Pienten lasten kanssa junassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikuisuus junamatkasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ikuisuus junamatkasta

Vieras
Eli pääsiäisenä olisi edessä parin tunnin junamatka kahden ipanan kanssa. Auttaako siellä joku laukkujen kanssa ja minne ne ylipäätänsä laitetaan??!!Ja voiko "saattaja" käydä viemässä meidät junaan asti sisään?

Suosittelen menemään intercityllä, niissä on leikkivaunu! Saattaja voi saattaa junaan asti, kunhan poistuu ajoissa. Itse periaatteessa ne laukut kuuluu saada paikoilleen. Pääsiäisen aikaan on varmaan paljon matkustajia, joten laukut sinne minne ne mahtuvat. Penkkien päällä on ns. hattuhyllyjä jonne voi tavaroita laittaa, sekä käytävillä on tiloja laukuille.

Kyllä junassa saa aina apua. Jos ei heti junaan noustua ole konduktööriä tai avuliasta kanssamatkustajaa, niin viimeistään sitten lipunleimaustilanteessa voi pyytää auttamaan. Laukut pitää säilyttää hattuhylyllä tai intercity- junissa on myös säilytyslokeroita ulko-ovien luona.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
junasta voi myös varata paikan johon mahtuu lastenvaunut viereen! samaan tyyliin kuin pyörätuolipaikankin. Kätevää kun on paljon tilaa käytössä.

No joo, mutta niille vaunuille ei varsinaisesti voi omaa paikkaa varata ja ruuhkajunissa vaunuja saattaa olla useat. Ja jos on pyörätuolissa istuvia, he luonnollisesti menevät vaunujen edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Paikkatoiveena on perhehytti tai paikka läheltä leikkitilaa, kumpi kannatttais valita?Lapset on 4.v ja 2.5v

Perhehytti on leikkivaunun alapuolella, joten siitä kyllä pääsee helposti leikkimään. Ottaisin ehkä paikan perhehytistä, koska jos lapsia on paljon junassa, meteli ja meno voi olla sen mukaista ja voi olla mukava päästä välillä pois hulinasta.

no mulla on 6,5 vuotta aikaa kun matkustin 1,5 vuotiaan esikoisen kanssa viimeks n.7 tunnin matkat. sen jälkeen tehty alle tunnin matkoja, jotka meni nopeeta.

mut sillä pitkällä matkalla ollaan oltu, leikkihuoneessa. joka oli kyllä ihan kiva, mulla ei ollut vaunuja mukana, joten oli vaikea nukuttaa toista kun ne penkit olivat siellä tosi kovat ja pienet eli sylissä nukkui sillon. sit yhdellä kertaa kyselin etukäteen tyhjää vaunua, ja otettiin meille sellaset paikat mis on 2 penkkii vastakkain eli yhteensä 4. saatiin ne koko matkalle käyttöön..plus toisella puolella käytävää oli toiset tyhjät 4 paikkaa melkein kokomatkan joten autoilla sattin leikittyy myös hyvin kun oli tilaa..:) sit eräs matkustaja, tuli meille sanomaan että tulkaa katsomaan meidän koiraa, ja mehän käytiin sit toisella puolellla junaa katsomassa niiden koiraa :) sit käytiin ravintolavaunus myös. ja yläkerrassa oli liukumäki ainakin, jossa käytiin laskemassa..
mun mielestä noi tavalliset paikat olivat parhaimmat ainakin noista sillon, kun niissä oli helpompi makoillakin päiväunet.. ja leikkiin päästiin myös..

Mä oon mennyt muksun kanssa useamman kerran, mutta ic:n sijaan oon ottanut pendolinon. Mitä lyhempi reissu, sitä parempi on filosofiani.

Pyysin ekaa uhria auttamaan kärryjen kanssa (tosin aina herrasmiehiä löytyi ilmankin). Huristelin paikalle. Purin lastin ja mukulan paikoilleen. Vein rattaat matkatavarahyllyyn ja palasin takaisin paikalle. Ja eka ohjelmanumero on tietty syöminen.

Yhteistyössä