Pientä pintaremonttia keittiössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja P
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

P

Vieras
Te, jotka olette uusineet keittiönne ilmettä vain kaappien ovet, vetimet ja laatikostojen etulevyt vaihtamalla, kertokaa kokemuksianne eri toimittajista.

Millaista palvelua saitte? Onko jotain merkkejä, joilta ei pelkkiä ovia saa? Olin jostakin lukevinani että esim. Petra-keittiöiltä ei saa pelkkiä ovia vaan pitää ostaa rungot myös. Entä vanhojen ovien purkaminen ja uusien asennus: teittekö työn itse vai otitteko asennuksen samaan pakettiin ovitoimituksen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja P:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paikallisesta puusepänverstaasta kunnolliset puuovet ja asennettuna vanhoihin runkoihin.

Paljonko yksi puuovi maksoi tuolla lailla teetettynä?

Ei varmaankaan ole kelpoinen hintavertailuun, on tehty vuonna 1995 ja paikallinen verstas on tosi halpa, enkä kyllä muista hintaa, mutta halpa verrattuna johonkin isompiin firmoihin. Tosin tuolla onkin noin vuoden jonot.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Me tehtiin kyllä ihan täysremontti mutta esim. GAALA mainostaa ovien vaihto remppaa... Kannattaa tutustua keittiöfirmojen nettisivuihin.

Joo niinpä tekee. Toinen minkä löysin on Elegia. Onkohan Elegiasta kellään kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Me tehtiin kyllä ihan täysremontti mutta esim. GAALA mainostaa ovien vaihto remppaa... Kannattaa tutustua keittiöfirmojen nettisivuihin.

Joo niinpä tekee. Toinen minkä löysin on Elegia. Onkohan Elegiasta kellään kokemuksia?

Siis ELEGA piti sanoa

Entäpä kodin terra? Siinä tosin joutuu itse asentamaan mutta oli ainakin täällä tosi paljon halvempi gaalaan verrattuna?

Entä vanhojen ovien purkaminen ja uusien asennus: teittekö työn itse vai otitteko asennuksen samaan pakettiin ovitoimituksen kanssa?

Ei kai kukaan ole niin avuton ja tyhmä, että maksaa ovien irrotuksesta ja kiinnityksestä? Saranat ovat kahdella ruuvilla kiinni...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Entä vanhojen ovien purkaminen ja uusien asennus: teittekö työn itse vai otitteko asennuksen samaan pakettiin ovitoimituksen kanssa?

Ei kai kukaan ole niin avuton ja tyhmä, että maksaa ovien irrotuksesta ja kiinnityksestä? Saranat ovat kahdella ruuvilla kiinni...

En sanonutkaan että aikoisimme ottaa asennuksen. Kyselin muiden kokemuksia. Kyllä me mieheni kanssa ovet irti ja kiinni saamme, kun ollaan muutenkin koko talo rempattu kahdestaan miinus sähkötyöt ym. Lähinnä ajoin takaa sitä, kuinka mieluusti toimittajat myyvät pelkät ovet ilman mitään muuta (runkoja, asennusta). Petra-keittiöillä olisi yksi kiva malli, mutta eivät kuulemma myy pelkkiä ovia. Pitää kyllä sekin asia tarkistaa vielä itse.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Entäpä kodin terra? Siinä tosin joutuu itse asentamaan mutta oli ainakin täällä tosi paljon halvempi gaalaan verrattuna?

Kiitos vinkistä, tsekkaan Kodin Terran. Asentaminen itse ei siis ole mikään ongelma meille.

Alkuperäinen kirjoittaja janeminttu:
meille teki elega keittiörempan. laitettiin uudet ovet ja tasot. hyvät on ja edulliset.

Muistatko paljonko yksittäinen kaapinovi maksoi? Tietenkin se riippuu oven materiaalista ja mallista, mutta antaa ainakin suuntaa. Tai paljonko teillä maksoi kokonaisuus? Pyysin nyt Elegalta tarjousta ovien+vetimien vaihdosta, saas nähdä....

me tehtiin just remppa keittiössä ja osaan kaapeista vaihdettiin vain ovet..
riippuu millaisia haluaa mutta me ostettiin ikeasta ja ne oli suht halpoja...

50cm x92cm maksoi 23?
30cm x 92cm maksoi 18?
ja asennettiin itse koska se on todella helppoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Neith:
me tehtiin just remppa keittiössä ja osaan kaapeista vaihdettiin vain ovet..
riippuu millaisia haluaa mutta me ostettiin ikeasta ja ne oli suht halpoja...

50cm x92cm maksoi 23?
30cm x 92cm maksoi 18?
ja asennettiin itse koska se on todella helppoa :)

Kiitos tiedosta. Ikea kävi jo itsellänikin mielessä, mutta en ole ehtinyt tutkia tarjontaa siellä. Hinnat on ainakin edulliset näköjään!

Yhteistyössä