Pieni vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko muita joilla on todettu pieni vauva ja kuitenki kaikki mennyt hyvin?, mulla on nyt rv36 ja vauvan koko huolestuttaa. Ultrassa kävin ja painoarvio tällä hetkellä 2200g. :( Lääkäri sanoi, että synnytys käynnistetään ennen laskettua aikaa mikäli vauva ei ole kasvanut..

joo! ravasin viikosta 22 lähtien joka viikko sairaalassa... joka toinen viikko ultra ja joka toinen käyrä..
koko ajan hoettiin,että kun on niin pieni. olisivat antaneet mennä yli niin paljon kuin vain mahdollista, lopulta itse vaadin käynnistyksen viikolla 42 kun olo koko ajan tukala, supisteli ym.
Vauva olikin sitten niinkin pieni kuin 4144g ja 55cm.....

Tuostahan ehtii kasvaa vielä vaikka kuinka. Mulla oli pari viikkoa yliaikainen vauva, joka painoi just ja just 3000g. Ja koko ajan peloteltiin, et tulee niiiiin iso vauva. Et aina se painoarviokaan ei pidä paikkansa. Mutta tokihan noi polilla sit seurailee...

Meillä leikattiin suunnitellulla sektiolla lapsi, rv32+0. Painoarvio oli 1400g ja olis pitänyt olla jo 2kg tienoilla siinä vaiheessa. Napavirtauksissa myös heikkentymää.

Syntyessä painoi 1360g, nyt kaksivuotias touhu-täti. Kaikki mennyt hienosti. Kirinyt jo reilusti kiinni ikätoverinsa. Istukassa todettiin joku haarautumishäiriö ja siksi ei toiminut kunnolla. Parempi oli että lapsi otettiin ajoissa "ulos" koska tila olisi saattanut huonontua merkittävästi jos olisi vielä kauan ollut kohdussa. Näin kerrottiin minulle.

Sulla kuitenkin jo ihan hyvin raskausviikkoja joten lapsen keuhkotkin on jo varmasti ehtineet kypsyä hyvin. Luota lääkäreihin, he osaava taatusti arvioida tilanteen ja puntaroida sen mikä on paras vaihtoehto.

Yhteistyössä