piilolinsseistä kaikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dd

Vieras
mies väitti et piilolinssejä ei voi pitää kun 8H päivässä 5päivänä viikossa. ja aiheuttavat muka kaihia pitkään käytettynä.
eli nyt kertokaa kaikki hyvät ja huonot puolet piilareista. ja kaikki muukin oleellinen.
mulla ollu 2v silmälasit (+linssit), enkä vieläkään oikeen ole tottunu nihin. piilareista haaveilen

Piilareita on jopa sellaisia, että voit nukkua ne päässä. Käy optikolla kysymässä eri vaihtoehdoista. Kun olet määräyksen saanut niihin, voit piilareita tilata vaikkapa netistä. (lensway) Ei kai ne kaihia aiheuta, en usko :) ja voi käyttää joka päivä.

Oon käyttäny reilun pari vuotta piilareita, elämä on mul ainaki helpompaa.
Mul on sellaset linssit mitä voi pitää 24h/päivä koko kuukauden ympäri.
Tosin en pidä ku jotaa 16h/päivä ja otan yöks pois, koska mul kuivuu silmät. Ja pidän joka ikinen päivä.
Mulla ei enää silmälaseja edes ole, kun ne meni paskaks.
Ja noi piilaripaketit ku hommaa kaks kertaa vuodes, ni maksaa suunnillee saman verran ku lasit.
Eikä se mul tulis varmaa sen halvemmaks, ku näkö on mitä on ja muuttu koko ajan silmälasien kaa taitot sun muut, et olis pitän sit vissii kuitenki hommaa lasit kerran vuodessa.
Enkä oo koskaa kuullu et aiheuttais mitää kaihii kellee.
Mut sellasille joilla on tai on ollu kaihi, ni linssit on parempi vaihtoehto.

itse käytän kyllämiltei joka päivä noin 10tuntia päivässä. Optikko on kyllä sanonut että pitäisi pitää silmille ainakin yksi lepopäivä jolloin käyttäisi vaan silmälaseja. Itsekkin pyrin su pitämään "vapaapäivän" silmille, mutta tulee pätkiä jolloin ei tule pidettyä vapaita ollenkaan.

Ja käyttöaika päivässä määrittyy itsellä ainakin sen mukaan miten silmät jaksaa piilareita pitää. Kyllä sen huomaa kun ne on aika ottaa pois kun tuntuu että on silmä täynnä "roskia" tai tuntuu kuivilta.

Ja piilareita on erilaisia. Niitä on joitain merkkejä joita voi pitää yötäpäivää, mutta niistä saa tietoa optikolta ja hänen kanssaan mietitään ovatko ne juuri sinulle sopivat.

Toivottavasti sekavasta selostuksestani oli jotain apua.

Kyllä. On syytä antaa lepoa silmille. Ne tarvitsevat happea, jota piilolinssit eivät tarpeeksi läpäise mainoksien lupauksista huolimatta. Samoin ne rasittavat silmiä mekaanisesti. 8h päivässä ja 5 p. viikossa ei ole välttämättä oikea arvio ja sekin on yksilöllistä. Joillekin ei piilarit sovi ollenkaan. Viisainta olisi taas kerran mennä silmälääkärille ekaksi ja tarkistuttaa silmät ja piilareiden sopivuus periaatteessa, sekä saada aivan oikeat ohjeet (ei mielipiteitä).
Silmät ja näkö ovat kuitenkin tarpeen koko elämän ajan. Ei kannata mennä ekalla kertaa suoraan optikolle eikä varsinkaan tilata piilareita "pimeänä" netistä. Kannattaa muistaa, että piilarit ovat kuitenkin silmään kuulumattomat välineet ja niistä voi olla haittaa silmille huolimattomasti ja väärin käytettyinä. Parasta on, että niillä näkee enemmän ja paremmin kuin tavallisilla klaseilla. Ne eivät myöskään rajoita liikuntaa tms.

Yhteistyössä