Pidenpään haaveilleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivotaan nyt kuitenkin, ettei täti löydä Suvia ens viikolla. Ainahan kaikki on mahdollista, pidetään peukkuja!!!

Just, kun tossa kirjoittelin, ettei oireita ole paljon ollut, niin eikös nyt ole taas tuo vasen puoli juilinut :(. Just siitä munasarjankohdalta tekee keljua, vai kuvittelenko vaan...

Tässä tulee kohta huluksi: siirtyy gynekologin vakiasiakkaasta psykiatriselle puolelle. Pääsen varmaan itse vakiasukkaaksi sinne, mihin opiskelujen ohella teen paljon keikkahommia ;). No joo, leikki leikkinä, vaikkei niin kauhean kaukana todellisuudesta olekaan.

Apua, en muista varmaankaan kaikkia juttuja, mitä täällä on nyt ollu puheenaiheena.... Viikonloppuna jonkin verran kävin lueskelemassa, mutta en kirjoitellut. Nyt jos muutaman rivin verran ilmoittelisi itsestä...

Mulla on nyt kp15/28 että ovisajat tässä olleet viikonlopun käsillä. Perjantaina ja sunnuntaina (laskennallinen ovis!) tuli puuhasteltua. Viime yönä melkoisesti nippaili ja nappailikin masua, kun heräsinkin siihen useaan otteeseen, toivotaan parasta, että siellä se maija-munasolu irtoili ja kohtasi miehen simo-siittiön...:D Saahan sitä toivoa... ja pettyä taas kahden viikon päästä... :(

Mutta olipas täällä vaan ollu varkaita liikkeellä! Inhottavaa touhua. En voi käsittää miten jotku voi niinkö nauttia toisen omaisuuden tuhoamisesta. Ikävää siivota sitten niitä sotkuja tai menettää kallista omaisuutta!

Olen varmaan ennenkin kysynyt, mutta... Miten Sunny teidän raksatouhut on edenneet? Missä vaiheessa? Teettekö paljon itse vai käytättekö työmiehiä? Tuleeko teille jonku firman talopaketti? Kuinka paljon on neliöitä talossa? Monessako kerroksessa? Meillä on tässä myös ollut tonttikaupat jo jonkin aikaa vireillä ja nyt ois tarkotus, että keväällä 2007 alkais raksatouhut... Jos siis vain kaikki sujuu suunnitelmien mukaan. Aiotaan tehdä kappaletavarasta, piirustukset on jo piirrätteillä (kummallinen sana...)

Mutta, jos vaikka töiden pariin taas... Ei oikein innostais, mutta... Eipä ois kyllä enää kovin paljon jäljelläkään tätä harjoittelua...

Rosa

Rosa: Oletteko saaneet jo simppatestin tulokset? Meille ei ole vielä tulleet. Tää odottelu on piinaa! Meillä nyt kulunut 12 päivää testin jättämisestä. Tulokset luvattiin 10 päivässä. Aloinkin tuossa pohtia että jos tarkoittavat arkipäiviä.

Mulla menossa nyt kp19/28-30. Ovista ei oo näkynyt tikutteluista huolimatta sitten joulukuun:( Päätin jo että en tikuta seuraavassa kierrossa. Sillon ollaan ulkomailla lomalla ja toivottavasti saa muuta ajateltavaa. Nyt on tullut sellanen olo että pieni preikki näistä haaveiluista tekis hyvää.

Moi!

Kävimme siis siinä munatorvitutkimuksessa. Putki oli auki ja kehittyvä munarakkulakin löytyi! :) Joten siinä mielessä mahkuja on myös luomusti. Vielä katsotaan ainakin tämän kuun kierto ja mahdollisesti ivf olisi luvassa toukokuussa. Miehen simpat vielä tarkistetaan joka tapauksessa. Helpottunut olo, kun pikkuhiljaa alkaa tapahtumaan (toivottavasti). :)

Tsemppiä kaikille!

Huomenta:)

Mahtavaa Riina-K! Tosi mukavan kuuloisi uutisia teille! Vielä kun sun miehellä on kaikki kunnossa. Meillä ei ole vieläkään kuulunut testituloksia. Mikä ihme niitäki viivyttää?!? 3.3 on jo testi otettu. Viime viikolla loppu viikosta mies soitteli ja kysyi. Ei ollu vielä tulleet tulokset omaan sairtaalaan. ne siis piti pistää menemään tuohon lähikaupunkiin.

Mulla on nyt... kp17/28. Ihmeen nopeesti sen on taas aika kulunut. Aina kierron alkupäivinä tuntuu, että saa ikuisuuden oottaa ovista ja jännäilyhetkiä.

Mutta töiden pariin... Enää tämän jälkeen 4päivää harjoittelua! Toisaalta kyllä sain tänne opinnäytteen aiheen, että sitä sitten...

Huomenta!

Hienoja uutisia Riina-K!

Simppatestin tulosket tuli meille eilen. Siittiöiden määrä ja liikkuvuus oli hyvät eli siittiöitä 95milj./ml ja yhteensä siis jotain 250 milj. koko näytteessä ja liikkuvia eli a+b oli 62%. ongelma tulikin normaalimuotoisissa, joita oli vaan 10%. Suositus on näköjään yli 15%. Diagnoosissa luki että normaalimuotoisten siittiöiden osuus normaaliarvoja alhaisempi, mikä seikka saattaa hieman heikentää hedelmöityskykyä. Eli ei loistouutisia, mutta ei mitään hirveän huonojakaan.

Nyt sitten pitäisi ottaa yhteyttä gyneen jos alettaisiin tutkia mun kiertoa vähän tarkemmin. Mulla on kuitenkin ollut kokoajan semmoinen tuntemus että mussa on enemmän vikaa kuin miehessä. Eipä tässä muuta. Aurinkoista viikonjatkoa;)

täällä eletään hiljaiseloa, joten kirjoittelutkin ovat jääneet. tasasen paksua arkea... nyt taitaa olla menossa kp13 eli ovista aletaan hiljalleen odotella. toivottavasti nyt tulee, että saadaan taas ""pullat"" uuniin.

kävin muuten eilen vyöhyketerapiassa ja ajattelin käydä nyt muutaman kerran aivan kokeilumielessä. kaikki keinot käyttöön :-) oli aika kivulias kokemus, kun löytyi niin arkoja pisteitä. kuulema hormonipisteet ja keskivartalon lihakset olivat ongelmallisia ja niitä aloitetaan nyt aktivoimaan. lisäksi suositteli vehnänalkioöljyä sekä proteiinikuuria. vähän kyllä huvitti hoidon aikana ja tuli sellainen olo, että vedätetäänkö mua nyt aivan kunnolla.... mutta kokeillaan, mitä tulee tapahtumaan!

mitäs sunnylle kuuluu? ootko jo tehnyt uuden testin?

Morjens :).

Hieno juttu, Wilma, ettei simppatestistä mitään huonoja uutisia tullut. Toivotaan, että Rosa ja hänen miehensäkin saisivat pian tietää tuloksen...

Mantalle pidetään peukkuja, että nyt olis onnistunut ovisaika ;).

Sitten taas omaa napaa... Kävin tänään gynellä, kun se viimeviikkoinen lääkäri niin ehdotti. Eli raskaustesti oli tiistaina nega. Tämänpäiväinen gyne oli tosi asiantunteva ja kokenut, myös todella asiallnen. Kerrankin tuntui, että lääkäri kuunteli ja uskoi mitä hänelle kerroin. Hän myös uskoi, etten ovuloi, kun kerroin ovista tikuttaneeni (tosin tukeehan nämä venyvät kiertonikin sitä). Joka tapauksessa hän päätti puuttua asiaan heti, minun ei tarvinut edes ruikuttaa,vaikka olin siihenkin varautunut :). Ultranäkymän ja aikaisempien tapahtumien ja tietojen mukaan hän totesi minulla olevan alkava PCO, josta seuraa tässä tapauksessa ovuloimattomuus. Sain Terotit ja Clomit. Näillä nyt kolme kuukautta, jonka jälkeen yritystä vielä ilmankin (hormoinit kuulemma vaikuttavat elimistössä jonkin aikaa lopetuksen jälkeen), jos puoleen vuoteen ei raskaus ala, niin uudelleen gynelle (laskelmieni mukaan elokuussa). Että tällaista pillerielämää nyt sitten. En toisaalta ole kovinkaan järkyttynyt, pikemminkin helpottunut. Tiesin jo oireiden perusteella, että minulla mitä luultavammin on PCO.

Noitten hormonien kanssa pitää vaan aina muistaa se, että ne lisäävät hivenen alkuraskauden keskenmenon vaaraa...
Terotit aloitan heti tänään, jotta saataisiin kierrot käyntiin.

Kaikille oikein ihanaa lähestyvää viikonloppua. Plussatuulia, puuh....

Moikka!

Oon ollut hiljakseen, vaikka oonkin aina välillä käynyt katsomassa mitä tänne kuuluu. Alkukierrot jaksaa aina ottaa vähän rauhallisemmin, kun ei tarvitse jännittää.

Hieno juttu Sunny, että sait hyvän lääkärin. Ne on kyllä kullan arvoisia, jotka oikeasti kuuntelee. Toivottavasti saat nyt hormoneilla kierron kuntoon ja ehkä muitakin tuloksia :)

Mantan kommenttiin vyöhyketerapiasta sen verran, että itse oon käynyt melkein vuoden verran vyöhyketerapiassa noin kerran kuussa. Mulla on tosi ihana hoitaja, ja hoidot on aina tosi rentouttavia. Hän hoitaa muutenkin kuin pelkät jalat, eli hieroo myös koko vartalon ja saa hyvin kaikki kiristykset ja jännitykset kyllä poistettua. Ja haittaahan vyöhyketerapiasta ei ainakaan ole, joten otan nuo hoidot ihan itseni hemmotteluna. Mun hoitaja on myös homeopaatti, mutta en ole sen puolen asioista kyllä hänen kanssaan juuri keskustellut, lähinnä ruokavaliosta yms.

Tosiaan ovispäivät lähenee, tänään kyllä tikutin eikä vielä mitään näkynyt. Oon ensi viikon lomalla ja lähdetään reissuun, joten sopivasti sattuu kierron puoliväliin tuo matka...

Rentouttavaa ja hedelmällistä ;) viikonloppua kaikille!

Sunny, tosi hienoa että sait asiasi etenemään. On todella tärkeää että on sellainen lääkäri joka ottaa puheet vakavasti. Viimeksi kun kävin uudella gynellä toistamiseen niin tuntui ettei ottanut viestiäni ovuloimattomuudesta tosissaan ja kirjoitti vaan taas Teroja vuodeksi eteenpäin. Toisaalta kuitenkin antoi lähetteen simppatesteihin. Mun gyne antoi sitten soittoajan ja eilen kun soitin niin sanoivat lääkärikeskuksessa että lääkäri on seuraavan kerran tavattavissa vasta toukokuun lopulla. En kyllä jäänyt odottamaan, vaan varasin ajan yksityiseltä lapsettomuusklinikalta. ajan sainkin jo huhtikuun alkuun.

Hauskaa viikonloppua kaikille;)

hyvä homma sunny, ettei ollut kyse mistään vakavammasta. nythän sulla on hyvin pullat uunissa, kun on selvä suunnitelma kuinka edetään. clomit varmaan saavat aikaan oviksen ja homma lähtee rullaamaan. hienoa!

ihanaa, että on perjantai. ajattelin ottaa viikonlopun oikein rennosti ja nauttia yhteisestä ajasta miekkosen kanssa. tehdään hyvää ruokaa, vähän viiniä, leffa, hiihtolenksu ym. töissä on ollut sellaisen sutina, että tarvitsen nyt pari päivää aivan vain oleskelua.

rentouttavaa viikonloppua myös teille ja plussatuulia!!!!

Onpas kurja wilma, että olet saanut noin huonoa palvelua. Onneksi nyt sait ajan nopeasti yksityiselle. Mä olen jo piedempään turvautunut näissä gyneasioissa ykstyiseen sektoriin. Ainoastaan se kohdun ulkoinen hoidettiin kunnallisin palveluin.

Oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille :). Mulla tosin työpäivä huomenna :(.

Sunny: ""Hauskinta"" omassa tapauksessa olikin, että kyse on yksityisen puolen palvelusta. Eli ei näköjään sekään aina tarkoita hyvää palvelua. Toivottavasti Felicitaksessa palvelu pelaa. Rahaa ainakin menee;)

Mies lähti yövuoroon... Niinpä niin, nyt jo, ikasempi vaihto... On ollu melko makea ilma tänään! kävin hiihtämässä jäällä 30km. Kivasti kasvoja kihelmöi, ehkä se rusketus jopa saattoi vähän tarttua... *toivoo...* Tietenki maanantaina vaan lähinnä ihan punanen ettei kehtaa töihin nokkaansa pistää... :D

Vauvajutut ollu vähän taka-alalla viime aikoina näissäkin kirjoituksissa. Ei oikein näinä kp:inä ole mitään ihmeempää. Nyt siis kp 20/28. Tosin kyllä nyt oon pari päivää huomannu, et on rinnat vähän arat. On ne tosin ennenki olleet, mutta ei ehkä näin aikasin... Lähempänä menkkojen alkua.

Mulla ois enää maanantai ja tiistai töitä ja sitten se odotettu LOMA!!!

Nyt lauantai-illan viettoon... Eipä tässä kyllä ihmeempiä, kun yksinäni täällä oleskelen... Jos jätskillä herkuttelis...

Rosa

Jopas täällä on ollut hiljaista... Missä kaikki? Ilmoitelkaahan itsestänne...

Ei ole kyllä mullakaan sen kummemmin mitään ihmeempää. Kp 22/28, että kohta alkaa jännät hetket. Ensi maanantaina pitäisi menkkojen alkaa. Työharjoittelussa vedetään jo ihan viimeisiä päiviä, tämän jälkreen jäljellä enää huominen ja sitten ansaitulle lomalle koko huhtikuuksi! Meinaan kyllä ulkoilla, lähinnä hiihtää ja vähän puunata kotia, kevätsiivouksen aika...

Ihme kyllä mulla ei edes yhtään väsytä, vaikka on maanantai ja kellojakin veivattiin taas... No, varmaan se on tämä loman häämöttäminen jo tosi lähellä... ;)

Rosa

Hei pitkästä aikaa tytsyt!

Lueskelin tässä teidän juttujanne ja oli taas NIIN paljon uutta asiaa, ettei tämä vanha pää enää muista, mitä piti kenellekkin sanoa. :/ Joten sanon siis kaikille tsemppiä ja aurinkoisia ajatuksia! ;)
Täällä on ollut kiirettä työssä sekä vapaa-ajalla, eikä vauva ajatuksia ole paljon ehtinyt eikä ehkä halunnutkaan ajatella. Sen verran olen perillä kierrosta että täti lähti viikonlopun aikana ja olisko siis joku kp seiska meneillään?!?
Rosalle toivotan oikein rentouttavaa lomaa, sen sentään vielä muistin...

Nyt vähäksi aikaa ulkoilemaan ja sitten kotiin sapuskan laittoon. Kuulumisiin.

*pirppa*

Ei taida kummempia tapahtua juuri nyt meidän ketjussa kun on sen verran hiljasta. Itsellä näyttäisi ensimmäistä kertaa Terot auttaa pitkiin välivuotoihin (syöty 7 kk) Nyt menossa kiertopäivä 25/28-30 ja välituhruista ei tietoakaan! Tuntuu loistavalta. Ja lomaankin enää pari viikkoa. Lomakin juuri sopivasti kierron puolivälissä;) sattuiko kukaan katsomaan Prisman dokumenttia elämä ennen syntymää? Tippa tuli linssiin kun lapsi syntyi.

Hyvää viikon alkua kaikille;)

Kyllähän se prisman dokumentti tuli katsottua... Todella liikuttavaa... katsoitteko sen viikko sittenkin olleen ekan osan? Minä katsoin.

Muutapa ei täälläkään tällä kertaa... Kuuden tunnin päästä oon jo kotona ja loma alkaa... Jihaa!!!

Rosa kp 23/28

Vielä juttua... ootteko kukaan koskaan kirjoitelleet madam mammalle viestiä, että koska tulee lapsia ja kumpaa sukupuolta? Minä tässä hupsuudessani kokeilin. Kolme tyttöä veikkasi minun saavan, ensimmäinen VASTA 9/2007, seuraava taisi olla 2/2009 ja kolmas 10/2012. En siis todellakaan mitenkään tosissani tätä ota, seku vain kokeilin... ;)

Joo katsoin sen ekan osan myös. Synnytys näytti kyllä jotenkin helpolta tuossa dokkarissa. Ei tainnut olla ensimmäinen.

En oo madam mammalle kirjotellut. Onko se joku tekstarijuttu vai mikä?

Mä olen kans tolle madam mammalle tässä hiljattain viestiä laittanut. Vastaukseksi sain kaksi poikaa: ensimmäinen marraskuussa 2006 ja toinen syyskuussa 2008. No, joo toi eka ei ainakaan pitänyt sitten paikkaansa, ellei sitten tule joku super ennenaikainen :).

Aikaisemmin mulle on ennustettu myös kahta lasta, mutta ensin tyttöä ja sitten poikaa.

Kunhan nyt edes yhden sais, sukupuolella ei väliä :).

Yhteistyössä