Pieneneekö sf-mitta raskauden lopussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hey

Vieras
Niin sitä kyselen että pieneneekö sf-mitta raskauden lopussa? Just tulin neuvolasta ja nla-korttia lukiessa huomasin et se mitta on 1cm pienempi kuin viikko sitten. Tarkoittaako tämä sitä että vauva on nyt laskeutunut? Rv kylläkin jo 39, mutta vielä 2vk sitten lääkärissä ei ollut vauva laskeutunut. Paikat oli vielä kiinni jne. Toivottavasti vain ei mene paljoo la:n yli..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 15:15 ihmettelijä kirjoitti:
mulla ainakin pieneni just tolla 1 cm:llä..oli kuulemma silloin just alkanut laskeutua.

Paljonko sulla oli silloin rv? Ja menikö miten kauan siitä kun lapsi syntyi? :)

kyllä se usein pienenee kun laskeutuu
Itellä vauva laskeutu jo rv 31, mut syntyi onneksi vasta rv 38; sillon kävin itse asiassa samana päivänä vikaa kertaa neuvolassa ja mitta oli pienentyny ja terkkari totes, että vauva on kiinnittynyt, eikä saa liikuteltua - siitä sitten synnärille yöllä :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 18:10 hey kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 15:15 ihmettelijä kirjoitti:
mulla ainakin pieneni just tolla 1 cm:llä..oli kuulemma silloin just alkanut laskeutua.

Paljonko sulla oli silloin rv? Ja menikö miten kauan siitä kun lapsi syntyi? :)

rv oli silloin 36+5..nyt rv 39+0,mutta vauva on vielä masussa..pää kuulemma heiluu vielä eli ei ole kiinnittynyt...

Minulla on kaikkien kans pienentyny loppua kohden. Ja napa ikäänkuin alkaa osoittamaan alemmas, kun koko raskauden napa osoittanut eteenpäin. Vauva ikäänkuin putoaa alemmas sinne lähtökuoppiin, vaikkei pää ihan kiinnittynyt vielä olisikaan.

Yhteistyössä