Pienituloisuus ei ole ihan paha asia

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tulee käytettyä luovutta paljon enemmän kun kaikkea ei saa niin helposti. Niin tavaroiden kuin sisustamisen ja pukeutumisenkin suhteen.
Tavallaan se on ihan kivaa ja palkitsevaa.
Itse ideoiminen ja suunnittelu ja tekeminen.

Sitten kun rahaa on enemmän, niin laiskistuu ja ostaa helposti kaiken ihan valmiina. Ei tule käytettyä omia aivonystyröitä yhtään.

Vai oletteko eri mieltä?

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Tulee käytettyä luovutta paljon enemmän kun kaikkea ei saa niin helposti. Niin tavaroiden kuin sisustamisen ja pukeutumisenkin suhteen.

Sitten kun rahaa on enemmän, niin laiskistuu ja ostaa helposti kaiken ihan valmiina. Ei tule käytettyä omia aivonystyröitä yhtään.

Vai oletteko eri mieltä?
Just noin ja siitä tulee onnistumisen tunne succe. Asioita voi kierrättää. Esim isot pyöreät pöytäliinat: niillä voi peittää lajitella langat pöydän alle; purkulangat ja uudet. Oottaa siellä tarvetta / inspiraatiota. Ne laatikot täytyy olla läpinäkyviä.

• Tykkää
vierailija

Vai oletteko eri mieltä?
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Moni suurituloinen on tehnyt konkurssin.

Taas parsin tänään villasukkia ja ihan neula-lanka meinigillä ompelin ratkenneen sauman. Minulle opetettiin pienenä, että ostetaan kestävää ja se mikä hajoaa - korjataan. Miljoonalaatikoiden pitokin periytyi isältäni minulle. Löytyy kankaita, nappeja, ruuvit/mutterit - kaikki!😬

En ole ihan varma olenko onnistunut siirtämään esim. ompelutaidot koko jälkikasvulleni - tytöt taitavat kyllä, (vanhin tekee lisäksi itse vaatteita) mutta poika ei välttämättä, tai ei ainakaan käy kädenkäänteessä.😬

Sisustuksessa on ihanaa käyttää luonnonmateriaaleja. Esim. olen jo pidemmän aikaa suunnitellut jouluksi tietynlaista isoa kelo-oksaa jonka asennan seinälle ja asennan siihen valot (tai riippuvat lasikupit joihin tuikut) ja/ laitan vanhasta kristallikruunusta koristeita siihen.😍

Ei tapahtunut viime jouluna - ehkäpä ensi jouluna!😍

• Tykkää
Reactions: kruuttis
Sisustuksessa on ihanaa käyttää luonnonmateriaaleja. Esim. olen jo pidemmän aikaa suunnitellut jouluksi tietynlaista isoa kelo-oksaa jonka asennan seinälle ja asennan siihen valot (tai riippuvat lasikupit joihin tuikut) ja/ laitan vanhasta kristallikruunusta koristeita siihen.

Ei tapahtunut viime jouluna - ehkäpä ensi jouluna!
tää on just ihan parhautta

oma apu paras apu

• Tykkää
vierailija
vaikka olis suuret tulot niin on silti järkevää käyttää rahat viisaasti

jos jää yli niin kannattaa säästää omaa eläkettä
Käytännössä menee kuitenkin niin et kun hankit papalle hoitokotiin uudet pöksyt, ne voi seuraavalla visiitillä olla jonku toisen jaloissa. Viet siis taas uudet, ettei tarvi jotain sattumanvaraista riepua käyttää. Harva siitä mitään meteliä nostaa, mut siksi kerää nyt niitä omia lempparivaatteita talteen. Ja kaapista peset ne ehyet vähänkäytetyt joustokankaiset, jotka kestää 60 asteen pesun, johonkin hoitokotiin yleiseen käyttöön. Sielläpä ne oottaa sinuakin ehkä vielä vuosien päästä😉

Käytännössä menee kuitenkin niin et kun hankit papalle hoitokotiin uudet pöksyt, ne voi seuraavalla visiitillä olla jonku toisen jaloissa. Viet siis taas uudet, ettei tarvi jotain sattumanvaraista riepua käyttää. Harva siitä mitään meteliä nostaa, mut siksi kerää nyt niitä omia lempparivaatteita talteen. Ja kaapista peset ne ehyet vähänkäytetyt joustokankaiset, jotka kestää 60 asteen pesun, johonkin hoitokotiin yleiseen käyttöön. Sielläpä ne oottaa sinuakin ehkä vielä vuosien päästä
mää en lähe vanhainkotiin vaan teen jonku talousrikoksen tms ja meen vankilaan

siellä on kunnon safkat ja ulkoilua kerran päivässä

vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 3490
Just noin ja siitä tulee onnistumisen tunne succe. Asioita voi kierrättää. Esim isot pyöreät pöytäliinat: niillä voi peittää lajitella langat pöydän alle; purkulangat ja uudet. Oottaa siellä tarvetta / inspiraatiota. Ne laatikot täytyy olla läpinäkyviä.
[/QUOTE]
Huomasitteko siinä elokuvassa Lavida, kuinka ukki puhui sukseesta? Se ei tarkoittanut kilpahiihtoa... vaan onnistumisesta, joka kantaa kauas. Katso uudelleen: ettei kaloja saa pyytää loppuun, vaan täytyy muistaa, milloin niitä mistäkin pyydetään, ettei lopu vesistä.

• Rakkaus
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
vierailija
Tää on valitettavasti niin totta vaikka nurinkurista onkin!

Mä taidan elää vanhuuteni kotona ja lapset/lapsenlapset käy välillä katsomassa.

• Vihainen
Tää on valitettavasti niin totta vaikka nurinkurista onkin!

Mä taidan elää vanhuuteni kotona ja lapset/lapsenlapset käy välillä katsomassa.
Hyvä suunnitelma, siellä vanhaikodissa kuitenkin joku kärttyinen mummo olisi kiukuttelemassa, kun pappojen kanssa katseltaisiin vähän tsainaviihdettä. Ja voiko siellä edes ottaa nuoria naisvieraita yöksi?

vierasta tietenkin tervehditään, vanhukset osaavat käyttäytyä

• Haha
Hyvä suunnitelma, siellä vanhaikodissa kuitenkin joku kärttyinen mummo olisi kiukuttelemassa, kun pappojen kanssa katseltaisiin vähän tsainaviihdettä. Ja voiko siellä edes ottaa nuoria naisvieraita yöksi?

vierasta tietenkin tervehditään, vanhukset osaavat käyttäytyä
Ehkä joku senioritalo jossa oma tupa oma lupa?
Sehän olisi ihanaa jos papat saisivat seksiseuraa! Mummot kans jos mieli tekee.

Jos olis hyvä porukka niin voisin harkita. Tekisin siellä kepposia minkä kerkeisin!!!😏
Vähintäänkin pitäisi löytyä seuraavanlaista menoa:

• Haha
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
Ei ole hätää rahasta, sijoituksista on suuri osa niin hyvin onnistunut, että tuotto on keskimäärin yli 18 % ollut jo pitkään. Amerikassa on sijoitukset, toki joskus tulee takapakkiakin, mutta kun on monia kohteita, kaikki ei kerralla romahda.

vierailija
Esim asentohuimauksen hoito on suolaton ruokavalio. Jos et siihen pysty, alat kaatuilla milloin missäkin eikä sillä ole mitään tekemistä iän kanssa. Paikoillaanolo pitkiä aikoja esim penkkiurheilu altistaa sille.
noin. Kuinka moni viedään tutkimuksiin ja siinä diagnoosia ootellessa fyysinen kunto heikkenee valtavasti. Suolaton ruokavalio on ollut oikea hoito jo vuosikymmeniä sitten.

Yhteistyössä