Pidättekö lastenne kynnenaluset siisteinä ja kynnet lyhyinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Entä omanne? Entäs te joilla on rakennekynnet, kuinka usein pesette aluset kynsiharjalla? Lastenhoitoalalla sitä törmää päivittäin lapsiin joilla todella pitkät ja likaiset kynnenaluset. Meillä leikataan viikottain tai joka toinen viikko tarpeen mukaan siistiksi ja aluset ovat aina puhtaat. Varpaankynnetkin siistitään, mutta kesällä kun kuljetaan paljon ilman sukkia, niin lapsilla saattaa likaa varpaankynsien alla olla. Omat kynnet pidän siistin mittaisina ja puhtaina. Eipä ole kenelläkään kynsien pureskelun ongelmaa eikä kihomatoja ole näkynyt. Muutenkin pysytään melko terveinä.

Pyrkimys olisi :) Joskus se leikkaaminen vaan jää ja sitten huomaankin, että herranjestas miten pitkäksi ovat päässeet! Meillä kun ainakin lapsilla kasvaa mun mielestä hirmuisen nopeasti kynnet.

No kyllä mä pyrin pitämään.. mutta silti aina välillä huomaan, että liian pitkiksi ovat lasten kynnet päässet eli paremminkin vois huolehtia :ashamed:

Itselläni rakennekynnet ja ihan normaalisti käsiä pesen.

Meilläkään ei kyllä sairasteta eikä ole matoja näkynyt =)

Aina on lapsilla lyhyet kynnet ja siistit kynnenaluset. Pk:n tutustumispäivänä yks täti sanoi yhdelle lapselle että onpa sulla kamalan pitkät kynnet, pitää sanoa äidille että leikkaa. Silloin päätin, että mun lasten kynsiä ei tartte koskaan kauhistella!

Yhteistyössä