- vilunväristykset
- keskenmenoja
- runsastunut kkvuoto
- ruokahaluttomuus
- paino noussut
- näköhäiriöitä
- ajatuksen hitaus
- muistiongelmat
- äänen käheytyminen
- kurkkua kuristaa
- rytmihäiriöt
- paniikkikohtaukset
- en hikoile
- en tunne janoa
- kielen turvotus

Ihan oikeasti kuvittelin, että olen tulossa hulluksi! Onneksi lääkäri otti todesta =)
Tässä on muutaman kuukauden aikana labrakokein suljettu pois monia sairauksia, joten tuo vajaatoiminta oli oikeastaan ainoa mikä jäi jäljelle oireiden aiheuttajaksi.
Ja eiköhän tämä sitä nyt ole, kun kerran olossa on parannusta tapahtunut lääkityksen aloittamisen jälkeen. Lääkäri ainakin oli optimistinen asian suhteen.[/QUOTE]

kiitos paljon vastauksesta, myös toiselle joka listasi oireet :) takerrun vielä tuohon soliskuoppaan..kummalla puolella sulla se on kadonnut? siis onko siinä sellasta selkeetä turvotusta vai mitä? oireet kuulostaa lähes kaikki tutulta...:/ Kiitos.

[QUOTE="Minna";29973892]kiitos paljon vastauksesta, myös toiselle joka listasi oireet :) takerrun vielä tuohon soliskuoppaan..kummalla puolella sulla se on kadonnut? siis onko siinä sellasta selkeetä turvotusta vai mitä? oireet kuulostaa lähes kaikki tutulta...:/ Kiitos.[/QUOTE]

Siis kadonnut molemmilta puolilta. Kuoppia ei enää vain ole. Ei mielestäni ole turvotusta, kuopat vaan on "täyttyneet". Ei arista tai muutenkaan ole kipeät.

[QUOTE="Minna";29973892]kiitos paljon vastauksesta, myös toiselle joka listasi oireet :) takerrun vielä tuohon soliskuoppaan..kummalla puolella sulla se on kadonnut? siis onko siinä sellasta selkeetä turvotusta vai mitä? oireet kuulostaa lähes kaikki tutulta...:/ Kiitos.

Siis kadonnut molemmilta puolilta. Kuoppia ei enää vain ole. Ei mielestäni ole turvotusta, kuopat vaan on "täyttyneet". Ei arista tai muutenkaan ole kipeät.[/QUOTE]

[QUOTE="Henna";29973826]Jeps. Elikkäs
- alhainen ruumiinlämpö
- vilunväristykset
- keskenmenoja
- runsastunut kkvuoto
- ruokahaluttomuus
- paino noussut
- näköhäiriöitä
- ajatuksen hitaus
- muistiongelmat
- äänen käheytyminen
- kurkkua kuristaa
- rytmihäiriöt
- paniikkikohtaukset
- en hikoile
- en tunne janoa
- kielen turvotus

Ja eiköhän tämä sitä nyt ole, kun kerran olossa on parannusta tapahtunut lääkityksen aloittamisen jälkeen. Lääkäri ainakin oli optimistinen asian suhteen.

kiitos paljon vastauksesta, myös toiselle joka listasi oireet :) takerrun vielä tuohon soliskuoppaan..kummalla puolella sulla se on kadonnut? siis onko siinä sellasta selkeetä turvotusta vai mitä? oireet kuulostaa lähes kaikki tutulta...:/ Kiitos.

Yhteistyössä