Pienet häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tarkoituksena olisi mennä ensi kesänä naimisiin, mutta pitää erittäin pienet häät. Maistraatti-vihkiminen tulossa, ja ajattelimmekin että onko aivan tökeröä jos tarjoaa vieraille vain kahvia/pikkusuolaista ja makeaa? Kotona siis. Hääpukuun, kampaukseen ja meikkiin aion kyllä panostaa, sen verran turhamaisuutta täältä löytyy ;D budjetti siis n. 1500-2000.

Illalla kyllä voisi kavereille/halukkaille sukulaisille tarjota runsaasti alkoholia, ja jatkaa bailuja myöhään yöhön? Kuulostaako huonolta?

me tehtiin noin, tosin en panostanut kampaukseen enkä pukuunkaan. pidettiin juhlat kavereille ja hintaa tuli noin 1000€ ja kaikki sai syödäkseen ja juodakseen ja maksettiin vielä taksikyydit kotiin koska suurin osa sammu.
ja me siis ei tarjottu kahvia eikä makeaa. vain suolaista ja viinaa

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huh, hyvä ettei tullut ihan täystyrmäystä ;D eikun suunnittelemaan sitten vain, hui :)

Carnival of Sins, ihan sen takia ettei haluta käyttää paljon rahaa, ja ei ole tilojakaan illallisiin :)

Oliko tämä vitsi? :) Siis suunnitteletko tosissanne häitä jossa varaa ei ole tarjota kuin pullakahvit ja sitten kotona olisit valkoisessa(?) prinsessaunelmassa ja täydessä tällingissä :D Joo, ehkä kannattaa tosiaan vielä suunnitella.

Oletpas vallan välkky yksilö kun päättelit että suunnitelmat on rahasta kiinni. Rahan määrähän tässä ei ollut ongelma, vaan se, että mielestämme on järjetöntä käyttää yhteen päivään suuri summa rahaa. Tärkeintä meille on kuitenkin sen yhdessäolo. Joillekin se ehkä ei ole niin tärkeää, vaan raha ja mammona ;) Ikävä kyllä.

Kuulostaa kivalta. Häiden pitää olla parin mieleen ja morsian saa olla juuri niin tällätty kuin haluaa, vaik maistraatissa vihittäiskin. :)

Meillä oli samantyyliset.. maistraatissa käytiin, jossa mukana lähipiiri. Sinne mahtuu tarvittaessa kyllä väkeä, kun sopii ennalta. Oma morsiuskimppukin meni niin överiksi kuin vaan olla voi, kuulemma, mutta oli tärkeä minulle. Vähän ehk herätti huomiota pukeutuminen maistraattiin mennes, mut kerran sitä vihkitodistus hommataan.. hope so.

Sukulaiset kahvitettiin kotosalla ja tarjolla oli 3voileipäkakkua, hääkakku, suolaista purtavaa muutenkin(piirakat, pasteijat ym) ja pikkuleipiä, leivoksia, kahvikakkua jne. Juomingit sitten oli eritelty myöhempään ajankohtaan. Panosta suolaiseen, sitä menee kyllä sitten mikäli juotatte oikeen kunnolla väkeä ;)

Onnea ja pitäkää todella omantyylisenne häät!

No mun mielestä olisi vähän hassua, jos tarjolla olisi vain kahvit, ja morsian kuitenkin jossain upeassa mekossa ja meikissä. Miksette tarjoaisi pitkän kaavan illallista viineineen?

miksipä ei... mutta jos vaan ei ole sitä rahaa tarpeeksi pitkänkaavan illallisiin viineineen.

Ihan kivalta kuulostaa aapeekkin suunnitelma,niin monenlaiset juhlat voi olla kivoja,fiilis on tärkeintä.

Myöhäsempiin juominkeihin hyvä varata myös jotain purtavaa,jos ei sitten nyyttäreitä. :)

[QUOTE="vieras";26402255]Oletpas vallan välkky yksilö kun päättelit että suunnitelmat on rahasta kiinni. Rahan määrähän tässä ei ollut ongelma, vaan se, että mielestämme on järjetöntä käyttää yhteen päivään suuri summa rahaa. Tärkeintä meille on kuitenkin sen yhdessäolo. Joillekin se ehkä ei ole niin tärkeää, vaan raha ja mammona ;) Ikävä kyllä.[/QUOTE]

Juurihan sanoit että rahan takia ette voi tarjota kunnon ruokaa vieraille. Toisille kun on tärkeintä oma hääpuku ja naama sen sijaan että vieraille tarjottaisiin kunnon ruoka ;) Ikävä kyllä.

Ja saathan sinä pukeutua vaikka kullattuun pukuun mutta on se melko erikoinen yhdistelmä että kotona täydessä tällingissä hääpuku päällä ja sitten kahvia ja pullaa vieraille nassuun. En ymmärrä näitä morsiameia joiden on PAKKO saada häät ja hääpuku vaikka ei edes varaa olisi.

Onko nyt ymmärryksessä vikaa? :D pitääkö tilinauha tulla sulle näyttämään että uskot? Missään vaiheessa kun en ole sanonut että ei ole rahaa muutakuin pullaan. Kaikenlaisia tallaajia täälläkin hörisee. :D

[QUOTE="vieras";26402488]Onko nyt ymmärryksessä vikaa? :D pitääkö tilinauha tulla sulle näyttämään että uskot? Missään vaiheessa kun en ole sanonut että ei ole rahaa muutakuin pullaan. Kaikenlaisia tallaajia täälläkin hörisee. :D[/QUOTE]

Aloituksessasi annoit ymmärtää, ettet halua panostaa tarjottaviin. Halvemmaksihan joku keitto yms. ruoka tulisi, kuin pikkusuolainen. Jos häät on vasta illalla, mielestäni pikkusuolainen ja kahvit hääkakkuineen sopii vallan mainiosti. Mutta jos häät alkavat puoliltapäivin ja halutaan jatkaa pikkutunneille asti ruoka olisi hyvä olla.

[QUOTE="vieras";26402497]Ja mä en ymmärrä ihmisiä joiden pitää haukkua toisia ja asettua ylemmäksi asenteella "kyllä minä tiedän minkälaiset häiden kuuluu olla".[/QUOTE]

Itse tuntisin oloni hassuksi koreassa hääpuvussa ja tällingeissa kotosalla kahvin ja pullan äärellä.

Me pidimme pienet häät noin 30 hengelle ja tarjosimme kunnon pitkän kaavan illallisen hyvässä ja tuunelmallisessa ravintolassa. Shampanjan, ruokaviinien ja avecien lisäksi ei ollut muuta alkoholitarjoilua vaan loppuillasta sai itse käydä baarista ostamassa juomaa ja se toimi ihan hyvin ja oli kaikista ihan ok. Budjetti oli noin 3000 euroa sisältäen mun puvun ja meikin+kampaajan, unelmien puvun löysin kyllä sattumalta morsiusliikkeen alerekistä tosi halvalla.

En kyllä omasta mielestäni niin antanut ymmärtää, sanoin näin: "onko aivan tökeröä jos tarjoaa vieraille vain kahvia/pikkusuolaista ja makeaa?" Mielelläni ostan/teen useita laatuja, jolloin budjetista saattaa tulla suurempi kuin jos tarjoaisi ihan ruokaa. Mutta tämä siis meidän tahtomme, ettemme "ruokaa" tarjoa. Suunnitelmissa ehkä viedä vanhemmat ja sisarukset ravintolaan syömään ja jatkaa kahvitteluja kotona muiden sukulaisten ja ystävien kanssa.

Se on hyvä puoli että itse en tuntisi oloani oudoksi juhlamekossa. Kerran sitä vain naimisiin mennään ja mielestäni jokainen pukeutuu juuri niinkuin parhaaksi näkee :)

Meillä on kanssa mietintämyssyssä häät ja niiden järjestämisestä aiheutuvat kulut :D
Todellakin aion olla "täydessä tällingissä" vaikka ihan maistraattivihkiminen onkin. Ja kunnon bileet siihen päälle. Joku lämmin ruoka, kahvit + kakku ja sit litratolkulla boolia :)

• Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä