pienten vauvojen äidit

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
mitä päivisin puuhailette,miten saatte aikanne kulumaan?

miun pörriäinen on 2,5vk vanha,syö,nukkuu,kakkaa ja pissaa.hereillä siis hyvin vähän.päivät on välillä niin pitkiä,kun ei mitään tekemistä.niin paljoo ei viel viitti kyläilläkkään,ja on siinä vähän hommaakin pakata tuo pirpana lähtöä varten.n.joka toinen pvä käydään kaupassa tai jossain muualla.
 
tyllsääää
roikun täällä netissä.
isompi tekee jotain, vauva konttaa viereen ja menee kiellettyyn juttuun...

kun oli vaan yksi, nukuin päiväúnia, tein kävelylenkkejä, laihduin nopeasti kun pääsi tekee pitkiä kävelylenkkejä mutta nyt tuo isompi ei jaksa mennä mitään matkoja.. täällä kotona tollotanja toivon että olisi kaverit lähempänä kuin tunnin ajomatkan päässä.
 
No meiltä löytyy tommonen vuoden vanha poika ja kaks viikkonen tyttö ja sit vielä kaks isompaa lasta, ei tuu aika pitkäks eikä oo tekemisen puutetta. Mutta hiljasena hetkenä mielellään istahdan tähän koneelle, ja oon vaan... Tekemättä mitään sen kummempaa.
 
Työäiti
Musta oli helppo lähteä kesällä vauvan kanssa liikkeelle. Hoitolaukku mukaan ja menoksi. Käveltiin, mentiin kaupunkiin ja anopille. Tuli kalliiksi koska aina tuli jotain ostettua matkalta
 
ap
olen kans koko päivän roikkunu täällä...
koko aamun suunnittelin et lähdetään vaunuilemaan kun mieski koko päivän pois.mutten jaksanukkaan.oon niin tylsistyny ettei viittis mitään tehdä.huomenna en kyllä makkaa kotona...huoh
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Musta oli helppo lähteä kesällä vauvan kanssa liikkeelle. Hoitolaukku mukaan ja menoksi. Käveltiin, mentiin kaupunkiin ja anopille. Tuli kalliiksi koska aina tuli jotain ostettua matkalta

meiltä kylälle sen verran matkaa etten kävellen jaksa sinne ja takas.oon miettiny et menis autolla ja vaunut mukaan,mut mitäs sit jos vauval tuleeki nälkä?en kyllä ihmisten ilmoilla rupee imettämään.
 
Miulla poika 6kk ja päivällä tulee lähinnä touhuttua pojan kanssa (leikkiä, syömistä, vaipanvaihtoa), roikuttua palstalla ja tehtyä kotitöitä.
Tänään olen pessy ja viikannu pyykkiä, käyny poitsun kanssa kävelemässä ja puhunu kavereiden kanssa puhelimessa (harvinaista herkkua) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Musta oli helppo lähteä kesällä vauvan kanssa liikkeelle. Hoitolaukku mukaan ja menoksi. Käveltiin, mentiin kaupunkiin ja anopille. Tuli kalliiksi koska aina tuli jotain ostettua matkalta

meiltä kylälle sen verran matkaa etten kävellen jaksa sinne ja takas.oon miettiny et menis autolla ja vaunut mukaan,mut mitäs sit jos vauval tuleeki nälkä?en kyllä ihmisten ilmoilla rupee imettämään.
Eihän siinä mitää, tähän aikaan vuodesta et pihalla vilustukaan jos ny vähän paidan helmaa nostat. Talvella toki tarvii mieluiten sisätiloihin vetäytyä:)
 
No mulla vauva 5kk ja isommat 4v. Päivisin ulkoillaan, leikitään sisällä, sitten, kun on vähän rauhallisempi hetki niin palstailen. Käydään myös kyläilemässä. Niitä tavallisia juttuja.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Musta oli helppo lähteä kesällä vauvan kanssa liikkeelle. Hoitolaukku mukaan ja menoksi. Käveltiin, mentiin kaupunkiin ja anopille. Tuli kalliiksi koska aina tuli jotain ostettua matkalta

meiltä kylälle sen verran matkaa etten kävellen jaksa sinne ja takas.oon miettiny et menis autolla ja vaunut mukaan,mut mitäs sit jos vauval tuleeki nälkä?en kyllä ihmisten ilmoilla rupee imettämään.
Eihän siinä mitää, tähän aikaan vuodesta et pihalla vilustukaan jos ny vähän paidan helmaa nostat. Talvella toki tarvii mieluiten sisätiloihin vetäytyä:)


en kyllä kehtaa ruveta nostelemaan.enkä edes halua.on tää toivotonta
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en kyllä kehtaa ruveta nostelemaan.enkä edes halua.on tää toivotonta
No mee vaikka shoppailemaan. Ei kukaan sua kivitä jos valloitat sovituskopin muutamaksi minuutiksi, ellei ole ruuhkaa. Niin mä teen jos on "imetysteknisesti epäkäytännölliset vaatteet", tyyliin tiukkakaulainen mekko joka tarvii nostaa helmasta asti



 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Musta oli helppo lähteä kesällä vauvan kanssa liikkeelle. Hoitolaukku mukaan ja menoksi. Käveltiin, mentiin kaupunkiin ja anopille. Tuli kalliiksi koska aina tuli jotain ostettua matkalta

meiltä kylälle sen verran matkaa etten kävellen jaksa sinne ja takas.oon miettiny et menis autolla ja vaunut mukaan,mut mitäs sit jos vauval tuleeki nälkä?en kyllä ihmisten ilmoilla rupee imettämään.
Eihän siinä mitää, tähän aikaan vuodesta et pihalla vilustukaan jos ny vähän paidan helmaa nostat. Talvella toki tarvii mieluiten sisätiloihin vetäytyä:)


en kyllä kehtaa ruveta nostelemaan.enkä edes halua.on tää toivotonta
Parkkeraat auton jonnekkin rauhalliseen paikkaan ja imetät siellä ennen ku lähette vaunujen kanssa kauemmaksi kävelemään!
 
ei mulla ollu sillon mitää onkelmaa ku vauvat oli noin pikkusia, kun ne nukku ni nukuin itekki tai jos ei nukuttanu ni ompelin tai siivosin, osutin myös yhet päikkärit koiran pitkälle lenkille usein, joten lenkkeilin myös
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirjamix:
ei mulla ollu sillon mitää onkelmaa ku vauvat oli noin pikkusia, kun ne nukku ni nukuin itekki tai jos ei nukuttanu ni ompelin tai siivosin, osutin myös yhet päikkärit koiran pitkälle lenkille usein, joten lenkkeilin myös
Joo, sillon kun se oli ihan pikkuinen, se ei muuta tehny kuin söi ja nukkui:D Taaperoa joutuu vahtii, ettei se satuta itteensä tai sisusta olohuonetta tussin kanssa uudestaan :LOL:
 
ap
asun niin pienessä kylässä ettei tääl oo sovituskoppiakaan kun yhdessä vaateputiikissa,missä myydään 50vuotiaitten vaatteita,itsellä siihen ikään vielä 30wee ni ei oo sinne kauppaan juurikaan asiaa.

taidan nurista taas ihan turhanpäiten..oon vaan niin homehtunu tänne kotiin,kun ennen huitelin päivät pitkät ties missä ni nyt on tylsää olla vaan kotona
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
asun niin pienessä kylässä ettei tääl oo sovituskoppiakaan kun yhdessä vaateputiikissa,missä myydään 50vuotiaitten vaatteita,itsellä siihen ikään vielä 30wee ni ei oo sinne kauppaan juurikaan asiaa.

taidan nurista taas ihan turhanpäiten..oon vaan niin homehtunu tänne kotiin,kun ennen huitelin päivät pitkät ties missä ni nyt on tylsää olla vaan kotona
No osta linja-autolippu ja lähde vaavin kanssa päiväksi johonkin kauemmas. On paljon pirteempi fiilis seuraavina päivinä
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en kyllä kehtaa ruveta nostelemaan.enkä edes halua.on tää toivotonta
No mee vaikka shoppailemaan. Ei kukaan sua kivitä jos valloitat sovituskopin muutamaksi minuutiksi, ellei ole ruuhkaa. Niin mä teen jos on "imetysteknisesti epäkäytännölliset vaatteet", tyyliin tiukkakaulainen mekko joka tarvii nostaa helmasta asti
eikö teilläpäin ole vauvanhoitohuoneita???
Ja niissä saa muuten se oven yleensä lukkoon, jos haluaa rauhassa imettää

Ja miksi et mene vaikka invavessaan, en ymmärrä miksi pitää olla sovituskopissa!!??? siellä jonossa saattaa seistä joku toinen äiti, lastensa kanssa, ja odottaa että pääsisi nopeasti eteenpäin, vaikkapa syöttämään nälkäistä vauvaa vauvanhoitohuneeseen!

 
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en kyllä kehtaa ruveta nostelemaan.enkä edes halua.on tää toivotonta
No mee vaikka shoppailemaan. Ei kukaan sua kivitä jos valloitat sovituskopin muutamaksi minuutiksi, ellei ole ruuhkaa. Niin mä teen jos on "imetysteknisesti epäkäytännölliset vaatteet", tyyliin tiukkakaulainen mekko joka tarvii nostaa helmasta asti
eikö teilläpäin ole vauvanhoitohuoneita???
Ja niissä saa muuten se oven yleensä lukkoon, jos haluaa rauhassa imettää

Ja miksi et mene vaikka invavessaan, en ymmärrä miksi pitää olla sovituskopissa!!??? siellä jonossa saattaa seistä joku toinen äiti, lastensa kanssa, ja odottaa että pääsisi nopeasti eteenpäin, vaikkapa syöttämään nälkäistä vauvaa vauvanhoitohuneeseen!
Varmaan huomasit kun sanoin "jos ei ole ruuhkaa". Jos oon kaupan ainoo asiakas, ei se ole keltään pois jos imetän sovituskopissa. Yleensä kyllä käytän imetyspaitoja/muita imetysteknisesti helppoja asusteita, jolloin en tartte koppia vaan imetän ihan kaupassa
 
Työäiti
No mulla ei ole ollut mitään ongelmaa syöttää julkisesti. Siinä on mennyt aina maks 5-10 minuuttia. Bussilla kaupunkiin tai sitten vajaan kymmenen kilsan kävelylenkkejä lähimmän kauppakeskuksen kautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
No mulla ei ole ollut mitään ongelmaa syöttää julkisesti. Siinä on mennyt aina maks 5-10 minuuttia. Bussilla kaupunkiin tai sitten vajaan kymmenen kilsan kävelylenkkejä lähimmän kauppakeskuksen kautta.
Meilläki ollaan nopeita syömään. Ja joskus katteltiin huonekaluja niin että poika söi kantoliinassa pitemmän kaavan mukaan. Kassalle asti päästiin ennen kuin nukahti. Mut ei kyl haitannu yhtään kaapin valintaa:D
 
siis en tarkottanu sitä et nytkään ois ongelmaa, 1 ja 4 veet kun on, ei todellakaan, kun tarkemmin mietin niin viimeks mul on ollu tekemisen puute joskus lukio-aikojen alussa, siitäki yli 10 vuotta, hui, ooks mä jo nii vanha!!
 

Yhteistyössä