Pienen hääjuhlan kahvittelutarjottavat, mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihitty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihitty

Vieras
Menimme maistraatissa naimisiin ja nyt ajattelimme pitää kahvittelut kotona. Päivällä kahviteltaisiin lähinnä sukulaisten kanssa ja illalla istuttaisiin sitten iltaa kavereiden/sukulaisten kanssa.

Kahvittelun tarjottavia ollaan mietitty alustavasti ja nämä nyt on tällä hetkellä listalla:
-Täytekakku, ihan peruskakku kermasta ja mansikoista+persikkasoseesta. Osaan itse kuorruttaa kohtuu hyvin joten saan vähän näyttävämpää kuin ihan peruspursotukset. Onnistuu myös melko isokin kakku.
-Sitruunajuustokakku browniespohjalla. Keksipohjalla ei kakkuja tule ja nämä onnistuu gluteenittomana kuten täytekakkupohja.
-Pikkuleivät vähän vielä mietinnässä, mutta dominot on mun mielestä melko hyvä vaihtoehto. En tiedä jaksaisinko tehdä lusikkaleipiä vaikka hyviä ovatkin.
-Mustikkamuffinssit (ei mitään kuorrutetta päälle). Mietittiin tytön kanssa, että jos tekis niistä vähä pienempiä ettei mitää kauhean isoja.
-Lihavoileipäkakku
-Lohirieskarullat
-Mahdollisesti suolaista piirakkaa

Yksi iltavieraista on kasvisyöjä eli hänet pitää huomioida illan tarjoiluissa. Illaksi mietin jotakin ruokaisaa salaattia, sipsejä ja ehkä karjalan/coktailpiirakoita munavoilla. Sitten ne mitä päivästä kenties jää.

Kyse on ihan rennosta kahvittelusta eikä mistään pukujuhlasta. Ollaan tosiaan meillä kotona ja pukeutuminen saa olla vapaampaa, vähän sellaista että jotakin pikkuisen parempaa laitettu päälle. Päivällä vieraita olisi n.30. Illalla n.20 (osa näistä samoja kuin päivällä. Apuna mulla on äiti ja sisko. Eikä nuo vierasmäärät ole vielä varmoja, riippuu aivan siitä kuinka moni pääsee paikalle.

Mitä mieltä tarjottavista? Jotakin lisää? Kuivakakut tuntuu menevän huonosti nykyään vaikka sellainen olisikin helppo tehdä.

Tee 2 sitruunajuustokakkua, koska se voi houkuttaa enemmän kuin täytekakku.
Sipsit pois hääjuhlasta, vaikka olisi kotona se kahvitus!

Muuten kivat tarjottavat. :)

Tee 2 sitruunajuustokakkua, koska se voi houkuttaa enemmän kuin täytekakku.
Sipsit pois hääjuhlasta, vaikka olisi kotona se kahvitus!

Muuten kivat tarjottavat. :)
Joo, kyllä ajattelin tehdä kaksi juustokakkua isoimmalla vuoallani. Se nimittäin katoaa todella hyvin, kokemusta on. :D

Sipsit olin tarkoittanut illaksi kun istutaan iltaa ja otetaan vähän alkoholia aikuisten kesken. Jotakin suolaista naposteltavaa on kiva olla. No mietitään.

Joo, kyllä ajattelin tehdä kaksi juustokakkua isoimmalla vuoallani. Se nimittäin katoaa todella hyvin, kokemusta on. :D

Sipsit olin tarkoittanut illaksi kun istutaan iltaa ja otetaan vähän alkoholia aikuisten kesken. Jotakin suolaista naposteltavaa on kiva olla. No mietitään.
Ok. Ja ai niin: onnea teille! :)

Meillä oli aikoinaan "kahvittelu häät" ja jälkeenpäin laskeskeltiin,että halvemmaksi olisi tullut tarjota porukalle lounas:lohikeitto/lohikiusaus,saaristolaisleipää(meidän häät meren rannalla), ruokajuomat&muutama salaatti ja jälkkäriksi täytekakkua.

Ei, meille ei tule ruokahäitä vaan kahvitarjoilulla mennään. Ne jotka ovat paikalla niin päivällä kuin illalla saavat kyllä ruokaa kupunsa alle ja ovat lähipiiriä. Voivat välillä käydä kotona/majapaikassaan.

Illaksi suolaista tarjottavaa enemmän kuin makeaa. Eli piirakoita tms. Varsinkin jos porukka istuu iltaa ja ottaa alkoholia niin suolaiset katoavat paremmin pöydästä.

Yhteistyössä