PIENET HÄÄT "HUONOMMAT" KUIN ISOT HÄÄT?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuntuu, että kaikki tahtovat sellaiset prinsessahäät itselleen,
ja itse taas haluaisin pienet häät, jossa lähinnä vain parhaimmat ystävät ja perhe vieraina.

Olen saanut "hienostella" mm. vanhojen tansseissa, lakkiaisissani yms., joten mikään prinsessaleikki ei enää kyllä kiinnosta. Muutenkin tykkään laittautua ihan arkenakin, joten häät eivät ole minulle mikään erityinen syy saada tälläytyä.

Kun sanoin mielipiteeni eräälle tutulleni, hän kauhisteli, ja painotti, että haluaa ehdottomasti prinsessahäät ja että hänestä häät eivät ole oikeat, jollei ne ole suuret ja mahtavat, ja hänen mielestään morsiamen pitää olla silloin ehdoton prinsessa krumeluureineen.

Mua hänen kantansa ihmetytti siinä mielessä, että suuret häät ovat ainoat oikeat. Näinkö muka on? Eikö häitä juhlita lähinnä siksi, että halutaan juhlistaa rakkautta ja sitä avioliittoa, entä kuin prameilla? Siis en tietenkään tuomitse isoja prinsessahäitäkään, nehän ovat varmasti usean tytön unelma, mutta että pienet häät olisivat huonommat?! Tuli kyllä paha mieli. :(

Häät ovat häät, vietettiin ne sitten pienellä tai isolla porukalla. Oikeissa häissä juhlitaan avioliiton satamaan astumista ja se on mun mielestäni häiden ainoa kriteeri :)

Ja totta kai jokainen pitää itsensä näköiset häät (ainakin toivottavasti), mutta tosiaan mielipiteitä haluaisin kuulla siksi, että onko tuo yleinenkin käsitys, että häiden täytyy olla isot, tai muuten ne eivät ole "oikeat häät".
Mua ainakin ahdistaa ajatuskin siitä, että mun pitäisi kutsua häihini jotain kaukaisia sukulaisia joita en edes tunne, tai että jotain miehen sukulaisia joita on vino pino ja joista todella, todella harvan kanssa olemme edes tekemisissä.

No jos haluaa HÄÄT, niin sitten pitää häät, sellaiset mistä tykkää.
Me ei häistä perustettu ja mentiin "vaan" vihille papin edessä ulkopuolisten todistajain läsnäollessa.
Ihan yhtä lailla ollaan naimisissa kuin 300 vieraan häiden pitäjät ja huomattavasti vähemmän rahaa menettäneenä... ;-)

Varmaan se joidenkin mielestä on niin että isot massiiviset juhlat ne olla pitää tai muuten turha ees järkätä, mutta itseä vähän mietityttää että mennäänkö sitä naimisiin juhlien vai sen rakkauden takia?

Ne on avioliittoon astuvan parin juhlat ja ilman mitään tuomitsemisia pitäisi heidän saada järkätä itsensä näköiset juhlat, oli se sitten pieni maistraattitilaisuus tai isot prinsessakirkkohäät :)

No mun täytyy sanoa, että hääjuhla sinällään ei multa kovin suurta painoarvoa saanut, eikä saa jälkeenpäinkään: mies niistä tuntui nauttivan enemmän, kuin minä. Mulle merkitsee enemmän päivä jolloin mentiin kihloihin (sitä juhlitaan aina) ja vihkimispäivä (eli kun käytiin mairtraatissa) ei niinkään itse juhlat. Vaikka kivat juhlat ne oli, ei siinä mitään. Ja olin ihan prinsessa ja oli ruoat ja systeemit ja kaikki kohdillaan. Mutta kun ei vaan ole sitä tunnetta, että niissä olisi ollut mulle sitä jotain..

Tottakai pienet häätkin on oikeat häät. Ja ihan yhtälailla saa suututettua sukulaiset sekä pienillä (miks meitä ei kutsuttu) kuin suurillakin (miks nuokin on kutsuttu).

Meillä ei ollut oikeita häitä, kun mentiin salaa maistraatissa, eikä kutsuttu ketään.

Meillä oli pienet häät ja itse tykättiin niistä kovasti. Anoppi suuttui hirveästi, kun ei järjestetty isoja pitoja. Tyttärensä mahtihäitä jaksaa kehua edelleenkin, vaikka se liittopäättyi eroon vain vuosi häiden jälkeen.

Oon ollu "isoissa" ja "hienoissa" häissä missä kamalasti ihmisiä ja pitopalvelu, ruokaa ei juuri nimeksikään eikä edes hyvää, pikkulihapullia kaksi per naama ja kumipalloperuna ja ruokalusikallinen kastiketta, pöytänaapurit oli jotain ihan uppo-outoja ja fiilis oli vähän tukala.
Vähän tuntu että väkisin oli kutsuttuna, ei tullut hääparille kuin ohimennen huikattua onnea.
En tietenkään väitä että kaikki isot häät olisivat tällaisia, mietin vain, että olisiko kannattanut pitää pienemmät juhlat, niin ihmiset olisivat ehtineet jutella ja kaikkea muuta ohjelmien välissä yms.

Myö mentiin naimisii maistraatissa ja seuraavan päivän pidettiin noin 30 hengen juhla missä oli vanhemmat, isovanhemmat, kummit ja hyvät ystävät, kivaa oli ja mukavan rento fiilis ja lähimmäiset ihmiset (molempien) saivat tutustua toisiinsa ja pitää hauskaa.
Ruokana oli muutama kakku konditoriasta, muutama itsetehty leipä kakku ja pipareita ja alkupaloiksi oli erilaisia salaatteja ja kalaa.

Tosin, ei muistettu kutsua miehen jotakin uppo-outoa sukulaista ja se on nyt vihoitellut :D

Ja ihan oikeesti ollaan naimisissa vaikka pienet juhlat olikin :D

Me haluttiin pienet häät ja meidät vihittiin pelkästään viranpuolesta olevien todistajien edessä. Musta me ollaan erittäin vahvasti naimisissa ja se kai se pääasia on? Jos nyt mentäis naimisiin olis juhlat viel pienemmät (vaan maistraatti ja yhdesä syömäs käynti).
Jokaisella on oikeus omiin häihinsä just sellasina ku ne ittestä tuntuu hyvältä

HÄissä on tärkeintä tunnelma. Häiden pitää mielestäni olla sellaiset kuin morsiuspari haluaa. Koolla ei ole merkitystä, ellei sillä ole merkitystä morsiusparille itselleen...

Siskoni häissä oli noin 100 henkeä, meidän häissämme vajaa 80, me kutsuimme vain aikuisia ja kavereista välttämättä ei edes puolisoja, vaan ainoastaan ne kaverit.

Minusta on ihana muistella sitä päivää, olin prinsessa, pukuni oli ihana, mutta olisin omasta mielestäni ollut prinsessa, vaikka vieraita olisi ollut vain viisi. Määrä ei ratkaise. Mutta MINÄ halusin suunnittella kivat häät, ne olivat hyvin meidän näköisemme ja erikoiset. Kaikki eivät niistä pitäneet, mm. siskoni arvosteli niitä tosi rankasti. Eivät olleet hänelle mieleen. Mutta ei tarvitsekaan olla. Tärkeintä, että oli MEILLE mieleiset.

Minusta häiden pitää olla juuri sellaiset kuin morsiuspari haluaa. Ja pääasia on se naimisiin meno, ei puitteet sinällään. Häissä, jossa avioliitto on sivuosassa prinsessaleikeiltä, tuntuvat aina kolkoilta.

Niin, ja voihan sitä tälläytyä mielin määrin pieniinkin häihin.

meillä oli häissä 60-70 vierasta ja minusta ihan sopiva, vähempikin olisi minulle riittänyt, mutta en sitten osannut olla kutsumatta sukua kuitenkaan.

Ehdottomasti sitä mieltä että jokainen tyylillään! Kesällä oltiin kaverini häissä, jotka pidettiin maalla ja vieraita oli joku 150, oikein kauniit häät, minulle olisi ollut painajainen jos minun häät olisivat sellaiset olleet. Yritän siis sanoa että yksi ei sovi toiselle.

Tee niinkuin parhaaksi näet ja miltä sinusta ja sulhasesta tuntuu!

olen ollut "kaikenkokoisissa" hàissà, ihanissa isoissa, ihanissa pikkuruisissa (molempien vanhemmat ja vain me todistajat!). lisàksi jokunen ystàvàni on mennyt pienissà puitteissa naimisiin jossain kovinkin eksoottisessa paikassa (aivan ihanalta kuulostivat ja nàyttivàt myòs nuo). kukin tyylillààn!

oli pienet häät kotona. n. 30 vierasta, hirvisoppaa ja lisukkeita, kakkua ja boolia ym. juotavaa ja ruokaa varattiin niin ettei varmaan lopu kesken. Pappi tuli myös kotiin, sää suosi. ulkona oli iso katos ja pari musikanttia tilattiin. Pukeuduin sen verran prinsessaksi kun halusinkin. Juhlat oli ikimuistoiset ja jymymenestys, itsellemjäi ihanat muistot ja vieraat kehuu vieläkin et oli yhet parhaista kemuista missä on olleet. Vieraat valittiin niin että vanhemmat ja sisarukset ja sitten sellaisia vain kenen kans muutenkin ollaan tekemisissä, sisälsi muutaman sukulaisen läheltä ja tosi kaukaa, ystäviä, työkavereita ja naapureita. Ihanat, juuri meidännäköiset häät!

Jotkut sukulaiset oli närkästyny miksi ei kutsuttu mut eipä jakseta välittää, eipä olla heidän kanssa muutenkaan juuri tekemisissä. Eikä heidänkään tarvi meitä juhliinsa pyytää jos eivät halua.

Vasta oltiin isoissa ruoka-tanssihäissä missä sai kaikkea jonottaa eikä tunnettu juuri ketään. paljon oli jäykempi tunnelma kuin meillä. Moni mietti monelta kehtaa lähteä ja millä syyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Ei se määrä vaan se laatu =) Mä haluan pienet häät koska mua ei huvita maksaa k-pää sukulaisille hyviä ruokia ja juomia, kun ne ei niitä ansaitse :kieh:

:laugh: :laugh: :laugh: niinpä niin

Niin, kyllähän se naurattaa kun rannalle jää :whistle:

jep jep :laugh: :laugh: :laugh:

Yhteistyössä