Pieniä 1-vuotiaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pienenäiti

Vieras
Olisin ihan mielenkiinnosta kysellyt, että onko täällä muilla pikkuruisia 1-vuotiaita? Meidän neiti on vasta 10kk, mutta tulee varmaan olemaan vaan noin 70cm 1-vuotiaana. 8kk neuvolassa tytteli oli 66,5cm ja 7,7kg. Minua on kokoajan huolettanut tuo pienuus ja varsinkin lyhyys, vaikka siihen ei neuvolassa ole kiinnitetty huomiota. On kuitenkin kasvanut tasaisesti , mutta hitaasti.

Meillä 10kk neiti ja 9kk mitat oli 70 cm ja 7600g. Minusta tuo meidän termiitti ei edes niin kovin pieneltä näytä. Kasvaa hyvin omalla käyrällään, menoa riittää ja ruoka maistuu.. Älä huoli, ihmiset ovat eri kokoisia, onneksi!!

Olen ollut itse 71 cm vuoden ikäisenä ja nyt 160 cm eli ei hätää! Itselläni on myös pieni 5 kk vanha vauva, jonka kasvu samanlaista kuin itselläni. Meillä on kyllä seurannat silti vauvan takia sairaalassa. Lääkärit ovat ehkä enemmän huolissaan, kuin minä itse. :)

Meillä tyttö nyt reilu 1- vuotias. Ja oli 1 vee neuvolassa 7815g ja 72,5cm. Mielestäni on pienikokoinen mutta kasvaa kummiskin hyvin niin eivät ole neuvolassa mitään sanoneet. Itse olin alussa huolissani mutta nyt jo paremmilla mielin...=) Itse olin 4100g ja 52 cm kun synnyin mutta nyt "aikuisena" vain 158 cm.... Meitä on moneksi...

Meillä tyttö oli 1v. 72cm ja 7.4kg, oli pienipainoinen syntyessään täysiaikaisena. Sen jälkeen ottikin kasvuspurtin puolessa vuodessa ja oli 1½v. jo 80cm ja 10kg.

Yhteistyössä