pientä hehkutusta vaan mun vauvasta joka on kyllä todella kiltti vaikka raskaus oli mitä kaamein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nöpönen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nöpönen"

Vieras
mulla on jo lapsia ennestään monta tämä nuorimman raskaus oli ihan jotain muuta.
siis kaikki mitä vaan voi olla raskausajan ongelma niin mulla oli kaikki raju pahoinvointi (söin ensimmäiset kuukaudet pelkkää mandariiniä kun kaikki muu eto), oli raskauajan diabetes,sokerit heitteli,peräpukamat,suonikohjut,mega vauva,proteiinia pissassa koko raskauden se oli jotain niin kauheeta joka viikko jossain testeissä tai pissa näytettä antamassa + insuliinillä jolloin pistin itseeni insuliiniä. ei voinut nauttia koko raskaudesta kun aina oli jotain + että rokassa ultrassa löydettiin jotain kystia jotka 6vk myöhemmin olivat hävinneet mutta koko sen 6vk oli ihan paniikissa.
synnytys oli nopea mutta helkutin kipeä kiitoksen käynnistyksen.

nyt mun poika on 1v2kk ja voin todeta että on ollut helppo vauva pienempänä saatto nukkua jo 6-8h heräämättä. ja nyt 1v asti nukkuu 12-14h yöunet heräämättä (kukaan aikasemmin lapsista ei oo viä tän ikäsenä nukkunut) pieni mies ei turhasta kitise ja on aina suu korvasta korvaan yksi korvatulehdus sairastettu mutta muuten kaikki mennyt hyvin.

ja mulla on kokemusta koliikista,masuvaivoista unettomista öitä ja siihen että pitää 1-2 tunnin välein yölläkin olla syöttämässä.
mutta tämä herra on ihmeen kiltti ollut saa nähdä miten käy kun ensimmäiset uhmat saapuvat taloon.

• Tykkää
Reactions: riituvaan
Oon miettinyt tätä yhtälöä jotta onko siinä mitään perää jotta jos nukkuu raskausaikana sikeästi / sikeämmin kuin ennen niin saattaako olla jotta vauva nukkuu parempia pätkiä synnyttyään. Kyllähän rytmit kumminkin kehittyy jo vatsassa olo aikana. Ensimmäistä odottaessa heräsin joka aamu 5 töihin ja muutenkin nukuin huonoisti. Syntymän jälkeen lapsi heräsi 5 joka aamu ensimmäisen 1,5vuotta virkeänä ja eikä puhettakaan jotta unia oltaisiin enää jatkettu. Toista odottaessa olen nukkunut paremmin ja sikeämmin kuin koskaan, tässä nyt elättelen toiveita josko tämä lapsi omaisi erilaisen rytmin. Kuinka muilla on mennyt? :)

Voi pientä, ihanalta kuulostaa. Mukavaa, että oot saanut nauttia vauva-ajasta.

Kuulin tänään vauvasta, joka joudutaan leikkaamaan, kun lonkkaluksaation kipsikorjaus ei onnistunut. Vauva parka on joutunut jo olemaan aloillaan koko kesän kun olis voinut opetella kääntymään ym. Lisäksi kipsi on rikkonut ihoa. Nyt tuntuu meidän perheen vauva-ajat taas suhteellisen helpoilta vaikka on ollut koliikkia ja refluksiakin.

Yhteistyössä