Piilolinssi apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rillipöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rillipöllö

Vieras
Olen viimeksi piilareita käyttänyt vuosia sitten. Nyt taas herännyt halu kokeilla/pitää.
Eritoten kiinnostaa nuo yötä-päivää linssit. Liikkeestä en halua mennä ostamaan kun varmaan netistä saa halvemmalla? Mistä?

Ja se suurin ongelma... Mitkä ne mun vahvuudet on?
Optikolta saadussa lapussa tämmöiset tiedot:

kauas:
s: -3.25 c: -0,75 a: 100
s: -3,50 c: - 0,75 a: 65

PD: 31,5 / 30,5
KV: 31,5 / 30,5

Eli mitkä on ne tiedot mitä tarvitsen tilaukseen? Mistä kannattaa tilata? Millaiset linssit on hyvät?

11v pojalle hankittiin muutama kuukausi sitten piilarit ja ovat kyllä olleet todella näppärät ja hyvät.
Kannattaa käydä ihan optikolla ekalla keralla, me käytiin Specsaversilla; tunnin konsultaatio optikon kanssa, 30 päivän linssit, purkit ja nesteet oli vaan 50€. Minusta ihan törkeän halpaa.
Ei kannata heti ostaa montaa paria koska kaikki merkit ei sovi kaikille.

Kannattaa käydä optikolla eka kerta ainakin tarkastuttamassa näkö uusiksi ja muutenkin keskustelemassa piilolinsseistä. Piilolinsseillä kun pitää olla vähän eri vahvuudet kuin silmälaseilla ja jos on muutenkin näkö muuttunut.
Ei sieltä ole pakko mitään linssejä tietenkään ostaa, mutta se eka pari linssejä yleensä sisältyy siihen optikkokäynnin hintaan. Sitten sen jälkeen ehdottomasti kannattaa ostella netistä.
Täältä voi aika hyvin tarkistaa eri merkkien hinnat eri paikoista: http://www.linssit.net/piilolinssit-hintavertailu.php
Itse tilaan yleensä tuolta lenson.comista ja olen todennut hyväksi. Linssit olen saanut aina vielä samalla viikolla ja kotiovelle asti.

Vahvuuksien lisäksi tarvitaan tietää linssien halkaisija ja kaarevuus ja niitä ei kyllä tuossa sinun viestissä mainita.

Minulla on nyt ekat yötäpäivää linssit, joita pitäisi pystyä pitämään jopa 30 päivää. Nyt tuntuu siltä, että hyvällä tuurilla pääsen puoleen tuosta ajasta. Sen verran paljon jo kuivattaa silmiä ja hankaavat.|O

Yhteistyössä