Piilosanomaisia lastenlauluja? Olenko sairas mieleltäni? esim. Kun Joulupukki suukon sai

• Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti
Niii
[QUOTE="vieras";25236960]Voi se olla naapurin mieskin.[/QUOTE]

onhan se meille ihan selvää että se on isi. Mutta että naureskellaan lapsen luulolle siitä että se onkin joku muu.. Oikeasti hirveätä. Laulun olisi pitänyt loppua siihen, että lapselle selviää asian oikea laita, ja samalla kuulijoille.

"Heh"
[QUOTE="Mää";25236953]Juu, oikeastaan toi ei ole ollenkaan lastenlaulu, lapsethan uskovat joulupukkiin? Pitäis ihan kysyä, mitä meidän lapset ovat laulusta ajatelleet. Siis jos nyt tänä jouluna käy viimein ilmi, etteivät usko pukkiin enää..
Mikäs muuten oli se kamala laulu, jossa isä alkoi sivellä takamuksihin tai jotain?[/QUOTE]

Laulun nimi on pikkumaalari ja laulussa tuolla sivelyllä tarkoitetaan piiskaamista, kun lapsi oli jollain leikkiessään "maalannut" seinää. :) Ei siis oikeasti tarkoita mitään sivelyä... :D

Mutta en nyt tiedä onko se piiskaaminen yhtään parempi asia... :/ Taitaa olla aika vanha laulu.

"Mää"
Piti ihan googlata.

"Kas meillä oli maalari ja
ruokatuntiaan
kun läks´hän viettämään,
niin silloin minä puolestansa
ryhdyin maalaamaan
ja tyyliin kätevään.
Mä kissan heti sivelin kauniiksi
värein iloisin,
se oli hiukan ihmeissään.
Ja kaniini kun käsittelyn jälkeen
kotiin läks´,
se tullut oli vihreäks´.
On naapurimme hevonen kai
ollut valkoinen
mut jutun järjestin.
Se hirnahteli iloissaan kun
kohtasin mä sen -
tein siitä tiikerin.
Myös koiran talliin haalasin,
sen pantteriksi maalasin -
se vastusteli tietenkin.
Ja siniseksi värjäsin mä veljen
kirkuvan,
mua kolme vuotta nuoremman.
Jo oli aika levähtää - no hetken
huilasin
ja töihin kävin taas.
Ol´porsas perin kömpelö, kun sitä
maalailin
se maalipurkin kaas´.
No, toki riitti ainetta
mä päätin niittää mainetta
kun painuin kanalaan.
Tein lekhornista plimuutrokin
nopeasti kai...
ja kukko mustan värin sai.
On mummo taiteen ystävä, sen
tiesin tosiaan,
ja sisään kiiruhdin.
Hän siellä veti komeasti
päiväuniaan
mut tuskin ennätin
mä pohjamaalin sivellä , niin isä
alkoi hivellä
mua takamuksihin.
Voi,voi - ei ole taiteilijan taival
ruusuinen-
jos kukaan - minä tiedän sen"
kauheaa, lapsi iloisesti lauleskelee, kuinka saa selkäsaunan?

Dafuck
Te ootte kaikki ihan sairaita! Kyse on joululaulusta! Ja muutenkin, traumoja?, pedofiliaa?? Kannattaa harkita vakavasti psykiatrille menoa, koska tollanen ei vaan oo normaalia.. Kaksmielisesti voi ajatella asioita, mutta teidn jutut on vaan sairaita!!

minä,
Huhu kertoo, että Nukkumatilla olisi myös tyttöystävä nimeltä Hilja. Tätä laulua isit ja äidit ovat laulaneet lapsosilleen jo monia vuosia. Tämä laulu on varmasti monille tuttu ja se menee näin: "Joka ilta kun lamput sammuu ja saapuu oikea yö. Niin Nukkumatti saapuu ja ovehen Hiljaa lyö.

Likainen mielikuvitus
Erään kauppakeskuksen joulunavajaisissa alkoi naurattaa, kun mietti näitä sanoja:

"Tonttujoukko silloin varpahillaan, varpahillaan varovasti hiipii alta sillan, alta sillan."
- Denso-tontut siellä konttailevat.

"Pöydän päälle veitikkaiset rientää, veitikkaiset syövät paistia ja juovat lientä, juovat lientä."
- Lientäpä hyvinkin. Sammuu jokin muukin kuin soihdut.

Yhteistyössä