pienen vauvan paha vaippaihottuma/punainen pylly..apuja tarvitsisin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klementine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

klementine

Jäsen
15.06.2010
846
0
16
tuo pieni nainen on nyt viikon ja 3 päivää. sillä on nyt jonkun aikaa ollut pakarat tosi punaiset, oikeastaan vereslihalla. kipeetä se tekee selvästi ja tää äiti on ihan ihmeissään.neuvolasta sanoivat että perunajauhoja vaan..
nooh, olen kokeillut ilmakylpyjä,talkkia,perunajauhoja,sinkkivoidetta,vaipan vaihtoa tosi usein, pesuja,pesemättömyyttä,vaippa merkin vaihtoa ja ei, ei meinaa parantua millään.
mietin et mikä sellainen mitä minä syön voi tehdä tuollaista? saa siis rintamaitoa ja nannia sekaisin.
jos johtus nanista niin kai olis muutakin oiretta?
epäilys oli myös että synnytyksessä saatu antibiootti olis yksi syy... en tiedä sit: /
ihan kamalaa kun toiseen sattuu vaipan vaihtokin..pieni on niin raukka:(

kenelläkään mitään vinkkejä tai muuta kommentoitavaa tähän?

Muistan tytöllä olleen samaa,siis tosi herkkä iho ja oli myös ihan vereslihalla iho vaippa alueella.Sitkeesti vaan piti rasvailla ja hoitaa sitä,meni ajallaa.On kyllä pienelle tosi kurjaa.Mä tein sideharsoista tytölle sillon vaipan,eihän ne kamalasti pitänyt mutta suojasin nukkumapaikan hyvin ja öisin vaihdoin useasti sitä.Hereillä annoin olla ilman mitään ja kylvyssä istutin lämpimässä vedessä ja vauvaöljyssä useasti päivässä koska selvästi pissa ärsytti sitä ihoa entisestään.Talkkia en laittanut,reilut kerrokset sinkkivoidetta vaan.

Meillä auttanut sinkkivoide, Bephanten... Kuulostaa kyllä niin pahalta teillä, että kävisin kyllä jo lääkärillä kun olet noin paljon jo yrittänyt ilman tulosta!

no tuota kuulostaa todella tutulta, mun molemmilla pojilla ollu ihan samaa.. oon kokeillu kaiken näköstä; ja esim perunajauho ja talkki vaan pahentanu asiaa.. :( mutta oon löytäny valmisteen mikä alkaa purra jo parissa päivässä, elikkä sellanen kun apteekin valmiste ceridal; se on sellasta öljymäistä, ja sitä sit vaan joka vaipanvaihdolla.. :) ja kuten sanottua, meillä ei mikään muu ole toiminut noin hyvin.. :)

sinkkisalva tosiaan muodostaa suojaavan kalvon niin on hyvä. Mutta jos on kamalan paha, niin soitto ainakin lääkäriin... Meillä allergista paloi aikoinaan tytöllä peppu ihan vereslihalle ja siihen laitettiin sibicortia, siis kortisoonipohjainen rasva jossa himpun antibioottia joukossa eli estää tulehdusta! Parani sit sillä parissa päivässä. Tuota sibicortia saa apteeksta ilman reseptiä mut kannattaa varmistaa saako jo noin pienelle käyttää. Meillä tyttö oli kuitenkin jo 4 kk kun käytettiin...

ja ilmakylpyjä suosittelen, eli ilman vaippaa niin paljon kuin mahdollista!!!!

Mä käytin kestovaippoja, joten ei ollut tuota ongelmaa. Toki niissäkin on materiaaleja, jotka ei ihan kaikille sovi. Kosteuspyyhkeet oli vihoviimeisiä. Niistä meni kuopuksen iho rikki. Jos ei ollut pesumahdollisuutta, käytin vauvaöljyä ja pumpulia. Sillä sai pyllyn puhtaaksi tarvittaessa ilman kosteuspyyhkeitä.

Niin kuin moni on sanonut niin sinkkisalva on meilläkin ollut paras rasva tosi ärtyneeseen peppuun. Syökö rintaa? Jos syö niin koitappakarsia mausteita ja voimakkaita ruokia omasta ruokavaliostasi, sipuli, kaali, tomaatti, paprika, ruisleipä etc. jos auttaisi.

Kuulostaa niin pahalta, että lääkäriin / neuvolaan jo tänään, kun on viikonloppu edessä!

Sit niitä ilmakylpyjä kannattaa tehdä niin, että käärit vauvan ilman vaippaa paksuun pyyhkeeseen / pyyhkeisiin. Kun laitat makaamaan, laita alle vielä pari pyyhettä ja ihan alimmaikseks vaikka muovitettu froteealusta. Ja annat olla tuolleeen tuntikaupalla. Kun tulee pissa / kakka, vaihdat vaan pyyhkeet tietty ja peset vauvan ja sit taas ilman vaippaa pyyhkeeseen.

Meillä auttoi taas sellainen voide kuin Bepanthen. Sitä puhtaalle iholle. Mun mielestä se oli parempi kuin se sinkkivoide. Kun vauvalta tuli kakkaa ja pissaa usein, niin se sinkkivoide oli niinkuin jämähtäny ihoon kiinni ja sitä oli hankala puhdistaa. Bepanthen huuhtoutui pois ja lisää vain sitten pesun jälkeen. Yks, mistä meillä meni iho rikki oli kosteuspyyhkeet ja Libero vaipat. Pampers sopi hyvin.

Todella suosittelen apteekista Ceridal Lipogel-voidetta. Ystäväni oli saanut tämän vinkin lastenlääkäriltä kokeiltuaan jo kaikkea muuta, ja se oli toiminut niin hyvin, että suositteli sitä minullekin, ja totta se oli, että toimii!

http://ceridal.fi/?id=5df8d&select=Ceridal

Tekee suojaavan kalvon, eikä iho ole kontaktissa ulosteiden tai pissojen kanssa. Meillä kummallakin lapsella parantuneet ihottumat aina hetkessä tämän kanssa. Lisäksi loistava muihinkin ihottumiin ja kuiviin rokahtumiin, ne todella parantuu lähes hetkessä. Tämä on mielestäni myös paljon parempaa kuin perinteinen Bepanthen. Suosittelen kokeilemaan, minun mielestäni kaikki talkit ja perunajauhot kannattaa unohtaa. Varovasti taputtelet vauvan pyllylle, älä hiero kun varmaan pylly kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin hyvä;22687275:
Todella suosittelen apteekista Ceridal Lipogel-voidetta. Ystäväni oli saanut tämän vinkin lastenlääkäriltä kokeiltuaan jo kaikkea muuta, ja se oli toiminut niin hyvin, että suositteli sitä minullekin, ja totta se oli, että toimii!

Ceridal

Tekee suojaavan kalvon, eikä iho ole kontaktissa ulosteiden tai pissojen kanssa. Meillä kummallakin lapsella parantuneet ihottumat aina hetkessä tämän kanssa. Lisäksi loistava muihinkin ihottumiin ja kuiviin rokahtumiin, ne todella parantuu lähes hetkessä. Tämä on mielestäni myös paljon parempaa kuin perinteinen Bepanthen. Suosittelen kokeilemaan, minun mielestäni kaikki talkit ja perunajauhot kannattaa unohtaa. Varovasti taputtelet vauvan pyllylle, älä hiero kun varmaan pylly kipeä.

tuota mä just tarkotin.. :D

Kaikkea ei sitten kannata käyttää sekaisin. Jos iho on tosiaan vereslihalla niin lääkäriin! Perunajauho on hyvä hautumiin, mutta sitä tulee käyttää vain ihon ollessa ehjä, kuten myös monia voiteitakin. Ja pesut pitää tehdä ja tee vain pelkällä vedellä, ei millään kosteuspyyhkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin hyvä;22687290:
Ja nimenomaan sitä LipoGELiä me ollaan käytetty, eli sellaista paksua voidetta, ei öljyä. Entä te, sanoit että öljymäistä?

no siis se öljymäinen sisältää samoja aineita, elikkä melkein sama tuote.. öljymäisessä etuna ettei tarvitse niin paljoa ihoa ärsyttää levittäessä.. :) mulle kans muuten valmisteen vinkkas ystävä ketä on vanhusten hoitaja, ja he käyttää usein valmistetta vanhusten ihorikkoihin (mm.makuuhaavoihin)..

Meillä esikolla meni kerran ripulissa takapuoli ihan vereslihalle. Ceridal öljy oli ainut mitä siihen kärsi laittaa, kaikesta muusta huusi kuin hinaaja. Lisäksi lääkäri määräsi Ataraxia, mutta sitä ei noin pienelle voi oikein antaa ja toki vaatii lääkärinmääräyksen joka tapauksessa. Niin ja kyllä allergia voi noinkin oireilla.

Yhteistyössä