Pienillä rahoilla toimeen tulevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku ine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku ine

Vieras
Te,jotka vuosia pärjänneet pienillä tuloilla tyyliä kotihoidontuki, opintoraha, työmarkkinatuki. siis niillä minimituloilla (alle 1000 euroa vaikka raja)

Miten henkinen jaksaminen?

Olen opiskelija, tulot 469 € + osa-aikatyöstä parisataa kuussa. Hyvin menee, kun tähän on asennoitunut niin, että tällaista se opiskelijaelämä vaan on (ja kivaa onkin) :)
Ja sekin auttaa, että tiedän parin vuoden päästä valmistuvani aika rahakkaaseen ammattiin ;) Tilanne ei siis ole pysyvä.

[QUOTE="eee";23787631]Olen opiskelija, tulot 469 € + osa-aikatyöstä parisataa kuussa. Hyvin menee, kun tähän on asennoitunut niin, että tällaista se opiskelijaelämä vaan on (ja kivaa onkin) :)
Ja sekin auttaa, että tiedän parin vuoden päästä valmistuvani aika rahakkaaseen ammattiin ;) Tilanne ei siis ole pysyvä.[/QUOTE]

Luetko lääkäriksi?

Ihan ok oli henkinen jaksaminen. Rahat riittivät ruokaan, asumiseen ja laskuihin. Ja muuhunkin tarpeelliseen oli aina rahaa. Semmoiset periaatteessa pienet ja turhat asiat, kuten kahvilla käyminen jne. jäi. Mutta en ollut onneton. Meillä oli aikaa olla lapsen kanssa molemmilla.

Kun menin töihin ja mieskin meni töihin, niin rahaa on sitten ollut enemmän. Mutta aikaa vähemmän. Stressaantuneempi minä töissä olen ollut, vaikka rahaa on enemmän.

Nyt on taas tilanne, että ollaan kotona molemmat. Pitää miettiä, mitä kaupasta ostaa, mutta onpahan taas aikaa olla ja tehdä mukavia asioita.

Olemme miettineet, että olisi ihannetilanne se, että molemmilla olisi osa-aikatyö. Tulisi toimeen, mutta ei menisi kaikki aika töissä.

Henkinen jaksaminen?

Asennekysymys.
Mun henkisyyteni kyllä romahti joku vuos sitten, mutta vasta sen jälkeen alkoi ahdistaa ikuinen kituuttaminen.

Toisaalta mä olen ikäni ollut vastaavassa tilanteessa, vanhempani, heidän vanhempansa.....
Siihen on kasvanut.