Pieni kohtu

Kyselisin, onko kellään todettu olevan pieni kohtu. Lähes jokaisella gynekäynnillä minulle on sanottu, että kohtuni on pieni. Nyt mietityttääkin, että vaikuttaako se jotenkin vauvan saamiseen, keskenmenoihin ym.?? Jostain olen lukenut, että pieni kohtu voi olla äidistä johtuva keskenmenojen syy.
 
vieras
Minullekin muistaakseni on sanottu gynekäynneillä, että on pieni kohtu, silloin kun ei ollut vielä lapsia. Raskaaksi tulin nopeasti ja raskaus sujui hyvin. Lapsi oli normaalikokoinen ja terve.
 
RPM
Serkullani on pieni kohtu molemmat lapset keisarinleikkausella ulos viikon 30 jälkeen, hänellä kuitenkin ilmeisesti todella pieni kun noin aikaisin täytynyt toimia.
Lapset ovat terveitä ja hyvin kehittyvät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sporttityttö:
Se ei sitten vissiin ole vaarallista.. kai. Gyne ei kyl sanonut asiasta sen kummemmin, totesi vaan asian.
joo ei oo vakavaa.

mäkää en huomannu kysyä sitä ekalla kerralla, ku oli jotenki tajuton olo, mut tokalla kerralla kysyin että mitä se tarkoittaa.että ihan rauhassa vaan :)
 
pepi
Ku minulle laitettiin kierrukka,niin lekuri sanoi että onpas pieni kohtu;niin kysyin että vaikuttako se vauvojen kokoon,että kuinka suuriksi ne kasvaa.Lääkäri sanoi että jossainmäärin ja tottakai se on yksilöstä kiinni kuinka kohtu venyy.Itelläni 4 lasta ,painot:eka 3340g,toka 3210g,kolmas 3070g ja neljäs 3780g. Ensimmäinen tyttö tuli viikko ennen LA:ta ja 3 poikaa kaikki viikko lasketunajan jälkeen.
 
Sporttityttö
joo ei oo vakavaa.

mäkää en huomannu kysyä sitä ekalla kerralla, ku oli jotenki tajuton olo, mut tokalla kerralla kysyin että mitä se tarkoittaa.että ihan rauhassa vaan :)[/quote]

Tosiaan.. lähdin lääkäristä ja rupesin vasta kotona pähkäilemään, että mitäs se pieni kohtu voiskaan tarkoittaa :) En löytänyt netin kautta asiasta juurikaan tietoa, joten nyt sit kaikki asiasta tietävät vastailemaan. Tiedonhalu on täällä päässä valtava!! ;)
 
vieras
Vastailinkin jo tuossa ketjun alussa, että mulla on pieni kohtu. Nyt kun joku noista kasvukivuista mainitsi niin joo, muistinpa sitten, että mulla oli ihan sairaan kovia kipuja raskauden alussa ja kävinkin siksi heti yksityisellä rv7 ultrassa, että varmistavat, onko raskaus oikeassa paikassa eikä kohdunulkoinen. Oikeassa paikassa oli! Itsekin muuten mietin silloin, että varmaan johtuu siitä kun mulla on niin pieni kohtu. Ehkä 10 r-viikolle kesti noita kipuja, mutta sen jälkeen ei ollut enää. Keskellä yötäkin heräsin välillä konttaamaan pitkin lattioita kun sattui niin kamalasti. Oli ne synnytyskivut kyllä pahempia kuitenkin, heh!
 

Yhteistyössä