Pienet nännit

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
nii..
Eiköhän se ole kuin kaiken muunkin kanssa, että jollain on isot kädet tai pienet silmät tai hörökorvat, mutta eipä niille minkään voi, ellei sitten ala silppuamaan.
 
isonänninen
Anteeksi, mutta mitä haittaa sinulle on pienistä nänneistä? Jos pelkäät, että et pysty imettämään vauvaasi pienillä nänneilläsi, voin lohduttaa, että kunhan sinulla on nännit, riittää se imetyksen onnistumiseen. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että iso nänni on hiukan vaikea saada mahtumaan vastasyntyneen vauvan suuhun.
 
...
Onko kenelläkään muulla sellaisia nännejä, että ne ovat yleensä aivan sileät? Tai siis tarkoitan sitä, että rinnan ""kärjessä"" keskellä nännipihaa on vain pikkiriikkinen muutaman millin halkaisijaltaan oleva nänni? Toki kylmässä ja kiihottuessa se hieman kasvaa ja plumpsahtaa ulos... Miehenikin on minulle sanonut että minulla on pienet nännit, mutta hänestä se on vain hyvä asia:) Olen miettinyt myös sitä, että jos joskus saan lapsen, tuleeko nänni pysyvästi enemmän pihalle, vai kenties palautuuko se imetyksen lopettamisen jälkeen taas minikokoiseksi? Olen muistaakseni jostakin lukenut, että nännit voivat joillakin ""tulla kunnolla ulos"" vasta lapsen saannin jälkeen, ja että nännit voivat myös tällöin tummua (omani ovat todella vaaleat...), faktaa vai fiktioita?:) ...Ja olen todella jo puolessa välissä kolmeakymmentä, en mikään murrosikinen:)
 
---
Olen kuullut, että joillakin naisilla on nännien kohdalla kuoppa. Sellaisetkin naiset pystyvät imettämään. Vauvan suuhun kun ei laiteta pelkkää nänniä vaan myös nännipiha. Eli jos sinulla yleensä ottaen on nännit, ei hätää. Jos nännit ovat sisäänpäin kääntyneet, voi niitä yrittää venyttämällä saada esiin.
 
Mary
Pienet nännit saa suurennettua helposti nännipumpulla, jotka ovat nimenomaan tähän tarkoitukseen tehdyt.
Itselläni omn kokemusta Avent Niplette pumpuista, jotka mieheni toi joskus jenkeistä. Löysin käyttöohjeesta linkin; www.motheringfromtheheart.com sieltä ""invertednipples"" antaa laajalti lisä tietoa.
Niitä myydään varmaan lastentarvike firmoissa Suomessa. Myös seksikaupoista saa vastaavia.
 
nibble
Minä olen 24-vuotias ja myös ihmetellyt pieniä nännejäni. Tosin ulkonäöllisestihän ne ovat nätimmät kuin isot (tietysti makuasia), mutta olen aina miettinyt kuinka ne aikanaan toimii käyttötarkoituksessaan. Nyt kuitenkin viimeisen muutaman kuukauden aikana olen saanut jonkin hormonihäiriön, jonka myötä nännit ovat kasvaneet ja muuttaneet muotoaan ""aikuisemmiksi"". Keskiosa on noussut esiin ja nännipiha laajentunut. Ihme juttu, mutta näinkin voi käydä. En ole raskaana.

Lisäksi vauvan saanut ystäväni sanoi, että nännin kasvavat ja muuttavat muotoa (pysyvästikin) lapsen syntymän jälkeen. Joten ei liene syytä huoleen.
 

Yhteistyössä