Pihallamme on huonokuntoinen siili, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei"

Vieras
Pihallemme ilmestyi eilen siilin poikanen, se nukkui keskellä pihaa ja lapset olivat siihen koskeneet. Sanoin lapsille, että siihen ei saa koskea, ja vein sille juotavaa. Tänä aamuna siili oli taas nurmikolla ja hengitti, mutta ei liikkunut kun sen lähelle meni. Siirsin siilin varovasti pensaan alle ja vein juotavan viereen. Äsken kävin katsomassa, niin ei ollut siili liikkunut ja ei ollut tainnut juodakaan. Jos siili ei jaksa enää itse liikkua ja syödä, niin saako sille apua mistään täällä pohjoissuomessa?

Siili on rauhoitettu, joten soitteleppa poliisi paikalle. Nimittäin jos se kuolee ja pistät sen roskiin, niin voi tulla ongelmia virkavallan kanssa. Koska sua voidaan syyttää sen teilaamisesta.

Eläinsuojeluyhdistys? Ainakin keväältä muistan tapauksen, jossa Kemissä eläinsuojelu otti hoiviinsa siilinpoikasia ja palautti ne sitten hyvissä voimissa takaisin luontoon.

[QUOTE="kkk";27098940]Siili on rauhoitettu, joten soitteleppa poliisi paikalle. Nimittäin jos se kuolee ja pistät sen roskiin, niin voi tulla ongelmia virkavallan kanssa. Koska sua voidaan syyttää sen teilaamisesta.[/QUOTE]

Kyllä poliisin työ on kiintoisaa, olisikohan pitänyt hakeutua alalle?

Nii se vain on, että loukkaantuneista tai kärsivistä luonnonvaraisista eläimistä tulee ilmoittaa viranomaistaholle, esim. pelastushenkilökunnalle. Ei tietenkään ole mikään ykkösprioriteetti, mutta jos on aikaa ja ehtivät, käyvät toimitttamassa eläimen hoitoon tai lopettamassa sen. Soittoa siis.

Nyt huvittaa, että kysyin neuvoa mammapalstalta, kun luultavasti lemmikkipalsta olisi ollut parempi, mutta olen soittanut eläinsuojeluyhdistykseen ja sieltä aiottiin selvittää sopiva hoitaja ja ottaa yhteyttä. Hyvä niin.

[QUOTE="vieras";27098966]Kyllä poliisin työ on kiintoisaa, olisikohan pitänyt hakeutua alalle?[/QUOTE]

Kyllä se näin vaan menee. Viranomaisille noi tuollaiset rauhoitetut eläimet ilmoitetaan.

Tiedän itse kokemuksesta, koska meidänkin pihalla oli joskus kuolemaa tekevä rauhoitettu eläin. Ja poliisi sen nimen omaan tuli sitten kuolleena noutamaan (johtuen nimen omaan tästä että on rauhoitettu).

Yhteistyössä