Piilolinssien käyttäjät hoi!

• Viestiketjun aloittaja Kunhan kyselen...
  • Ensimmäinen viesti
Kunhan kyselen...
Minulla on viimeksi ollut piilarit vuonna 2006 (tosin värilliset ja ei hajataittoa korjaavat) joten melko hyvin on asiat piilareista unohtuneet. Eli n. viikko sitten sain Biofinityn Toric piilolinssit kokeiltavaksi. Roskan tunne silmässä vaivaa edelleen ja välillä näkö sumenee. Täytyy painaa silmät tiukasti kiinni ja avata että sumeus hieman häviää. En muista yhtään kauanko meni siihen että silmät tottuivat linsseihin. Miten kauan teillä muilla kestänyt? Mietin että mahtaako myös kaarevuudessa olla vikaa kun silmät laitettuani kiinni ja avattuani näen kuinka linssi "tulee perässä", eli näen hetken verran kuinka linssi nousee silmän alaosasta värilliselle osalle. Linssit tulevat myös aivan inan verran pois värilliseltä alueelta kohti sisänurkkaa. Normaalia?

Värillisten piilareiden kanssa ei kyseisiä ongelmia ollut. Muistan kuinka edellinen optikko totesi että tarvitsen "tiukemman" piilarin jotta se pysyy paikoillaan. Mainitsin tästä nykyiselle optikolleni joka totesi tämän korjauksen jo olevan linssissä. Uusi aika optikolle on viikon päästä. Kiitos vastauksista! :)

"vieras"
Onhan linssi varmasti silmässä oikeinpäin, ettei ole laittovaiheessa vahingossa kääntynyt nurinpäin. Silloin linssi ei välttämättä pysy kohdistuneena oikealla paikalla ja saattaa myös tuntua löysemmältä.

Mulla joskus auttaa linssin peseminen uudelleen nesteellä. Toisinaan kostuttavien tippojen käyttö auttaa myös, jos silmässä on roskan tunne. Itse unohdan välillä räpytellä silmiä ja siitä tulee oireita silmään.

"vieras"
Oikeankokoiset linssit ei tunnu miltään, siis ihan ekasta laitosta lähtien.

Jos ovat oikeinpäin silmissä ja puhtaat niin sitten ovat vääränkokoiset, jos edelleen tuntuu. Ei ole mitään tottumisaikaa siis erikseen.

Itselläni tosin oli kerran tietyn merkkiset linssit, jotka olivat juuri oikean kokoiset, mutta tuntuivat silti silmässä. Vaihdoin merkkiä ja ongelma poistui, en tiedä sitten oliko viallinen erä vai mistä johtui.

Alkuperäinen
Linssi on kyllä oikeinpäin. Linsseissä on vielä "viivakin" auttamassa että osaa laittaa linssin oikein. Viivan tulee siis osoittaa silmän alaosaan. Aamulla kokeilin niinkin että laitoin kosteuttavia silmätippoja ja odotin tunnin että silmät "heräisivät" kunnolla tähän päivään mutta eipä auttanut. Hmmm, taidanpa soittaa optikolle ja kysäistä mitä tehdään. Linssit tosiaan tuntuvat todella ärsyttäviltä silmissä :(

shp
Mulle optikko sanoi että saattaa joutua kokeilemaan useampaa merkkiä koska likitaiton lisäksi on hajataittoa paljon. Ensimmäiset kuitenkin toimivat hyvin minulla. Ota yhteys optikkoon niin hän voi kokeilla jotain toistai merkkiä tai mallia. Toivottavasti saat toimivat linssit sillä onhan se ihanaa nähdä ilman laseja kunnolla:)

hmmm...
siis ymmärsithän että tuolla linssin oikein päin ololla tarkoitettiin että linssi ei ole ylösalaisin. Siis niin että silmää vasten osa ei ole kääntyneenä silmästä ulospäin. Helposti pehmeät linssit tekevät nuin.

"vieras"
Ei kuulu tuntua miltään. Itse en suostu enää käyttämään kuin silikonisia kertakäyttölinssejä, kun hapenpuute tavallisten kertislinssien käyttämisestä näkyy silmissä (lisää verisuonia kasvanut silmään, kertoi optikko). Näiden kanssa ei tarvita edes kostutustippoja ja koko päivän tuntuvat hyvältä silmissä. Miinuksena korkeampi hinta, mutta netistä tilattuna ovat kohtuulliset.

Yhteistyössä