Pientä suolaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuolla yhdessä ketjussa joku taapero oli nauttinut hämähäkin. En tiedä sitten miten suolaista se on, mutta ei sitä kai voi makeaksi kahvileiväksikään luokitella.

Olen itse vielä sen verran konservatiivinen, että joku kasvispiirakka olisi varmaankin aika mieluinen tarjottava. Karjalanpiirakatkin kyllä kelpaavat, niitä usein on minulle tarjottu ja niistä minä pidän!

Liha-, lohi-, kasvis- tai munapasteijat. Tai piirakka jollain em. täytteistä. Karjalanpiirakat (munavoilla) myös hyviä. Tai ihan perinteiset voileivät. Vaikka persiljanoksalla tai salaatinlehdellä koristeltuna.

Kaikki suolaiset leipomukset toki kelpaavat, mutta on minusta ihan kiva niinkin, että pöydässä on hyvää leipää, leikkelettä, juustoa ja tomaattia, kurkkua tai paprikaa. Myös hapankorput tai suolakeksit tuorejuuston kanssa ovat minusta ihan hyvää arkitarjottavaa. Hedelmätarjottimesta pidän myös, vaikkei sitä ehkä suolaisiin lasketakaan.

Lisää vinkkejä? kyläilijät taitavat lisäksi molemmat olla kasvissyöjiä ja toinen raskaana.
en jaksaisi ainaista suolaista piirakkaa aina laittaa..

Lidistä löytyy pakaste altaasta valkohomejuustoa jossa kuorrute päällä. Ne uuniin hetkeksi ,puolukkahilloa ja hyvä salaatti. Juusto sulaa sisältä ja valuu ihanasti. Söin ekan kerran saksassa ja nyt saa myös täältä.
Maultaan on mukavan mieto,lapsetkin tykkää meillä.

Yhteistyössä