pieni kokoiset odottajat/synnyttäjät

eli.. itselläni on viikkoja 37+3 ja koko arvio vauvasta oli 2400g. kätilöt ja lääkärit ihmettelivät vauvan pieni kokoisuutta. itse olen 154cm pitkä ja en painanut syntyessä kuin 2800g. ja synnyin viikolla 39. minkä kokoisia teidän vauvelit ovat?? huolehdinko taas ihan turhista..todennäköisesti..
 
Olen 4cm sua pidempi (158) ja mulla vauvat on olleet 3610g (40+5), 2590g (38+4) ja 3220g (41+1), eli näihin nähden tuo sun kokoarvio olis oikeen passeli noille viikoille =)
Itse oon ollu syntyessäni 2610g, synnyin muutaman päivän ennen laskettua.
Nyt rv 28+0 tätä vauvaa sanottiin "hyvinkin siroksi", mutta käsikopelolla ei juuri painosta muuta osannut sanoa.

Jahvetti 29+1
 
Mun esikoinen oli syntyessään 2740g ja 46cm, syntyi rv 40+2. Silloin myös mulla lääkärit halusivat tarkkailla tytön kasvua koska oli niin pieni.
Itse olen 152cm pitkä, ja muistaakseni syntyessä painanut 2900g ja pituutta ollut 48cm.

Sulla vielä kuitenkin on jonku verran laskettuun, joten jos vauva silloin syntyy niin ehtii se vielä kasvaa muutaman sata grammaa. En olisi niin huolissani kuin lääkärit ja kätilöt antaa ymmärtää. Itse olin aikoinani myös ihan hermona, koska kaikki niin pelotteli vauvani pienikokoisuutta.
 
Mä olen kans 158cm pitkä. Mulla esikoinen (poika) syntyi rv 40+4 ja oli 3110g/50cm.

Mun äitini on mitaltaan noin 150cm ja meillä kaikki sisarukset syntynyt lasketun ajan tienoilla, minä ja veljeni jopa yli lasketun ajan käynnistettynä.. Lasten painot- 3030g (tyttö, minä ) 2580g (tyttö ) ja 3300g (poika) että kyllä tuo vauvan koko ihan hyvältä vaikuttaa. Ehkä pieni jos vertaa nelikiloiseen, mutta ihan hyvän kokoinen silti! Ei kaikki vaan voi syntyä saman kokoisina....
 
Mulla on pituutta 158 ja olen syntyessäni painanut 3500g. Mun lapset painoivat 3700 ja 3310. Kaveri taas on liki 170 cm ja hällä kaikki tenavat painoivat alle 3 kg. Hää itsekin syntyi 2600 grammasena. Jostain olen lukenut, että pieni syntymäpaino saattaa "periytyä"
 
Minä 153 ja 1.poika 3650g, 2. tyttö 3990g 3.poika 4185g 4. poika 4680g ja 5 tyttö 5180g, jotta sellaisia "pikkuisia". Viimeisin syntyi hätäsektiolla. Kuudetta odotan ja mielessä pyörii toive hiukan pienemmästä vauvelista. Itse olen ollut 44200g ja mies 4050g, enkä tiedä vaikuttaako se asiaan mitenkään.
 
Mä oon 155cm pitkä ja painoin syntyessäni 3,5kg.Poika syntyi viikolla 38+6 ja oli 3400g ja 50cm.Muutamaa viikkoa ennen synnytystä lääkäri arvioi vauvan kooksi,jos syntyy laskettuna aikana,just ja just 3kg...Eli ei nuo koko arviot hirveen luotettavia ole.
Ja oon myös kuullut et vauvan kokoon vaikuttaa vanhempien syntymäpainot.
 
Minäkin olen vain 155cm "pitkä" ja esikoinen oli syntyessään 3940g ja 51cm.
Itse olen ollut syntyessä vain 20g kevyempi ja samanmittainen. Voisikohan olla, että äitin oma syntymäpaino tavallaan periytyy vauvalle..? Kun mitä lueskelin teidän viestejä, niin äitien ja vauvojen syntymäpainot ovat olleen aika lähellä toisiaan.
 
Bluedrama on varmaankin aikalailla oikeassa, monta kertaa olen esim. äitipolilla tästä jutellut ja sen käsityksen olen sannut, että äidin (ja isän ) syntymäpaino antaa jotain viitteitä lapsen syntymäpainoon. Ei siis tietenkään kaikkea kerro, mutta periytyvää on, eli esim. ap.n tapaus vaikuttais aivan normaalilta. Tietysti kuitenkin hyvä juttu että tutkivat varmuuden vuoksi.
Minä ja mies on oltu n.3700g 52cm syntyessä, lapset on olleet rv 40+3 poika 3980g 53cm ja rv 41+5 tyttö 4850g 54cm. Mä olen 152cm "pitkä".
 
Raffaella
Mulle juuri tällä viikolla lääkäri sanoi, että vauvan syntymäkoko määräytyy ennen kaikkea äidin geenien mukaan. Mä olin nimittäin alkanut huolehtia, että vauvasta kasvaa vielä jättiläinen kun mies on aika pitkä ja iso muutenkin ja minä olen normaalikokoista vähän pienempi vaikken siis mikään pienenpieni kuitenkaan... Oon vasta raskauden puolivälissä, eli mitään varsinaisia kokoarvioita ei ole vielä tehty.

Kuulemma sitten myöhemmin synnytyksen jälkeen isän geenit tekevät tehtävänsä ja vaikuttavat siihen minkäkokoinen ihminen sieltä lopulta kasvaa. Kuulostaisi ihan loogiselta mutta en tiedä perustuuko mihinkään laajempiin tutkimuksiin tms. :)

Älä huoli pirpana, ihan hyvältä munkin mielestä tuo vauvan koko kuulostaa!
 
Tällä hetkellä olen 174 pitkä, mutta syntyessäni kokoa oli suuret 47 cm ja 2520g!! Synnyin syöksyllä vajaan pari viikkoa etuajassa. Mies on ollut noin 3 kg. Molemmilla seurattu pään kokoa, kun ollut pieni. Myös tällä masuasukkaalla oli viikkoa pienempi pää ja mahanympärys suhteessa raajoihin rakenneultrassa.

Misupai ja Helmis 26+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja J3N3:
Minkä painoisia olette olleet ennen kuin tulitte raskaaksi? Haluasin tietää onko muita "ylipainoisia" ..?

Mulle tuli kesällä pari "ylikiloa" ja painoin raskaaksi tullessani 56 kg. Ja tässäkin raskaudessa tulee varmaan pamahtamaan 70 kiloa rikki. Toivottavasti saan kesään mennessä sitten taas normaalit lukemat.
 

Yhteistyössä