Pienen vauvan paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Papi83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Papi83

Vieras
Pienen vauvan paino

Olen huolissani vaavini painosta. Olisinkin kysynyt,minkä kokoisia teidän vauvat ovat olleet n. 2 kk ikäisenä? Omani oli pari viikkoa sitten neuvolassa 57,2cm (hyvinkin tarkan mitan nuori terkkari sai...;) ) ja paino 4720g. Vauvani ei siis todellakaan ole pallero vaan hoikka ja saisi minusta olla pullerompi. Nukkuu öisin ilman ainuttakaan heräystä, joten olen alkanut herättää kuuden tunnin nukkumisen jälkeen tissille, ettei tule liian pitkä väli syömisessä. Kerran nukkui jopa 9h putkeen, mutta minusta seon näin pienelle liian pitkä pätkä vielä kun ei saa kiinteitä tietenkään vielä. Siitäkin tuli huono omatunto kun en ollut herännyt ja herättänyt syömään välillä. Miten teillä muilla...? :)

Poika painoi 2 kk iäsä 4200g ja oli 53cm pitkä.
Nukkui yöt läpeensä enkä herättänyt syömään kun neuvolassa sanottiin, ettei pakko ole, kun paino kuitenkin oli noussut. Nyt on vajaa 2 vee, 80cm ja 11kg ihan normaalikokoinen ja oloinen pieni poika.

Riippuu niin syntymäpainosta ja perimästäkin. Toiset ovat hoikkia ja toiset pulleampia. Jos vauva kasvaa ainakin 500 g/kk, on paino varmasti ihan ok. Neuvolassa ihan varmasti puuttuvat asiaan, jos vauva ei tunnu kasvavan riittävästi.

Sinuna nukkuisin nyt rauhassa, todennäköisesti yöt siitä vielä iän myötä vilkastuvat. Tuossa iässä vauva kyllä jo herää, kun on nälkä.

Niin, minun vauvani ovat olleet tuollaisia 4,7 kg syntyessään, joten tottakai paino on 2 kk iässä ollut jo jotain ihan muuta. Ei kannata iän perusteella vertailla, vaan kuukausikasvu on se mittari.

Mun kaikki tytöt on olleet tosi siroja vauvana. Usein olen kuullu että 5 kiloista ei tarvis herätellä. Omat on tosin syöneet 6 tunnin välillä pisimmillään öisin. Neuvolasta sinuna kysyisin, terkka kuitenkin tietää sinun vauvasi tilanteen parhaiten =)

Mun tytöt tosiaan kaikki olleet alle 3kilosia syntyessään, hoikkia ja ihan normaalipitusia nyt "isompina". Ei kaikki ole samasta puusta veistettyjä =) Eikä tosiaan kannata vertailla muihin vauvoihin, kunhan kasvaa omalla käyrällään niin kaikki on hyvin!

Yhteistyössä