Pienten vauvojen sairastelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *Ä*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

*Ä*

Vieras
Ihan tällaane pikkugalluppi, että onko teidän alle vuoden ikäiset sairastelleet kuinka paljon? Ja jos ovat sairastelleet, niin onko esim lähipiirissä paljon muita lapsia tms. Ja jos eivät ole sairastelleet, niin onko lapsi/lapset olleet pääsääntöisesti kotona vai onko heitä kuljeteltu normaalisti kaupoissa, kylässa jne. ja jos perheenjäsenet ovat sairastaneet, niin onko tarttunut vauvaan?

Ihan uteliaisuudesta siis kyselen. Mulla yksi muksuista sairasti ihan älyttömästi ekan vuoden aikana ja toinen ei juurikaan ja odottelen nyt, että miten kolmanne kanssa käy...

Mein pojalla oli vauvarokko 1v2kk ikäisenä, sitä ennen ei oikeestaan mitään, pari pikkuflunssaa

alle vuoden ikäiset sairastelleet kuinka paljon?

- Ei yhtään

Ja jos ovat sairastelleet, niin onko esim lähipiirissä paljon muita lapsia tms. Ja jos eivät ole sairastelleet, niin onko lapsi/lapset olleet pääsääntöisesti kotona
- kotihoidossa, eli siis ei päiväkodissa tms

vai onko heitä kuljeteltu normaalisti kaupoissa,
- kyllä, aina

kylässa jne. ja jos perheenjäsenet ovat sairastaneet, niin onko tarttunut vauvaan?
- kylässä normaalisti. mut yleensä tutut lapsiperheet siirtää vierailuja jos on joku kipeä

n. 5kk iässä tyttö sairasti oskennustaudin. Juuri silloin oltiin lomareissulla ja kierreltiin sukulaisien ja kavereiden luona. Muuta ei ole tyttö sairastanut, ikää kohta 8kk. Kotona pääosin hoidetaan, mutta en ole koskaan ollut mitenkään bakteerikammoinen. Kylässä ja kaupassa on tyttö ollut mukana ihan normaalisti. Sairaita ihmisiä kuitenkin kielletään pusuttelemasta ym. tyttöä..

Minä ja mies ollaan molemmat jossain vaiheessa tytön syntymän jälkeen sairastettu jotain (minä nuhan, mies influenssan), mutta ei ole tyttö tartuntaa saanut.

3 lasta mulla.
Esikoinen sairasti alle 1v 2korvatulehdusta, pari flunssaa ja vauvarokon.
Keskimmäinen flunssaa ja vauvarokon ja pitkittyneen ripulin.
Kuopus nuhakuumetta useita, RS-viruksen, vesirokon ja vauvarokon.

Yhteistyössä