Pienituloiset, älkää koskaan avatko tiliä ellokselle!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siellä ihan järjettömät korot.. Itse aikanaan, kun olin kotihoidontuella, tilasin tuolta vaatteita ja äkkiä oli tilillä monen sadan euron edestä maksettavaa.. Maksoin pienissä erissä takaisin, korot oli tosi suuret ja tuntui, ettei lasku edes pienene.. Nyt kun töissä taas, niin on voinut maksaa isommissa erissä ja kohta on tili tyhjänä, enkä koskaan enää tilaa sieltä tiliin mitään...

vaikka pienituloinen olenkin, olen aina tilannut postiennakolla, enkä koskaan tilille. Jos ei ole varaa maksaa samantien hakiessa, niin sitten olen mieluummin tilaamatta, ihan just noiden älyttömien korkojen takia. Yritän vaikka sitten säästää sen verran että saan sen mitä haluan/tarvitsen.

Mie käytän elloksella ainoastaan sitä laskuominaisuutta, se on kätsä, jos pitääkin palauttaa jotain tilaamistaan romppeista. Mutta ei tosiaan missään kuukausierissä kannata ruveta maksamaan, vaan koko könttä kerralla pois laskun eräpäivänä.

Joo, onhan noi kulutusluotot ihan törkeitä.
Itse joskus opiskeluaikana kun hankin isompia hankintoja (huonekaluja) niin käytin ne 10 kk korotonta maksuaikaa hyödyksi.
Se oli sitä aikaa kun ei oikeasti mennyt mitään tilinhoitomaksua vaan summan esim 800 e jaettiin kymmeneen yhtäsuureen erään.
Näin mä sain ostettua osamaksulla. Mutta muuten mä kammoksun noita tili/luottojuttuja.
Luottokortti on matkalla hyvä, mutta muuten ei.

No voi haloo, jos olisin Elloksella töissä niin pyytäisin firman lakimiestä ottaan suhun yhteyttä ja huomauttamaan herjauksesta. Kuule, sellaisia ne tilit on, joka saamarin kaupassa, ei se yksin Elloksen tapa ole! Luuleksä että mikään kauppa myy sulle velaksi sadoilla euroilla ilman korkoja??? Ne korot ilmoitetaan sopimuksessa, ei ne tule yllärinä. Laki vaatii ne ilmoittamaan ja jos sä et ole osannut sitä katsoa, niin se on vain sun oman tyhmyytes syy, ei minkään firman! Tosi idioottimaista sun huudella huonoa mainosta millekään firmalle, kun syy sun ahdinkoos on tasan ja ainoastaan sussa itsessäsi!!!

Ei ole onneksi tota ongelmaa koska jos minulla ei ole rahaa jotain ostaa ja maksaa heti niin jätän ostamatta. (paitsi SUURET kankinnat kuten talo ja auto, ne on vielä "pankin omaisuutta")

Mä ostin reilu vuosi sitten 1500 euron television (en Ellokselta) ja maksoin sitä vuoden ajan. Yhtään ei mennyt korkoja, 125 euroa oli kuukausierä. Niin että kyllä jostakin saa osamaksulla ilman korkojakin.

Yhteistyössä