Pieni pää

Hei

Onko kenelläkään muulla pieni päistä lasta? Meillä on koko perheellä pienet päät, nyt taas 4 vuotiaas neuvolassa terveydenhoitaja kiinnitti huomioita ja mittasi pojan pään, oli syntyessä 33cm ja nyt 48,2cm. Isoveljillä pää oli kuitenkin muutaman sentin suurempi. Poika on muuten siis ihan hyvin kehittynyt, laiha pitkä poika. Kynätehtävissä oli vähän ongelmia, kynäote oli tosi hyvä. Piirtämisestä ei ole koskaan tykännyt.
Terkkari ei ohjannut tuosta mihinkään eteenpäin, koska oli kuitenkin kasvanut 3 vuotiaasta. Ollut aina päänympärys ihan alarajoilla.
Itse kuitenkin mietin pitäisikö huolestua :(
 
Mun esikoisella oli syntyessään 35 cm ja nyt 4v:na 49,2 cm eli vähän isompi kuin sun lapsella. Mun nuoremmalla pojalla taas on ollu isompi pää, nytkin eroa on vaan n. 0,5 cm ja ikäeroa melkein 3v. Tosin nuoremmalla on enemmän hiuksia kuin esikoisella saman ikäsenä ja sehän vaikuttaa mittaustulokseen. En oo ollu huolissani, koska esikoinen nokkela, osaa melkein lukea ja luvutkin osaa 20 asti ja muutenkin älyä ja mielenkiintoa asioihin riittää. Kätevää, kun pojat voi käyttää samoja pipoja ihan peräkanaa ei tartte säilytellä vuosia ja kesähattuja voi käyttää varmaan jo ristiin.
 

Yhteistyössä