Pidentääkö Lugesteron kiertoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jozefina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jozefina

Jäsen
04.02.2008
193
0
16
Heippa,

Sain Lugesteronia tueksi alkion kiinnittymiseen eli liian lyhyeen luteaalivaiheeseen.
Onko kellään kokemusta pidentääkö Lugesteron kiertoa? Yritän vaan epätoivoisesti laskeskella seuraavaa mahd. ovulaatiota kun mies on lähdössä reissuun... :) :)

Ainakin tuntuu väsyttävän ihan vietävästi tuo Lugesteron...saapa nähdä mitä muita sivuvaikutuksia on.
Kiitos kaikista Lugesteron kommenteista ja kokemuksista!
J

Hei Jozefina!
Joo kyllä se lugesteron (valitettavasti) pidentää kiertoa, niin että ekalla kerralla ainakin itse ehdin jo ruveta toivomaan liikoja...Eli mulla on mennyt viimeisestä lugesta muutama päivä ennen kuin vuoto alkaa. Kierto venyy ainakin 2 - 3 päivää. Ja mitä olen lukenut, niin yleistä tuo on.

Onnea matkaan! Toivottavasti sinä saat kaivatun avun lugeista, mua ei ole vielä onnistanut.

:wave:

Minun ohjeena lugejen käytössä, käytetään ovulaatiosta 3 vrk alkaen ja raskaustesti silloin kuin menkkojen kuuluisi alkaa, jos positiivinen jatketaan käyttöä, jos nega lopetetaan! Ja menkat alkaa.

kp23/28-32 täällä! :D

Minulla on ohje että syödään kp 15-24. 1 aamulla ja 2 illalla.
Nyt syön toista päivää. Tässä kierrossa jää yritys väliin kun mies poissa mutta syön nuo nyt silti kun lekuri sanoi että vaikutus kuitenkin kertyy ja vahvistuu. Saapa tosiaan nähdä miten kierron käy..

Niin, haluaisin vielä lisää kuulla kokemuksia Lugesteronin vaikutuksesta kierron/luteaalivaiheen pituuteen??? Tiedän, että teoriassa pitäisi pidentää, mutta paljon olen myös lukenut tapauksista, jossa vaikutusta pituuteen ei ole ollut tai pituus on jopa lyhentynyt! Eli kokemuksia vaan kehiin!!!

Minulla ilman lugesteronia luteaalivaihe 10vrk, tiputtelu alkoi viimeisinä päivinä. Aloitin lugesteronin dpo 3. Kierrot vaihtelivat, joskus vuoto alkoi dpo 13 lääkkeestä huolimatta, joskus dpo 16 lääkkeen lopettamisen jälkeen. Pidensi kiertoa muutamia päiviä, mutta ovulaatio saattoi seuraavassa kierrossa tulla aiemmin. Toki oli myös letrozol käytössä, mutta ilmeisesti uusi kierto lähti taustalla käyntiin. Ilman löäkettä ovulaatio kp 14-17, lääkkeiden kanssa kp 9-14, eli sekin sitten tuli aiemmin. Kierrot ilman lääkkeitä n. 25vrk, lääkkeiden kanssa ollut näemmä 27vrk.

Yhteistyössä