Pienimuotoiset illanistujaiset / sauna-ilta / syntymäpäivät, tarjoilukysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis mies mokoma vanhentuu huomenna vuodella - jälleen kerran. Kumma juttu, että mies vanhenee ja lapsetkin täyttää vuosia joka vuosi, mutta mie se oon ja pysyn aina van yhtä nuorena :whistle: ;)

Siis sit huomisiltana ois ehkä mahd. tulossa 2-3 perheen aikuiset käymään... siis niikun ihan vaan vähän iltaa istumaan, miesväki oletettavasti saunois ainakin ja silleen. Ja noiden syntymäpäivien pohjalta siis, mutta ei oo tarkoitus juhlia mitenkään juhlimalla - kunhan nyt vaan sit olla ja ihmetellä, kun meidän omat lapset on kuitenkin kotosalla tottakai.

Mutta mie oon nyt miettinyt, että mitä mie sit laitan noille (sankarille ja vieraille ) tarjolle... ja siinä samalla toki oma väki saapi iltapalaa.
Että oisko vaan paria laatua pizzaa uunipellillä tehtynä, pasta-kanasalaattia ja mahd. vihreää salaattia ja vaikka patonkia hyvä ja riittävä tarjoilu, jos makean hampaan kolotukseen vaikka sit tekis vielä mokkapaloja pari pellillistä? Vai pitäskö tehdä kolme?

Ku en mie oikeen mitään täytekakkua... aikuinen mies kuitenkin kyseessä ja just oli isänpäiväkakku viime pyhänä. Ja entäs... pitäskö niille miehille olla kiuasmakkaraa varattuna?

No pizza kuulostaa hyvältä, samoin jotain salaattia. Mokkapaloja uskon että riittää 2 peltiä, meillä istujaisissa on kyllä aina maistunu suolainen paljon paremmin :) Voithan ostaa kiuasmakkaraakin ja tarjota jos joku tahtoo? Itse oon laittanu folion sisään ja väliin aurajuustoa kun mies pitää siitä paljon.

Mä oon viime aikoina suosinu tortilloja. Musta niissä pääsee niin helpolla :D Pieniin kuppeihin eri salaattitarpeita, paria dippia, salsaa, jauhelihapapu- ja broileritäyte. Sitte viel jotai nachoja dapattavaks siihen. Jälkkärikahvin kanssa sitte mutakakkua tai paahtovanukasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mexicana:
Mä oon viime aikoina suosinu tortilloja. Musta niissä pääsee niin helpolla :D Pieniin kuppeihin eri salaattitarpeita, paria dippia, salsaa, jauhelihapapu- ja broileritäyte. Sitte viel jotai nachoja dapattavaks siihen. Jälkkärikahvin kanssa sitte mutakakkua tai paahtovanukasta.

tätä menua komppaan täysillä!

Mokkapalat jättäisin väliin..

Minusta tämä pizza (kotetkoista pizzaa, njam) ja salaattilinja on todella hyvä :) maistuu takuulla niin lapsille kun aiukuisillekin ja juuri sopivan kevyenraskas illanistuijaisiin :) Mokkapaltkin ovat hyviä :) Kiuasmakkarat ostaisin varuksi, että jos miesväki niitä haluaisi.

Itse ens sitä tortillalinja lähtisi vetämään, sitä tarjotaan ihan joka paikassa nykyään ja alkaa jo pikkuhilja kyllästyttämään...

Tuollaisiin rennonkuuloisiin illanistujaisiin itse ainakin lähtisin mielelläni :). Tarjoilut erinomaiset! Pizza on hyvää ja jos teet kahta sorttia, joista ainakin toinen suht neutraalia (ei sipulia, voimakasta juustoa tms.), niin kaikille maistuu. Saunamakkaran ajatuskin toi veden kielelle :). Tee kolme peltiä mokkapaloja ja pakasta ylimäärä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minusta tämä pizza (kotetkoista pizzaa, njam) ja salaattilinja on todella hyvä :) maistuu takuulla niin lapsille kun aiukuisillekin ja juuri sopivan kevyenraskas illanistuijaisiin :) Mokkapaltkin ovat hyviä :) Kiuasmakkarat ostaisin varuksi, että jos miesväki niitä haluaisi.

Itse ens sitä tortillalinja lähtisi vetämään, sitä tarjotaan ihan joka paikassa nykyään ja alkaa jo pikkuhilja kyllästyttämään...

nii no, pitsaa sai pupeltaa koko -90 luvun, mitää muuta ei keksinyt kukaan tarjolle.. Sama oli noilla mokkapaloilla. Salaatti sinällään ok, mutta äijillehän se ei riitä, mites olis sitten vaikka täytety leivät tms.

Joo tota mäki ajattelin että pizza on aika kulunu juttu vaikkakin takuuvarma :) Mä en oo kyllä noihin tortillajuttuihin törmänny missään muualla kuin meillä kotona :D Ei kyl meijän kaverit oo illanistujaisissaan tarjonnu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mexicana:
Joo tota mäki ajattelin että pizza on aika kulunu juttu vaikkakin takuuvarma :) Mä en oo kyllä noihin tortillajuttuihin törmänny missään muualla kuin meillä kotona :D Ei kyl meijän kaverit oo illanistujaisissaan tarjonnu.

Toisaalta noin isolle porukalle on kätevämpää tarjota ns. kiinteää ruokaa (pizza) kuin pupeltaa kuppeihin tortillatäytteitä.

Itselleni maistuu kyllä molemmat :p

Mie oon tavannut tarjota tuota tortilla / taco-tyyppistä ruokaa uuden vuoden vietossa ja vappuaattona.
Ja jotenkin tuo tortilla-juttu on niin sotkuista, kun on noita lapsiakin :ashamed: , että kyllä mie taidan pitäytyä pizzassa ja salaatissa ja ostaa sitä makkaraakin varoiksi - meneehän se sit lauantai-illan saunassa omallakin porukalla, jos miehet eivät sitä syö.

Ja nuo mokkapalat on vähän niinkun lapsia ajatellen - kun ei oo sitä kakkuakaan... ja lapset mieltää syntymäpäiviin aina jonkun makean herkun.
Eikä sillä, etteikö äitikin makeaa söis... :whistle: :ashamed: :p

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Mitä jos käyt hakemassa pienen joulukinkun ja pistät jotain pikkujoulutarjottavaa yllätykseks :D Vois tehdä kinkku hyvin kauppaansa äijäporukassa.

Pienen joulukinkun?
Mutta kun porukkaa kuitenkin on noinkin paljon... kun pitäähän mun nää omat lapsetkin ruokkia kuitenkin.
Ja ois se aika outoa, että lapset sais leipää ja muroja ja muut pikkujoulupöperöitä, kun nuo jouluruuat on kyllä lastenkin herkkkuja.

Miusta tuo pitsa-salaattilinja kuulostaa hyvältä. Makkaraa varoiks, tai voishan vieraille sanoa että voivat itte tuoda, jos kiinnostaa paistella? Ja sitten jotain pientä makeaa jälkiruuaks tai lapsille..Kyllä kelpais=)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Mitä jos käyt hakemassa pienen joulukinkun ja pistät jotain pikkujoulutarjottavaa yllätykseks :D Vois tehdä kinkku hyvin kauppaansa äijäporukassa.

Pienen joulukinkun?
Mutta kun porukkaa kuitenkin on noinkin paljon... kun pitäähän mun nää omat lapsetkin ruokkia kuitenkin.
Ja ois se aika outoa, että lapset sais leipää ja muroja ja muut pikkujoulupöperöitä, kun nuo jouluruuat on kyllä lastenkin herkkkuja.

No kai ne sun lapsetki sitä saa syödä :D Sori että viittasin vaan tuohon äijaporukkaan kun jotenki ajattelin että ne on se ensisijainen kohderyhmä, tietenkin ajatellen niin että kaikille käy sama ruoka. Ja pieni kinkku tarkottaen sitä että osta vaikka 3 kiloa niin ei tarvi syödä sitä viikko kaupalla illanistujaisten jälkeen... :D

Alkuperäinen kirjoittaja :D :
No kai ne sun lapsetki sitä saa syödä :D Sori että viittasin vaan tuohon äijaporukkaan kun jotenki ajattelin että ne on se ensisijainen kohderyhmä, tietenkin ajatellen niin että kaikille käy sama ruoka. Ja pieni kinkku tarkottaen sitä että osta vaikka 3 kiloa niin ei tarvi syödä sitä viikko kaupalla illanistujaisten jälkeen... :D

Joo, en mie sitä tarkoittanut etteikö sais syödä... mutta mie vaan ajattelin pienenä kinkkuna heti niitä valmiita, onks ne kiloisia, rullia.
Toi vois kyllä olla ihan kiva idea, mutta kun mie vähän liuulen, että tuo porukka vielä kehittää pikkujoulut erikseen, sit silleen aikuiseen tyyliin... ja lapsille sit omat erikseen.
Että siksikään en oo ihan niin ilahtunut tuosta pikkujoulumenyystä. Ja onhan niissä laatikoissa väsäämistä niissäkin, jos ja kun ei haluais "äitien tekemää ruokaa" kuitenkaan ostaa valmiinakaan.
Siis jos ajattelis, että jotain laatikkoa kinkun kaveriksi...

Tee näitä suolaisia muffinsseja, mä tein kerran ja oli sikahelppoa ja nopeaa ja HY-Y-VÄÄ!
http://pastanjauhantaa.blogspot.com/2007/02/chili-salamimuffinssit.html

Tai tee pizzoista sellaisia pikkupizzoja, kiva napostella niitä. Makkara maistuu varmaan miehille, kunhan ei varaa ruokaa yli että sitä jää ittelle liikaa syötäväksi :P (Se onkin mun suuri pahe, sit "joutuu" syömään herkkuja napansa täyteen pari päivää).

Makeaksi vaikka makeita muffinsseja tai vaikka toscapiirakka?

Yhteistyössä