Pieni ikäero ja imetys?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Miten olette toimineet imetyksen kanssa kun lapsilla on alle 2 vuoden ikäero? Haluaisin imettää lapsia pitkään, mutta sit haluan myös pienen ikäeron... Jos siis ylipäätänsä tulen imetyksen aikana raskaaksi...

Miten te olette toiminu?

Esikoinen lopetti noin 8 kk vanhana, kun odotin toista. Maidon maku muuttuu raskausaikana ja toiset lapset lopettaa silloin itse rinnan. Ikäeroa lapsilla on 15 kk. Toista imetinkin sitten 1,5 vuotta.

Oon tullut imetysaikana raskaaksi. Sitten kun yöimetykset loppui ja muutenkin tahti harveni. Esikoinen oli 9 kk, kun tulin raskaaksi. Päätin sitten lopettaa imetyksen vuoden ikään, vaikka olin ajatellut aiemmin, että imettäisin 2-vuotiaaksi (kuten who suosittaa). Jotenkin ei enää huvittanut koko touhu ja halusin vähän taukoa ja itselleni tilaa, kunnes taas mua tarvittaisiin 24/7. Tällä hetkellä esikoinen on 1 v ja imetän kerran päivässä, iltaisin. Pian lopetan koko touhun ja se taitaa olla lapsellekin ihan ok, vaikka varmaan mielellään myös jatkaisi tuttua juttua. Mä en vain jaksa enää.

Kun odotin kaksosia, lopetin tokan imetyksen rv 27 huitteilla, jottei tyttö olisi mustasukkainen. Ihan hyvin meni. Ja siis tokan ja kaksosten ikäero 1v 5kk.

Tälleen sivupointtina: kaksosten imetys onnistui hyvin, imetin 2v 1kk. Joten miksei isomman ja vauvan imetyskin onnistuisi hyvin? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Kun odotin kaksosia, lopetin tokan imetyksen rv 27 huitteilla, jottei tyttö olisi mustasukkainen. Ihan hyvin meni. Ja siis tokan ja kaksosten ikäero 1v 5kk.

Tälleen sivupointtina: kaksosten imetys onnistui hyvin, imetin 2v 1kk. Joten miksei isomman ja vauvan imetyskin onnistuisi hyvin? :)

Niin, jos jaksaa imettää koko raskausajan... Onko se edes hyväksi? Ja varmaan outoa esikoiselle jos raskausaikana lopetetaan imetys ja jatketaan taas kun vauva syntyy...

Tulin raskaaksi, kun vielä osittain imetin esikoista. Neuvolassa sitten suosittelivat vieroittamaan, koska painoni laski laskemistaan. Kroppa ei kestänyt kahta rasitusta samanaikaisesti =) Sai tuo esikko silti maitoa 15 kk: ikään asti, ja vieroituskin oli luontevaa ja vaivatonta tuon ikäisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin, jos jaksaa imettää koko raskausajan... Onko se edes hyväksi? Ja varmaan outoa esikoiselle jos raskausaikana lopetetaan imetys ja jatketaan taas kun vauva syntyy...

Jos ei mitään ongelmia (esim. imetys aiheuttaa supisteluja) niin voi imettää kyllä koko raskausajan.

Jos ei mitään ongelmia (esim. imetys aiheuttaa supisteluja) niin voi imettää kyllä koko raskausajan.

Ai juu, mulla oli kyllä myöskin noita supisteluja. Lakkasivat heti imetyksen loputtua.

Noin mullekin neuvolasta sanottiin. Meillä ikäeroa tuli juuri vajaa 1v3kk ja imetis esikoista 10kk ikään asti. Lopetin siinä rv20 kun oma olo alkoi olemaan vähän väsy, halusin kuitenkin vieroittaa esikoisen ennen vauvan syntymää ja silloin omien keikkatöiden ansioista mies vietti aikaa lapsen kanssa ja vieroitus sujui hyvin.

lapsi ei enempää tissin perään jäänyt itkemään, äitiä vaan välillä harmitti kun tuntui että jotain jäi kesken. Jos nyt olisi sama tilanne päällä en edes tiedä mitä tekisin. Ehkä vaan jatkaisin imetysta ja katsoisin sitten miten se sujuu kahden pienen kanssa vai jättääkö vanhempi sen ihan omasta tahdostaan...?

Minulle sanottiin neuvolassa,että imetys pitäsi lopettaa mahdollisimman nopeasti jos alkaa toista odottamaan. Imetys aiheuttaa supistelua,mikä voi johtaa keskenmenoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma:
Minulle sanottiin neuvolassa,että imetys pitäsi lopettaa mahdollisimman nopeasti jos alkaa toista odottamaan. Imetys aiheuttaa supistelua,mikä voi johtaa keskenmenoon.

Neuvolan tätisi tiedot on olleet vuodelta kirves. EI PIDÄ PAIKKANSA NIMITTÄIN.
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=165

Imetin LÄPI raskauden joka kesti 42-viikkoa ja jatkoin tandemilla. Hyvin on maito riittänyt, puoli vuotta myös LUOVUTIN keskolaan hyvällä rahalla.

Yhteistyössä