pienentynyt sf-mitta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Hieman huolestuttaa, eli siis kävin neuvolassa rv 32+ ja sf-mittaa mittasi kaikkiaan kolme eri hoitajaa, joista jokainen sai 2-3 cm pienemmän mitan kuin rv 30+. Muutenkin mitta kuulosti pieneltä eli 22-23cm saivat ja laittoivat lähetteen ultraan. Sitä saa vielä vähän odottaa ja asia pyörii väistämättä mielessä koko ajan. Onko kokemuksia mikä ollut syynä? Mulla muutenkin kyllä pieni maha ja kohtu tosi takana, mutta mietityttää silti... Onneksi kuitenkin vauva liikkuu paljon

Mulla koko tokan raskauden sf-mitta laahas (meni alakäyrän alapuolella). Syynä oli se, että vauva oli tosi alhaalla, kun lantiossa oli tilaa. Kävin yksityisellä 4D ultrassa joskus rv28 ja vaavi oli niin syvällä, ettei saatu edes päätä kunnolla näkyviin. Lapsi oli syntyessään 40+2 reilu 3,9 kiloa ja 52cm.

Kiitos kaikille, toivon todella että asento on syynä tähän. Minulla on kyllä kohtu niin takana ja vauva alhaalla, että eivät tunnustelemalla osanneet sanoa miten päin vauva mahassa köllii. Potkujen mukaan voisi hyvinkin olla poikittain.

Yhteistyössä