Pieleen meni nämäkin huutiskaupat :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taas huutispettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taas huutispettymys

Vieras
Löysin huutiksesta kivan paidan, koko 104 cm. Koko 104 cm luki sekä otikossa että paidan kuvauksessa. Huusin paidan. Nyt kun se tuli, huomasin paidan näyttävän epäilyttävän pieneltä, etenkin helma on lyhyt. Ja kas kummaa, kokomerkintä paidassa on 92 (18-24 kk). Jep jep. Minulla lapsi on 3 v 2 kk ja käyttää 98/104 -kokoisia vaatteita.

Kyselin paidan mitoituksesta muutenkin (siis siinä vaiheessa kun oletin paidan olevan oikasti 104 kokoa) ja myyjä oli sitä mieltä että kyllä varmasti menee 98/104 kokoa käyttävälle lapselle. No, leveyden puolesta ehkä, mutta ei pituuden. Lapsen 98-kokoiset t-paidat alkavat jäädä/ovat jo jääneet helmasta lyhyiksi ja tämä ko. paita on helmastaan vielä 2-3 cm lyhyempi kuin lapsen 98-kokoiset paidat.

Harmittaa niin vietävästi, paita olisi ollut tosi kiva ja pettymys on kauhea. Minkä ihmeen takia pitää laittaa harhaanjohtava kokomerkintä? Vaikka paita olisi leveä, ei se mitään auta jos helma jää navan korkeudelle. Lähetin myyjälle viestin, että haluan purkaa kaupan. Kuinkahan käy?

Myyjän palautteita katsomalla voisit arvailla miten käy. Yleensä hyvät myyjät suostuu per heti kaupan purkuun tosin en ymmärrä jos vaatetta myy, että miten voi koko mennä noin pahasti pieleen.

[QUOTE="huutis";29130285]Myyjän palautteita katsomalla voisit arvailla miten käy. Yleensä hyvät myyjät suostuu per heti kaupan purkuun tosin en ymmärrä jos vaatetta myy, että miten voi koko mennä noin pahasti pieleen.[/QUOTE]

No en minäkään ymmärrä tätä. Ja mielestäni muutenkin AINA pitää ilmoittaa se vaatteen oikea kokomerkintä, vaikka vaate olisikin reilua/naftia mitoitusta.

Esimerkiksi että "vaatteen kokomerkintä on 98 cm mutta se on pientä mitoitusta ja vastaa paremminkin 92 cm"

Mittasin vielä huvikseni sen helman pituuden eron, kun laitoin paidoista olkasaumat tarkasti päällekkäin ja tämän ostamani "104 cm" paidan helma on 5-5,5 cm lyhyempi kuin lapsen 98 -kokoiset paidat, jotka siis ovat jäämässä/jääneet pieneksi nekin.

Jestas että ottaa päähän!

Myyjä on ilmoittanut väärän koon niin mun mielestä ihan selvä juttu että voit purkaa kaupat siihen vedoten. Kumma juttu että ei voinut laittaa oikeaa kokoa ilmoitukseen.

Oisko ihan epähuomiossa tehty moka? Itsekkin myin S kokoisena paitaa, mutta todellisuudessa se olikin XS, jostain ihme syystä oletin sen olevan S kokoinen ja otsikkoon olin sen sitten kirjoittanut.

[QUOTE="vieras";29130311]Myyjä on ilmoittanut väärän koon niin mun mielestä ihan selvä juttu että voit purkaa kaupat siihen vedoten. Kumma juttu että ei voinut laittaa oikeaa kokoa ilmoitukseen.[/QUOTE]

Niin minäkin ajattelen, että tässä tapauksessa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Kysyin ennen huutoani paidan mitoituksesta, mutta myyjä ei ehtinyt vastata kun sitten jo ostin paidan (oletin tietysti että sen koko on ilmoitettu 104). Kaupan sulkeuduttua vaihdoimme sähköpotiviestejä ja näissä myyjä ilmoitti, että paita kyllä menee 98/104 -kokoa käyttävälle lapselle. No, se on tietenkin mielipidekysymys...Mutta se ei ole mielipidekysymys, että myyjä antoi väärää tietoa paidan koosta myynti-ilmoituksessa. Jos ilmoituksessa olisi lukenut, että paita on 92 cm mutta reilua mitoitusta, en siltikään olisi sitä huutanut koska lapsi tosiaan on siirtymässä/siirtynyt kokoon 104.

Harvoin olen huutiksesta mitään ostanut ja joka ikinen kerta tulee jotain tällaista eteen. Mä olen varmaan huutiksen epäonnisin ostaja :( Myyntipuoli on sujunut sentään paremmin.

No kaupan purkuhan auttaa asiaan. Turha sitä noin kovasti on surra :). Ja vaikka myyjä ei kauppaa purkaisikaan niin tuskin yksi paita montaa kymppiä maksoi, anna jollekin pienemmälle / tulevalle pienelle.

Ikävä juttu.Tuntuu kyllä oudolta, että ilmoittaa tahallaan väärän koon, mikä etu se sille on, että myy paitaa väärällä koolla. Jospas on sitten epähuomiossa tehnyt noin, mutta siltikin, myyjällä on velvollisuus purkaa kauppa. Myyjän vastauksesta selviää mikä on myyjiään.

No kaupan purkuhan auttaa asiaan. Turha sitä noin kovasti on surra :). Ja vaikka myyjä ei kauppaa purkaisikaan niin tuskin yksi paita montaa kymppiä maksoi, anna jollekin pienemmälle / tulevalle pienelle.

No kyllä mä nyt tässä suren, kun se paita on tosi kiva ja olen tois pettynyt juuri nyt. Harmittaa tämä häslinki myös.

Sinustako on ihan ok myydä huutiksessa vaatteita väärällä kokomerkinnällä ja olla purkamatta kauppoja, kun ostaja valittaa?

Ei se kallis kauppa ollut, mutta miksi ihmeessä maksaisin yhtään mitään vaatteista, jotka eivät lapselle mahdu (hänellä ei ole pienempiä sisaruksia).

[QUOTE="vieras";29130352]Ikävä juttu.Tuntuu kyllä oudolta, että ilmoittaa tahallaan väärän koon, mikä etu se sille on, että myy paitaa väärällä koolla. Jospas on sitten epähuomiossa tehnyt noin, mutta siltikin, myyjällä on velvollisuus purkaa kauppa. Myyjän vastauksesta selviää mikä on myyjiään.[/QUOTE]

Niinpä. Saa nähdä mitä myyjä sanoo.

Itselläni on ollut tosi hyvä tuuri huutiskaupoissa. Mutta jos jotain huomautettavaa on esim. parin euron paidassa ollut, niin en vaan jaksa vaivautua valittamaan. menköön vain minun tappiokseni. Vaikka myyjä ilmoittaisi olevansa suostuvainen perumaan kaupat, en jaksa pienten ostosten takia vaivautua pakkaamaan ja palauttelemaan ja ilmoittelemaan tilinumeroa jne. En tiedä onko muut ostajat tällaisia, mutta voihan olla että jotkut myyjät pelaavat tämän varaan eivätkä siksi jaksa olla turhan tarkkoja???

Itselläni on ollut tosi hyvä tuuri huutiskaupoissa. Mutta jos jotain huomautettavaa on esim. parin euron paidassa ollut, niin en vaan jaksa vaivautua valittamaan. menköön vain minun tappiokseni. Vaikka myyjä ilmoittaisi olevansa suostuvainen perumaan kaupat, en jaksa pienten ostosten takia vaivautua pakkaamaan ja palauttelemaan ja ilmoittelemaan tilinumeroa jne. En tiedä onko muut ostajat tällaisia, mutta voihan olla että jotkut myyjät pelaavat tämän varaan eivätkä siksi jaksa olla turhan tarkkoja???

Jos tässä olisi kyse siitä, että uudenveroisena myydystä paidasta löytyisi joku pieni tahra hihansuussa tms. pikkuvirhe, joka ei estä paidan käyttöä, niin en minäkään varmaan vaatisi kaupan purkua.

Mutta mä en nyt saa 92 cm (18-24 kk) kokoista paitaa tuolle 101 cm pitkälle lapselle käyttöön, en millään.

[QUOTE="Vieras";29130420]Ihme jankkaamista, myyjälle sattunut inhimillinen virhe.[/QUOTE]

Sitten vasta kannattaisi alkaa jankata, jos myyjä ei suostu palautukseen tai hyvittämään mitään tuotteesta.

[QUOTE="huutis";29130285]Myyjän palautteita katsomalla voisit arvailla miten käy. Yleensä hyvät myyjät suostuu per heti kaupan purkuun tosin en ymmärrä jos vaatetta myy, että miten voi koko mennä noin pahasti pieleen.[/QUOTE]

Pakko kommentoida, että hyvän myyjän ainoa tunnusmerkki ei ole se että suostuuko kuinka helposti kaupanpurkuun. Jos kuvaus on oikea = tuote vastaa kuvaa ja sanallista kuvausta niin välttämättä ei ole mitään syytä kaupanpurkamiselle. Eli joskus virhe voi olla myös ostajassa... :)

Mutta tässä tapauksessa tuote ei vastaa sitä mitä oli kaupattu.

[QUOTE="vieras";29130522]Minä kysyisin voisiko paidan palauttaa jos on väärä koko enkä sitä lapsellani voisi käyttää. Ja neutraali palaute, riippumatta suostuuko palautukseen vai ei.[/QUOTE]

Just tällaiselle ostajalle en haluais myydä yhtään mitään :O

Myyjäkin on vain ihminen ja ihmisille sattuu vahinkoja. Jos suostuu kauppojen purkuun, en mä näe ainakaan mitään syytä neutraalille. Itse tuossa tilanteessa palauttaisin rahat ja ostaja saisi pitää paidan, siitä hyvästä antaisit minulle neutraalin palautteen???

Myyjäkin on vain ihminen ja ihmisille sattuu vahinkoja. Jos suostuu kauppojen purkuun, en mä näe ainakaan mitään syytä neutraalille. Itse tuossa tilanteessa palauttaisin rahat ja ostaja saisi pitää paidan, siitä hyvästä antaisit minulle neutraalin palautteen???

Voisin toki mainita että kaupat saatiin peruttua tms. miten siinä nyt käviskään.
Itse en alkais siihen että jos rahat palautuu niin laittaisin kyllä paidankin takasin myyjälle. Ja olipa syy tuohon kokomokaan mikä tahansa niin vaikea olis pos.palaute antaa. Vastaavasta syystä itsekin neutraalin saanu.

Sit on tullut neutraalia palautetta siitäkin että yhteydenpito on vähäistä :O , vakioviestin lisäksi laitettu mailia vielä että mistä tilinumeron löytää. Samana päivänä laitettu kirje postiin kun raha näkyy tilillä, ilman erillistä ilmoitusta että "nyt vein paketin postiin"

Kuinka kamalasti niitä maileja sitten pitäisi vaihtaa? Jos muutoin toimii ripeästi...
Sitten on taas niitä ostajia, joiden kanssa saattaa vaihtaa oikeasti 20kpl maileja ja vielä ei ole rahoja saatu tilille :O Kamalan hankalaa jos jokaisen ostajan kanssa pitäisi noin säätää.

Huutonetissä ei myyjän tarvitse kuin laittaa tilinumero, ostajan ilmoittaa että on maksanut (tämäkään ei pakollista), myyjä laittaa tuotteen postiin ja thats it :D
Ei sinne kukaan mitään kirjekaveria ole mennyt hakemaan---

Jos mun pitäisi palauttaa huutiksesta ostettu tuote, siitä tulisi kuitenkin ylimääräistä vaivannäköä, vaikka myyjä korvaisi kaikki kulut. Varmaan antaisin positiivisen palautteen, jos saisin rahat takaisin eikä tarvitsisi palauttaa mitään, ja myyjän kanssa asia hoituisi asiallisesti ja nopeasti, mutta toisaalta ymmärrän sen neutraalinkin palautteen, enkä harmistuisi jos itse sellaisen saisin myyjän osassa.

Mun mielestä positiivisen palautteen ansaitsee sillä, että kaupat sujuu mutkattomasti ja kohde on kuvauksen mukainen, ja jos siinä kuvauksessa mokaa, niin on ihan ostajan "kiltteyttä" antaa se positiivinen palaute. Sitä paitsi harva kai lukee läpi myyjän saamia positiivisia palautteita, jos saa useampia neutraaleita esimerkiksi siitä että tavara ei vastaa kuvausta, ostaja osaa varautua ja varmistaa tiedot ennen huutoa, tai voi jättää kokonaan ostamatta.

Sinällään on ihan turha noihin kokomerkintöihin niin kauheasti tuijotella. Meillä on ostettu saman merkin paitoja siten, että 128 cm paita on ollut jopa pienempi kuin 116 cm paita. Noita myydessä pitäisi olla aina perusmitat mukana ilmoituksessa, mistä voi sitten päätellä meneekö se koko vai ei. Eli ilmoitukseen aina mukaan niin vaatteen leveys kuin korkeuskin, sillä pärjää paitojen kohdalla hyvin.

Yhteistyössä