pieniä mustelmia joka paikassa :(

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mitä tää on? Tuntuu että ilmestyy ihan tyhjästä kämmenselkiin, ranteisiin, käsivarsiin jne. pieniä sormenpään kokoisia mustelmia. Eivät ole kipeitä. Kuvittelen jo mielessäni leukemiaa :( Mistä tää voi johtua?

vieras
Mä joskus säikähdin samaa, kun mulle ilmestyi mustelmia kuin tyhjästä. Kävin terkkarille näyttämässä ja mulle sanottiin että leukemiassa mustelmat on erilaisia kuin tavalliset, että leukemiassa, niistä mustelmista usein lähtee sellasia juovia/säikeitä, ei siis ole selkeitä pyöreitä kuten mustelmat yleensä.

harmaana
Käy tk:n labrassa ja pyydä ottamaan pieni verenkuva.. Siitä näkyy Hb ja trombosyytit, jos niis häikkää, niin luulis olevan aihetta lisätutkimuksille.. Ja siis jos leukemiaa epäilet, niin pvk:ssa näkyy valkosolutkin, joista voi sitte taas päätellä lisää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä joskus säikähdin samaa, kun mulle ilmestyi mustelmia kuin tyhjästä. Kävin terkkarille näyttämässä ja mulle sanottiin että leukemiassa mustelmat on erilaisia kuin tavalliset, että leukemiassa, niistä mustelmista usein lähtee sellasia juovia/säikeitä, ei siis ole selkeitä pyöreitä kuten mustelmat yleensä.
Minä olen myös käsittänyt, että sen kyllä huomaa jos tulee sellaisia mustelmia mitä leukemiassa. Tulee siis tosi pahannäköisiä mustelmia ilman selitystä ja ne ei ilmeisesti meinaa parantuakaan millään.

Minä olen mustelmaherkkä, samoin lapseni ja on kyllä mustelmia siellä sun täällä enkä todellakaan tajua mistä ne aina tulee. Juuri yhtenä iltana mies hetken hieroi hartioita niin oli semmoista pientä verenpurkaumaakin parissa kohtaa.

Yhteistyössä