pienen lapsen manipulointiako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iiikpoubko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iiikpoubko

Vieras
Kyseessä on oma pian 5-vuotias lapseni, jolle on nyt sanottu minua manipuloivaa asiaa?
Lapseni täräytti ilmoille lauseen jossa on totuutta, mutta se on tuotu ilmoille tavalla jolla lapseni nyt kokee että minä en häntä rakastaisi.

Kysyin asiasta henkilöltä joka lapseni mukaan oli hänelle tämän kaiken sanonut ja vastaukseksi sain, että lapseni on itse alkanut puhumaan asiasta.
Tämä kävisi järkeensä jollei kyseessä olisi ajat jolloin lapseni on ollut alle vuoden ikäinen, sekä jos mukana puhutuissa ei olisi henkilö joka on poistunut keskuudestamme 2,5vuotta sitten.

Onko tämä lapsen tahallista manipulointia minua vastaan? Mikäli on, kuinka minun tulisi toimia? Tällä hetkellä olen täysin tyrmistynyt, surullinen ja pettynyt.

Yritäpä ap muotoilla tuo teksti jotenkin uusiksi. Nykyisellään siitä on hyvin vaikea saada selkoa, mitä on tapahtunut ja miksi.

Kukaan tuskin voi vastata sinulle, jos ei tiedä mitä on tapahtunut.

Mun on hieman hankala alkaa selittämään kun en tahdo ketään tiettyä henkilöä mustamaalata antonyymisestikään.

Lapseni täräytti minulle lauseen jossa kertoi siitä kuinka väsynyt olen ollut kun hän oli vauva ja selitti että kuinka en ole jaksanut häntä hoitaa. Totuutta tuossa on se että olin väsynyt, en saanut juurikaan nukuttua ja voimavarat olivat kieltämättä välillä aika kortilla unenpuutteen vuoksi.
Lapsi myös sanoi lauseensa lopuksi että kuka hänelle on näin kertonut ja kysyin tältä henkilöltä, että onko näin todella.
Näin todella on mutta se mikä tässä kusee on väite, että lapsi olisi näistä itse alkanut kertojalle puhumaan, kun tuo ei ole mahdollista.

Lapseni otti asian jälleen tänä aamuna puheeksi ja kysyi itkuisesti että etkö sinä rakasta minua ja etkö sinä jaksa hoitaa minua. Eli kaikki tämä lapselle puhuttu vaikuttaa negatiivisesti lapsen mielikuvaan minua kohtaan.

Kirjoitin tänne koska tunnen näiden puheiden perusteella oloni huonoksi ja epäonnistuneeksi vanhemmaksi, vaikka tiedän että en sitä todellisuudessa ole.
Ja mielessä pyörii myös tuo kysymäni, että onko tämä lapsen manipulointia minua vastaan?

Mä kyllä olen 3v pojalleni itse sanonut, että en jaksa juuri nyt leikkiä kun vauva valvotti yöllä. Samalla olen kertonut että hänkin valvottu minua kun oli vauva ja Olin myös silloin väsynyt. Hyvin on ymmärtänyt, että vauvojen äidit ovat väsyneitä, ilman mitään huolta rakastanko häntä.

Voithan kertoa lapselle että kaikki äidit ovat väsyneitä kun lapset ovat pieniä. Luulen että x henkilö on vain jostain syystä maininnut asiasta, eikä lapsi itse kyllä varmaan ole asiaa puheeksi ottanut, ellei nyt jostain syystä ole sanonut, että äiti on väsynyt ja x henkilö sanonut että oli silloinkin kun olit vauva..