Pierettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ummettaa

Vieras
Onko muilla samaa ongelmaa Rv9 menossa ja alusta asti on ollut joka ilta maha turvoksissa pierettää ja tuntuu että kakkaa ois suoli täynnä, mutta kun menen pöntölle niin mitään ei tuu, vaikka kuinka äkistäis!!!

Joka aamu kyllä toimii tuo suoli mutta nämä illat ovat inhottavia. Mahaan välillä oikein pistelee ja painelu tuntuu ikävältä ja pierua pukkaa yhtenään.

Oisko hyviä vinkkejä??

Vauvojen luumusosetta oon koittanu syödä, mutta närästää ihan älyttömästi joten siitä tulee toinen vaiva.
Nytkin maha on kuin potkupallo....

Anteeksi tarkka kuvaus... :)

Heip!
Minulla oli tuo sama ongelma alkuraskaudessa. Kävin apteekista ostamassa ihan tavallista ummetuslääkettä, joita saa käyttää myös raskaana ollessa, ja johan helpotti. Ei ollut enää niin pinkula olo iltaisin. Se on jotain sellaista nestemäistä joka otetaan mielellään aamulla tyhjään vatsaan vaikka mehuun sekoitettuna. Kannattaa kysyä apteekista, ne kyllä osaa neuvoa... Tsemppiä
T:E rv 23

Olisiko ongelmasi nyt sitten enemmänkin turvotus ja ilmavaivat kuin ummetus, jos kerran suolesi toimii joka aamu? Turvotukseen ja ilmavaivoihinkin saattaa löytyä apu apteekista. Mulla ostamani lääke ei kyllä ole auttanut.

Mulla on menossa rv 22, ja ummetus ja turvotus ovat vaivanneet raskauden alusta asti. Nyt vatsa toimii lähes joka päivä. Laitan joka ilta n. 5 - 7 kuivattua luumua likoamaan. Aamulla juon luumuveden ja syön luumut. Syön aamiaiseksi puuroa, jossa on kauraleseitä. Apteekin ummetuslääke toki auttoi, mutta viiveellä: ohjeessa luki 8 - 10 tuntia, mulla toimi vasta noin 14 tunnin kuluttua. En mielelläni kuitenkaan käytä ummetuslääkettä jatkuvasti, ei liene terveellistä?

Joka aterian jälkeen vatsa on kuin ilmapallo, täynnä ilmaa ja ihan kova. Ilma ei kuitenkin tule ulos, ehkä pari pihahdusta pääsee, kun käyn vessassa. Kunpa välillä pääsisikin kunnon pierusarja! Sorry suorapuheisuuteni tässä!

Minulla oli ihan sama vaiva alkurakaudesta,iltaisin olo oli kuin tynnyrillä.Raskauskin näkyi jo viikolla 7,tosin turvotuksen muodossa ; ) Koitin juoda paljon ja syödä ananasta,helpotti jonkinverran.Vaiva katosi kuin itsestään viikolla 11.

Yhteistyössä